Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vuokratyöfirmoista?

Vierailija
11.01.2018 |

Jos otan vuokratyöfirmasta 3kk määräaikaisen työn vastaan, olenko sen päätyttyä edelleen firman työntekijä? Tarjoavatko uutta työtä vai jäänkö tyhjän päälle roikkumaan? Entä jos eroan, tuleeko karenssi? Jotenkin epäilyttää nää, mutta taitaa olla ainoa tapa työllistyä. Olisi kiva kuulla kokemuksia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
2/9 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on ns. pitkästä tilauksesta niin kyllä, olet sen päätyttyä edelleen vuokratyöfirman leivissä, ja saat työvuoroja kuten ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka yleistä on, mutta joidenkin rekryfirmojen headhuntterit on yli-innoikkaita.

Olen ollut haastattelussa, jossa huntteri kyseli osaamistani ja nosti kaikkea noin 50% paremmaksi. Kato kyllä sä sitten ehdit oppia, kun menet tänne, hän kannusti. Hyvä itsetunto on tietenkin hyvä asia, mutta tässä oli juurikin kyse siitä että ko työnantaja oli ilmoittanut että tietyt jutut pitää osata, heillä ei ole aikaa opettaa.

Kyseessä oli taloushallinnon paikka, ja vaikka olenkin ihan ammattilainen niin uuden ohjelman oppiminen vie aina aikansa.

Mutta olen myös työllistynyt rekryfirman kautta oikeasti ja hyvin, vaikka olikin määräaikainen pesti.

Vierailija
4/9 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 53 v. ikäisenä kokemukseni on että eivät ota yhteyttä kun lähettelee avoimia ja muita hakemuksia. Joku botti kuittaa hakemuksen vastaanotetuksi.

Vierailija
5/9 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole 3 kk jälkeen enää työvelvoitettu, etkä jatkamaan mahd sopimusta kohdefirman kanssa. En tiedä voiko erota? Itsr lähdin kerran 2 pv jälkeen, mutta silloin ta valehteli työkuvan, ekä tullut karenssia.

Vierailija
6/9 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on hyviä kokemuksia Sihdistä, Opteamista taas olen kuullut kavereilta pelkkää negatiivista.

Itse sain vaikuttaa omiin työtarjouksiin niin, että pidin kiinni kokoaikatyöstä eli en lähtenyt keikkailemaan ihan mihin vain lyhyellä varoituksella tai tekemään osa-aikatöitä, koska pahimmassa tapauksessa mulla olisi ollut se 1,5 kk ilman mitään tuloja (koska byrokratia). Senkin työrupeaman (n. 6kk) jälkeen olisi ollut tarjolla töitä, mutta joillakin työnantajilla oli mielestäni todella huonot ehdot työntekijälle (esim. työaika katkeaa kohteesta siirryttäessä ja kohteiden välinen ajomatka saattoi olla vaikka puoli tuntia, mistä tienasit 2e, vaikka kyseessä oli työaikana tapahtuvat matkat ja muita outoja epäselvyyksiä). Ilmoitin vuokratyöfirmalle, etten aloita eivätkä he mihinkään te-toimistoon olleet yhteydessä, vaikka karenssia pelkäsinkin kieltäytyessäni.

En usko, että useimmilla vuokratyöfirmoilla edes kiinnostaa ilmoitella mihinkään te-toimistoon, jos kieltäytyy töistä, koska tärkeintähän heille on saada työntekijät omille asiakkailleen ja jos he jotain karensseja rupeaisivat aiheuttamaan työntekijöilleen niin aika äkkiä se on entinen työntekijä se ja tällainen kyseenalainen maine leviää paikkakunnalla aika äkkiä näillä vuokratyöfirmoilla ja muilla työnantajilla. 

Vierailija
7/9 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat 3kk työn vastaan, niin oletko sen jälkeen vuokrafirman työntekijä, riippuu ihan siitä mitä työsopimuksessa lukee. Teetkö sopparin vain sille 3kk ajalle vai pidemmäksi aikaa.

Sen jälkeen kun entinen sopimus loppuu, työtilanteesta riippuen joko tehdään uusi soppari tai ei tehdä.

Vierailija
8/9 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on hyviä kokemuksia Sihdistä, Opteamista taas olen kuullut kavereilta pelkkää negatiivista.

Itse sain vaikuttaa omiin työtarjouksiin niin, että pidin kiinni kokoaikatyöstä eli en lähtenyt keikkailemaan ihan mihin vain lyhyellä varoituksella tai tekemään osa-aikatöitä, koska pahimmassa tapauksessa mulla olisi ollut se 1,5 kk ilman mitään tuloja (koska byrokratia). Senkin työrupeaman (n. 6kk) jälkeen olisi ollut tarjolla töitä, mutta joillakin työnantajilla oli mielestäni todella huonot ehdot työntekijälle (esim. työaika katkeaa kohteesta siirryttäessä ja kohteiden välinen ajomatka saattoi olla vaikka puoli tuntia, mistä tienasit 2e, vaikka kyseessä oli työaikana tapahtuvat matkat ja muita outoja epäselvyyksiä). Ilmoitin vuokratyöfirmalle, etten aloita eivätkä he mihinkään te-toimistoon olleet yhteydessä, vaikka karenssia pelkäsinkin kieltäytyessäni.

En usko, että useimmilla vuokratyöfirmoilla edes kiinnostaa ilmoitella mihinkään te-toimistoon, jos kieltäytyy töistä, koska tärkeintähän heille on saada työntekijät omille asiakkailleen ja jos he jotain karensseja rupeaisivat aiheuttamaan työntekijöilleen niin aika äkkiä se on entinen työntekijä se ja tällainen kyseenalainen maine leviää paikkakunnalla aika äkkiä näillä vuokratyöfirmoilla ja muilla työnantajilla. 

Miksi tulisi karenssi jos ei ota tarjottua työtä jos kyse on 0-sopimuksesta.

Sehän on nollasopparin idea, työnantaja tai työntekijä ei ole velvoitettu antamaan/ottamaan yhtään työtuntia.

Vierailija
9/9 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ole ikinä saanut karenssia vuokrafirmalta irtisanoutuessa. Perusteeksi riitti ettei työvuoroja ole.

Aloittajan tapauksessa, kannattaa lukea mitä sopparissa sanotaan. Onko kyseessä takuutunnut vai nollasoppari? Määräaikaisissa koeaika on puolet määräajan pituudesta, voit erota sen puitteissa. Karenssi tulee jos et keksi hyväksyttävää syytä lähdölle, esim. töitä ei ollutkaan tai työtehtät ei vastanneet luvattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi