Opiskelussa tehtävän portfolion fonttikoko? Onko väärin käyttää 14 kokoa? Vai pitääkö olla 12?
Tietääkö joku? Kyseessä aikuispuolen opiskelut, jos sillä jotain on merkitystä.
Kommentit (13)
Yleensä jokainen oppilaitos antaa omat ohjeensa fonttikokoon, riviväliin, marginaaleihin ja tavutukseen. Aika usein se fontti taitaa pitää olla 12.
Voi myös laittaa rivinvälin isoksi.
Noudata vain oppilaitoksen kirjoitusohjeita. Et ole erityistapaus, samat ohjeet koskevat kaikkia opiskelijoita.
Fonttikoko 14 on sairaan suuri. Vaikeuttaa jo lukemista. Rivinväliä ei kannata loputtomiin suurentaa,
näyttää selvältä huijaukselta, mitä se onkin.
Opettajalta kysymällä saat ohjeen. Yleensä jokaisella koululla on oma ohjeistus.
14 on kyllä jo mun mielestä tosi suuri fonttikoko, suurin mitä itse oon käyttänyt on 12 ja sekin vain niissä tehtävissä, mitkä pitää tulostaa. Normaalisti käytän 10-11.
Kiinnitä huomiota myös riviväliin, sillä on suuri merkitys.
Jos fonttikoko on ohjeistettu, niin sitten pitää olla se mikä on sanottu. Jos ei ole ohjeita, niin 14 käynee myös vaikka onkin harvinaisempi. Voit myös kikkailla rivivälillä, jos sitä ei ole määritelty. 12 fontti ja 1,5 riviväli antaa jo mukavaa väljyyttä.
Ei ole annettu mitään ohjeita noihin. Mikä kirjasintyyppi sitten on hyvä? Mulla nyt Times new roman. AP.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole annettu mitään ohjeita noihin. Mikä kirjasintyyppi sitten on hyvä? Mulla nyt Times new roman. AP.
Älä valehtele! Jaksat varmaan etsiä ohjeet oppilaitoksen nettisivuilta, koska jaksat roikkua täällä kyselemässä ohjeita, joilla voisit päästä vähemmällä. Sähköisen portfoliosi tarkastaja voi parilla hiiren klikkauksella muuttaa tuherruksesi asetukset vaadituiksi ja näkee heti, kuinka paljon olet fuskannut. Käytät enemmän aikaa vippaskonstien etsimiseen kuin portfoliosi tekemiseen.
Comic sans fonttina, 14 koko. Rivinväli 2.
Vierailija kirjoitti:
Comic sans fonttina, 14 koko. Rivinväli 2.
HP! Ja samat edelliselle vastaajalle! Ap.
14 on häiritsevän iso, yleensä käytetään kokoa 12. Arial ja Times new roman on ehkä yleisimmät fontit.
Vierailija kirjoitti:
14 on häiritsevän iso, yleensä käytetään kokoa 12. Arial ja Times new roman on ehkä yleisimmät fontit.
Kiitos. Ap.
Onko ohjeistuksessa annettu sanamäärä vai sivumäärä, joka pitää tehdä?