Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suosituksia matkalaukuista, auttakee maalaista te ulkomaanreissu-expertit

Vierailija
11.01.2018 |

Minkäkokoisia ja litratilavuuksisia ovat lentsikan ruumaan menevät matkalaukut yleensä?
Tarkoitus olisi lähteä parinviikon reissulle ulkomaille ja sopiva laukku pitäisi ostaa netistä kun ei täällä maalla pääse kauppaan, enkä tajua näistä tuotetiedoista hölökäsen pöläystä.

Käsimatkatavarat ovat selvä, ne on erikseen merkitty.

Onko suosituksia laukulle? Mikä olisi kestävä malli? Mielellään sellainen omillaan seisova laukku pyörillä. Onko samsonitet hintansa arvoinen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsonite on ollut hyvä ja luotettavaksi osouttautunut valinta. Taisin saada aikanaan vinkin tältä palstalta.

Vierailija
2/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jossa on neljä pyörää. Kaksipyöräisellä ei tee yhtään mitään. Ja Samsonite on aina varma ja laadukas valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Samsonitesta vielä sellainen malli jossa on TSA:n hyväksymä lukko, jos olet matkaamassa Jenkkeihin.

Vierailija
4/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harvoin matkustaa, niin tuskin kannattaa sijoittaa satoja euroja mihinkään huippumatkalaukkuun. Mä itse suosin pehmeää matkalaukkua, mutta monet tykkää niistä kovakuorisista. Mun mielestä ne on kovin kömpelöitä ja painavia, ja kolisee inhottavasti, eikä niitä voi muokata yhtään tavaramäärän mukaan. Ja haluan, että laukussa on myös ulkotaskuja tai -lokeroita, mihin saa laitettua lehtiä, papereita yms. Ja oikeasti, ei sillä laukulla ole paljon väliä, jos ei ihan harva se viikko sitä tarvitse.

Vierailija
5/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos harvoin matkustaa, niin tuskin kannattaa sijoittaa satoja euroja mihinkään huippumatkalaukkuun. Mä itse suosin pehmeää matkalaukkua, mutta monet tykkää niistä kovakuorisista. Mun mielestä ne on kovin kömpelöitä ja painavia, ja kolisee inhottavasti, eikä niitä voi muokata yhtään tavaramäärän mukaan. Ja haluan, että laukussa on myös ulkotaskuja tai -lokeroita, mihin saa laitettua lehtiä, papereita yms. Ja oikeasti, ei sillä laukulla ole paljon väliä, jos ei ihan harva se viikko sitä tarvitse.

Ison ja laadukkaan Samsoniten saa Hulluilta päiviltä n. 150 eurolla.

Vierailija
6/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei nyt menis pelkästään Samsoniten hehkuttamiseksi, niin Victorinox tekee erittäin laadukkaita (ja kevyitä!) laukkuja. Hintavia ovat, mutta jos tulee sopiva tarjous vastaan, niin suosittelen lämpimästi.

Vierailija
7/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksipyöräinen on parempi epätasaisella esim.soratie tms. 2Pyörät toimii siis paremmin perässävedettäessä.

Samsoniteen saa varaosia.

Laukun koko riippuu yksilöllisestä tarpeesta. Itse käytän msldimiddaan keskikokoista, koska sitä isompaa en jaksa tarvittaessa kantaa. N.65-70cm. Cabin laukuna käytän urheilukassia. Pehmeä mukautuu paremmin ahtaaseen säilytystilaa.

Keskinäiseen mahtuu hyvin yhden tavarat, meillä minun ja lapsen. Kaverilla on jätti koko ja se ei hänelle riitä.

Delsey on hyvä merkki jja Remowa paras. Hyviä merkkejä on paljon. Ostaisin kevyemmän. Sellaisen jossa vetokahvan pituuden voi säätää.

Vierailija
8/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pehmeä laukku voidaan ylipakata, kovaa ei.

-Ruumaan menevän laukun paino on merkittävä seikka, ei sentit. Yleisimmin ruumalaukku saa painaa 23kg, vaihtelee lentoyhtiöittäin.

-Kiinnitä em syystä huomiota paljonko laukku painaa tyhjänä.

-Rimowalla on ultrakevyitä laukkuja, joita itse suosin käsimatkatavaran vuoksi, jossa painoraja tulee helposti vastaan.

-valitse mustan sijaan värikäs, helposti tunnistettava laukku. Tai ainakin merkitse laukkusi selvästi.

Vierailija
9/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jossa on neljä pyörää. Kaksipyöräisellä ei tee yhtään mitään. Ja Samsonite on aina varma ja laadukas valinta.

Pyörien määrä on kyllä ihan käyttäjän mieltymyksistä kiinni. Nelipyöräistä ei voi vetää perässä, muistakaa se kun ostatte matkalaukkuja.

Vierailija
10/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksipyöräinen on parempi epätasaisella esim.soratie tms. 2Pyörät toimii siis paremmin perässävedettäessä.

Samsoniteen saa varaosia.

Laukun koko riippuu yksilöllisestä tarpeesta. Itse käytän msldimiddaan keskikokoista, koska sitä isompaa en jaksa tarvittaessa kantaa. N.65-70cm. Cabin laukuna käytän urheilukassia. Pehmeä mukautuu paremmin ahtaaseen säilytystilaa.

Keskinäiseen mahtuu hyvin yhden tavarat, meillä minun ja lapsen. Kaverilla on jätti koko ja se ei hänelle riitä.

Delsey on hyvä merkki jja Remowa paras. Hyviä merkkejä on paljon. Ostaisin kevyemmän. Sellaisen jossa vetokahvan pituuden voi säätää.

Onpa hankala kirjoittaa. Lyhyesti: samsoniten huolto pelaa. Laukun paino on tärkeä. Vetoaisa on oltava sopiva itselle. Tämä jos on keskimääräistä lyhyempi tai pidempi. 2pyöräinen perässä vedettevään. 4 pyörää kaupunkioloihin. Tasaisille alustoille.

Vierailija
11/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsoniten suurin Lite -chock painaa vain 2,7 kg eli on todella kevyt ja 4 pyörällä varustettuna kulkee nätisti vierellä kuin koira. Minulla on ollut jo vuosikausia Samsoniten Cosmolite (2,9) kg ja se on kestänyt hienosti kolme maailmanympärimatkaa ja useita muita matkoja. Eli sitä on todellakin heitelty useita kertoja lentokoneen ruumaan.

Samankokoinen pehmeä matkalaukku painaa vähintään kilon-pari enemmän.

Vierailija
12/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Rimowan matkalaukut, tykätään kun ovat niin kevyitä ja pyörät liikkuu tosi hyvin, voi työntää kentällä tyyliin yhdellä sormella. Nämä pyörät ovat olleet myös irtoavaisia, toisesta laukusta on jouduttu jo kolme uusimaan kun ovat tulleet matkatavarahihnalle kolmipyöräisinä. Lentoyhtiöt sen tietty kuittia vastaan korvaa mut onhan se ärsyttävää.

Mieheni tykkää ottaa mieluiten Helly Hansenin kankaisen laukun, on niin kuin iso spottilaukku mutta pyörillä ja vetokahvalla. Siinä on just niitä taskuja ja muokkautuu paremmin kuin perinteinen matkalaukku. Ostin Stadiumin outletista 60€: lla, on todellakin hintansa väärti. Rimowathan maksaa monta sataa eli jos ei paljon reissaa, pärjää kyllä hyvin edullisemmallakin.

Vierailija
13/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Pehmeä laukku voidaan ylipakata, kovaa ei.

-Ruumaan menevän laukun paino on merkittävä seikka, ei sentit. Yleisimmin ruumalaukku saa painaa 23kg, vaihtelee lentoyhtiöittäin.

-Kiinnitä em syystä huomiota paljonko laukku painaa tyhjänä.

-Rimowalla on ultrakevyitä laukkuja, joita itse suosin käsimatkatavaran vuoksi, jossa painoraja tulee helposti vastaan.

-valitse mustan sijaan värikäs, helposti tunnistettava laukku. Tai ainakin merkitse laukkusi selvästi.

Tässä on hyvin tärkeimmät.

Vierailija
14/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsonite jos ei ole rahaa, muuten ehdottomasti Rimowa. Muita ei kannata edes harkita. 

Vierailija
15/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaat leveällä. Kapea rengasväli aiheuttaa laukun keikkumista.

Meillä on 50l vanhempi malli Helly Hansen. Sen renkaat on liian kapealla. Renkaissa on myös koloja joihin sora jää ikävästi ja jumittaa pyörän.

Vierailija
16/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörien määrä on kyllä ihan käyttäjän mieltymyksistä kiinni. Nelipyöräistä ei voi vetää perässä, muistakaa se kun ostatte matkalaukkuja.

Miten niin? Ainakin Samsoniten pyörät pyörivät joka suuntaan, joten hyvin voi laukun kipata ja vetää perässään tai vaikka työntää edellään. Mainiosti liikkuu kahdella pyörälläkin.

Vierailija
17/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Ainakin Samsoniten pyörät pyörivät joka suuntaan, joten hyvin voi laukun kipata ja vetää perässään tai vaikka työntää edellään. Mainiosti liikkuu kahdella pyörälläkin.

Äkkiä saa pyörät paskaksi tuolla tyylillä.. Ei nelipyöräisiä ole tarkoitettu vedettäväksi perässä, kaksi pyörää kestää vain puolet siitä painosta mitä neljä pyörää

Vierailija
18/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Samsonitea ja American Touristeria, tykkään kyllä molemmista. Meillä on Samsoniten Cosmolite (Large), painaa itsessään 2,6 kg. En osaa kyllä raskaaksi sitä moittia. Painavampi meillä on saman kokoinen pehmeä laukku, jota ei juuri käytetä. Ja tämän saman Cosmoliten kanssa olen tuskaillut kun olen saanut pakattua sen ylipainoiseksi. Kevyesti menee 25 kg rikki, riippuu sitä mitä tavaraa on pakannut.

American Touristerit on aivan hyviä myös, hieman halvempia kuin Samsonitet. Hyvin on kestäneet.

Vierailija
19/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä saa pyörät paskaksi tuolla tyylillä.. Ei nelipyöräisiä ole tarkoitettu vedettäväksi perässä, kaksi pyörää kestää vain puolet siitä painosta mitä neljä pyörää

Okei. Mun Samsonite on vasta n. 6-vuotias, joten pyörien hajoamista odotellessa.

20/20 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin ruumaan menevissä matkalaukuissa Samsoniten curv-materiaalista tehtyjä laukkuja. Samsonite Lite Shock spinner taitaa olla kevyin. Meillä on tuota mallia ja Cosmolite spinneriä. Molemmat kevyitä ja kestäviä laukkuja neljällä pyörällä ja TSA-lukoilla.

Laukun max. koko ja -paino vaihtelevat lentoyhtiöittäin. Esim. Finnairilla enimmäispaino on 23 kg ja ulkomitat (pituus + leveys + korkeus) enintään 158 cm.