Onko teillä tai kotonanne influenssaa nyt?
Meidän 15-v. kaatui suorilta jaloilta ilman mitään ennakko-oireita 3 h sitten petiin ja kuume nousee. Sikeitä nukkuu. Voi... onkohan tää nyt sitä b-virusta? Mites teillä?
Kommentit (17)
Teinillä oli ennen joulua. Hirveä päänsärky ja näköhäiriöitä, kuume koko ajan n. 38 vaikka veti särkylääkkeitä niin paljon, kun nyt annostus sallii.
Kesti kuusi päivää ja sitten loppui onneksi juuri jouluksi.
On otettu rokotukset. Itse sain töissä.
Meillä ei ole muulla perheellä rokotusta, mut minulla on. Saa nähdä, mitä tuleman pitää. Tuttavan perheessä teini joutui viruksen jälkitaudista, keuhkokuumeesta, sairaalahoitoon. -ap
Ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. Lienee hyvää tuuria (hysteerikoiden mukaan) koska emme ole ikinä ottaneet minkään sortin lenssurokotteita.
Ei vielä toistaiseksi. Toivon, ettei tarvitsis potea. Menee arki sekasin pitkäksi aikaa eikä mieskään viitsi hoivata jos mä sairastan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. Lienee hyvää tuuria (hysteerikoiden mukaan) koska emme ole ikinä ottaneet minkään sortin lenssurokotteita.
Ei ole ollut meilläkään. Ehkä lapsena korkeintaan olen sen sairastanut (olen 35v), vaikka olen aina työskennellyt asiakaspalvelualalla, jossa altistuu kyllä jos jonkinlaiselle bakteerille. Silti joka vuosi pelkään tähän aikaan, että nytkö se iskee meihinkin ja mites lapset, kun ei olla rokotteita ikinä otettu. Näinä hetkinä olen erityisen onnellinen, että asumme pienellä paikkakunnalla ja lasten hoidossa on tasan se yksi ryhmä, eikä mikään superhyperpäiväkoti.
Joo mulla ja taaperolla. Aika raskaita päiviä kun toista pitää hoitaa vaikka itse on vielä kipeämpi.. Taaperolla energiaa riittää juosta ja leikkiä.
Ap, tuo kuulostaa juurikin influenssalta, tai virukselta ainakin. Ne alkaa nopeasti. Pari vuotta sitten oli itselläni. Ihmettelin jotain tunnin, että onpas aika outo olo kun niin väsyttää ja heikottaa kunnes tajusin mitata kuumeen, joka oli jo 39. Muut oireet tuli vasta myöhemmin.
Mulla on rokote, koska mul on astmakin. Toivon, että ei tuu.
Ei ole. En ole varma onko koskaan ollutkaan. Kerran olen ottanut rokotuksen, enkä muistaakseni sinä talvena sairastanut kertaakaan. Muulloin noin joka toinen tai kolmas vuosi olen kerran kipeänä.
Ihmiset jotkut välttelee influenssapiikkiä. Miksi ihmeessä? Ei se ole sama kuin taannoinen kammotus, pandemrix sikapiikki. Kunpa tämä ero osattaisiin ymmärtää. Rokote kannattaa ottaa kyllä. Vaikka tauti iskisi silti, se on lievempi. Paljon vähemmän sairauspoissaoloja ja hämmennystä, kun suojautuu.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotkut välttelee influenssapiikkiä. Miksi ihmeessä? Ei se ole sama kuin taannoinen kammotus, pandemrix sikapiikki. Kunpa tämä ero osattaisiin ymmärtää. Rokote kannattaa ottaa kyllä. Vaikka tauti iskisi silti, se on lievempi. Paljon vähemmän sairauspoissaoloja ja hämmennystä, kun suojautuu.
Nytkin on neljä eri infuenssaa liikkeellä. Vaikka oot piikin saanut, saatat saada silti taudin.
Kyllä, mutta tauti ei tule tai se tulee lievempänä, jos on rokotus!
Mulla on ehkä, mutta oireet eivät ole niin pahat että olisi selvä juttu