Mitä mieltä olette hillitystä tyylistä n. 35-vuotiaalla?
Pukeudun mielestäni rennon siististi ja hillitysti. Yleensä päällä on tummat pillifarkut tai kynähame, nahkaiset nilkkurit tai saappaat ulkona, töissä korkokengät, pusero silkkiä tai sifonkia. Takki on säästä riippuen joko untuva- tai villakangastakki. En käytä laukkuja, joissa merkki on esillä, mutta kaikki laukkuni ovat siistejä nahkalaukkuja.
Koruja käytän vain vähän, valkokulta ja hopea ovat mielivärejäni.
Minulla on pitkä kevyesti raidoitettu tukka ja meikkaan aina mutta luonnollisesti. Kynnet käyn laittamassa salongissa, ne ovat lyhyet ja yksiväriset.
Värimaailma on varmaan aika tylsä: valkoista, mustaa, harmaata, konjakinruskeaa, tumman- ja vaaleansinistä.
Onko tyylini liiankin hillitty? Koen kuitenkin olevani vielä nuori ja ihan nättikin.
Mitä lisäisit, mitä poistaisit?
Kommentit (11)
Mitä minä muuttaisin? Kaiken, mutta siitähän ei ole kyse. Mitä itse tykkää? Jos haluat väriä niin kokeile värikkäämpiä koruja alkuun. Tai värikäs pusero. Itse Käytän vahvasti värejä mutta vierastan kuvioita. Eli laittaisin pillifarkkujen kanssa muhkean okranvärisen villapuseron. Tai petroolin värisen villatakin. Oranssin paitapuseron yms.
Pääasia että viihdyt itse. Monet tykkää tuollaisesta ajattomasta ja klassisesta tyylistä. Minun makuuni tyylisi on kuitenkin aivan liian väritön. Mutta ei sun kannata alkaa muilta kyselemään, saati muuttamaan tyyliäsi muiden mielipiteiden perusteella. En oikein usko että viihtyisit nahkahousuissa tai maihareissa, vaikka kertoisin, että itse käytän niitä.
Tuohan kuulostaa klassisen tyylikkäältä!
Jos kaipaat jotain uutta, voisithan vaikka käydä värianalyysissä tms ja selvittää, mikä olisi sellainen sinulle sopiva väri, ehkä nyt muodissa olevien joukosta, jota voisit käyttää esim kaulahuivissa. Tai välillä hankkia jonkun trendikkään paidan vapaa-ajalle. Tai jotkut ihan erilaiset kengät.
Ikäkysymyksiä nämä ei minusta ole. Tai oikeastaan päinvastoin kuin oletat! Iän myötä monille tulee vasta rohkeutta pukeutua räväkämmin ja omalla tyylillä.
Itsekin koen omakseni aika hillityn tyylin, mutta en pidä sitä ongelmana. Ikää 33.
Haluan juuri sinunlaisesi tyylin. Kiitos vinkeistä ap:)
N35
tukka lyhyeksi ja joku räväkkä väri
En nyt ymmärrä, mitä vikaa tai puutetta tyylissäsi on, jos itse koet viihtyväsi siinä. Näin kolmenkympin ikävuoden ylittäneenä sitä huomaa sen, että enää ei ihan miten tahansa voi pukeutua. -Tai voi, mutta sillä saattaa olla oma hintansa,
Esimerkiksi oma työpaikkani (ja työn kuvani) asettaa tiettyjä reunaehtoja sille, mitä voin tai "saan" laittaa päälleni, jotta voisin olla "uskottava" osa työyhteisöäni. Toisaalta tylsää, mutta myös, jotenkin vapauttavaa; koska suunnilleen olen oppinut tiedostamaan, mitä voin laittaa päälleni töihin mennessä ja mitä en.
Mutta varmasti työpaikkani olisi painajaismainen mm. kaikille heille, jotka uskovat että heillä on oikeus toimia ja tehdä töitä, mihin tahansa asuun sonnustautueena. Onneksi työ on vain osa, vaikkakin merkittävä osa arkeani.
Kiitos ystävällisistä kommenteista ja vinkeistä. Värianalyysi voisi olla hyvä idea, en ole koskaan osannut käyttää värejä vaikka niistä pidänkin. Sisustuksessa sen sijaan rakastan syviä ja raikkaita värejä, mutta vaateostoksilla päädyn aina samoihin turvallisiin sävyihin.
Petroolinsininen voisi olla tarpeeksi turvallinen alku värikokeilulle! 👍🏼
Ap
Ei täällä kukaan osaa sanoa mikä sinulle sopisi. Jos kaipaat vaihtelua, osta jotain muuhun tyylisi sopivaa, mutta samalla rennompaa ja/tai värikkäämpää ja testaa miltä se tuntuu.
No jos haluat räväköittää niin aloita ihan jostain värikkäämmästä (tai esim geometrisesti kuvioidusta?) huivista tms asusteesta. Lisäksi tässä iässä - tai tarkemmin ajateltuna ihan missä iässä tahansa - voi minusta vielä käyttää yksittäisiä nuorisovaatekappaleita asun osana. Eli sinun tyyliisi voisi ainakin vapaa-ajalla toisinaan yhdistää jotkin tennarit tai maiharit tai nuorekkaat korkkarit. Musta yksittäisilläkin vaatekappaleilla saa asuun lisättyä hieman seksikkyyttä (anteeksi kuulostaa tätimäiseltä, en keksi parempaa sanaa).
Ehkä voit ostoksilla ollessasi ihan kokeilla värikkäämpiä tai muuten erilaisia vaatteita mitä yleensä käytät, sovituskopissahan sen vasta kunnolla näkee, voi tulla positiivisiakin yllätyksiä. Ja jos sulla on normaali värinäkö niin näet varmaan itsekin mitkä värit sulle sopii, ainakin mä jotenkin näen sen itse peilistä. Mulle esim sopii peruspunainen vaikka sitä ei ehkä ajattelisi kun katsoo mun muuten vaaleaa väritystä, jotenkin se pitää vain kokeilemalla löytää.
P.S. Käytän myös paljon jakkuja ja neuletakkeja. Ap