Mikä on luonnollinen heräämisaikasi?
Kommentit (20)
06.15, arkena pitää repiä ittensä ylös 05.30.
Herään ilman kelloa 5:30 .... 7:30 välisenä aikana. Herään töihinkin tavallisesti ilman kelloa (liukuva työaika). Kello on soimassa vain jos on aamuksi jotain sovittuja tpaamisia.
Luonnollinen = sellainen heräämisaika, kun herää ilman herätyskelloa.
8.30 oli kesällä, nyt talvella voisi nukkua 9-10 saakka, jopa enemmän kun univelka painaa koko ajan.
3.55. Ihankuin töihin lähtisi mutta vapaa aamuina voi nukahtaa uudestaan aamupalan jälkeen. Oon ottanut tänään jo päikkärit 😁
Ilman kelloa herään aina klo 9.45.
Olen aina ollut aamu-uninen ja kärsinyt koko koulu- ja työelämän aamuvirkkujen määrittämästä tahdista. Kun joudun heräämään töihin vaikka kahdeksaksi, päätä särkee koko päivän, aamulla oksettaa, en tunne nälkää ja olen iltapäivään saakka aivan sekaisin.
Iltaa kohti aktiivisuuteni lisääntyy, kaikki parhaat ideat tulevat puolenyön jälkeen ja jaksan helposti valvoa yömyöhään.
Klo 10 aamulla. Olin vuoden työssä, joka oli etätyötä eikä siinä ollut työaikoja ja yhteistyöverkosto oli jenkkiläisiä firmoja eli heidän kanssaan skypetettiin iltapäivisin. Heräsin joka aamu klo 10 ilman herätyskelloa, jota en silloin siis käyttänyt ollenkaan. Sama on ollut lapsesta saakka aina lomilla ja viikonloppuisin.
N. 10 aikaan. Rankkaa on kun kello soi arkisin 6, että ehtii töihin :)
Jos meen nukkumaan noin klo 24 niin herään 8-9 aikaan. Jos on univelkaa niin silloin menen nukkumaan jo 22-23 ja heräilen 8-9.
Kesällä olen pirteä ja herään ilman kelloa noin 730-8 aikaan. Talvella pimeällä väsyttää ja viikonloppuisin nukun yhdeksään tai pidempäänkin ellei kukaan herätä. Useimmiten kyllä lapset herättää aikaisemmin. Työaamuina joudun heräämään 05:50 kun on tunnin ajo työpaikalle, joten univelkaa tuppaa arkisin kertymään.
9.30 - 11.
Kouluvuodet todella oli tuskaa. Olen yrittänyt välillä väkisin muuttaa itseäni aamuihmiseksi, mutta aina olen sitten luovuttanut, kun ei toimi. Aikaiset aamut ja pakkoherääminen saavat voimaan pahoin, mutta oman mielen mukaan herääminen saa tuntemaan itsensä laiskaksi luuseriksi. Toimiskohan jokin kompromissi, esim. klo 9 herääminen. Viimeksi pakkoherätin itseni parin viikon ajan klo 8, ja se oli hirveää. Oksetti oikein.
06.00-10.00 riippuu milloin menee nukkumaan.
23.00