Mikä on luonnollinen heräämisaikasi?
Kommentit (16)
Jos saan elää omassa rytmissäni, menen nukkumaan yhdeltä ja herään yhdeksän-kymmenen aikaan.
11 aikaan herään vapaapäivinä. Saatan nukkua viikonloppuisin helpot 12 tuntia. Pidän nukkumisesta, ja olen hieman koukussa uniini. Ne ovat niin mielenkiintoisia..
Usein viikonloppuisin herään monia kertoja aamulla ja menen vain takaisin nukkumaan, kunnes en saa enään unta. Ja sitten ketuttaa kun jäi unet kesken
Minullekin luonnollisin rytmi on mennä nukkumaan siinä yhden maissa ja herätä klo 9-10. Töihin pitää herätä puoli kuudelta, mutta sekin on ok. Tykkään mennä töihin aikaisin ja päästä aikaisin kotiinkin.
Heräisin n klo 9, mutta lasten syntymän jälkeen olen joutunut heräämään aina viimeistään seitsemältä. Ehkä tämä joskus vielä helpottaa.
Luonnollisin nukkuma-aikani on 23-07
Luonnollinen heräämisaikanani ilman kelloa ja kiirettä 7.40.
Nukkumaan 1-2 aikoina ja herään 10-11 aikaan. Jos pitempään vapaata, niin alkaa luisumaan myöhempään kumpikin. Lopulta varmaan nukun päivät ja valvon yöt.
Mulle "keskiyö" on siinä 3-9, eli parasta on mennä nukkumaan 1-2 aikoihin ja jos saa nukkua kymmeneen niin on ihan ok. Viime yönä valvoin johonkin viiteen ja nousin tänään ylös 14 aikaan. Heräsin 12 aikaan kun kersat jotain metelöi, mutta en millään jaksanut nousta, vaan nukahdin vielä uudestaan, enkä kyllä olisi jaksanut nousta silloin kahdeltakaan, mutta tiesin että huomenna pitää nousta viimeistään 11 ja maanantaina pitää nousta 8 jälkeen, niin ei voi päästää unirytmiä ihan päälleen.
N43
Viikonloppuisin jää työrytmi päälle ja herään viimeistään 8:30 mutta lomalla nukkuminen lipsuu lähelle puolta päivää koska valvonkin myöhempään.
klo 12-13