***LOKAMAATUSKOIDEN pitkäperjantai***
Huomentapäivää! Täällä ei vieläkään olla päästy tien päälle, piti leikkiä parturia miehelle.
Poika nukkui 21-06, jippiiiiii.....ja vielä siitä 0730 asti...nyt odottelen että hän joko ottaisi pienet aamupäivätirsat tai nälkä kasvaisi jotta söisi ja sitten lähdettäisiin.
Eilen sain oltua hetken yksikseni kun juttelin hiekkalaatikolla muiden pihamammojen kanssa ja lähdin sitten Plantageniin ostamaan kukkia ja leikin hetken hortonomia pihalla. Ja kas kummaaa...poika kun oli kiukkuinen kuin mikä koko päivän niin nukkui isänsä kanssa kun tulin sisälle. Sen siitä saa...
Nyt ei muuta kuin hyvää pääsiäistä kaikille!
Kommentit (9)
Truutalle vielä: Kemijärveltä muutettiin Kokkolaan. Ja sano sille sun ystävälle terveiset että koittaa jaksaa! Ite olen kokenut pettämishommia monen monta kertaa ja se on kyllä pahinta mitä toiselle ihmiselle voi tehdä,ÄRSYTTÄÄ!!
Olinpas eilen niin väsynyt/kiireinen koko päivän etten jaksanut edes konetta avata... Meilläkin pimu on käynyt nyt vähän kuumana, varmaan noi hampit kiusaa..(?)
Mies lupaskin nyt hoidella pimatsua KOKO pääsiäisen! Ja mähän en varmaan osallistu siihen ollenkaan.. näkis vaan. :) Mut hyvä jos edes yhden yön malttais olla " erossa" et sais nukuttua kunnolla.
Muutama yö tässä on menty nyt vain yhdellä syötöllä, mutta muutaman kerran pimu on herännyt huutamaan tuttia et kyllä se uni silti katkonaista on ollut. Yks yö meni melkein tunnin välein heräillessä kun piti syödä 3 tunnin välein ja tuttia huusi siinä välissä aina 1-2 kertaa.. Kai se pitää alkaa sitä unikoulua jossain vaiheessa kokeilee, kun miehelläkin alkaa kohta pitkä loma.
ROMI: Kartanonkoskelle johonki päiväkotiin jos tytön sais niin olis hyvä matkojen kannalta. Muualle Vantaalle jos joutuu lähtee niin menee vähän tylsäks kun duunipaikka on kuitenkin ihan toislla puolella helsinkiä ja dösällä joutuu kulkemaan kun mies käy autolla omassa duunissaan.
Bonnie: Meillä on sitteri vielä käytössä mutta meilläkin pimu on alkanut kurottelemaan lattiaa et katotaan nyt kuin kauan pysyy sen kanssa pystyssä...
Nyt pitänee mennä, mutta kotona ollaan täälläkin et käy varmaan taas myöhemmin...
-Mari-
Aivan mahtavaa, kun aurinko paistaa!!!! Ihan meinaan jo uskoa kevään tuloon, mutta kun näin sen ääneen sanon, niin uskokaa tai älkää, lunta sataa varmasti vielä pääsiäisen pyhinä:o(((.
Pääsiäislounas tai päivällinen tai mikä ruoka nyt onkin, on jo nautittu..Grillattiin ihanasti pihviä ja makkaraa, lapsille tietysti nakkia, peruna-sipulinyyttejä jne...salaatteja kyytipojaksi ja nyt on niin masu täynnä, että ukkokulta hilas itsensä jo päiväunille.. Minen taida päivällä ees torkahtaa, kun viime yö meni aikas mallikkaasti, kun poju heräsi ekan kerran tisulle vasta puoli neljä! Oli sentäs menny nukkumaan kasin jälkeen, niin tulipas itellekin ihan mojova unipätkä, vaikka sänkyyn kellahdinkin vasta lähempänä yhtätoista.
Babytalk tosta ehkäisystä kyseli..(niinpä oon mäkin kyselly, mutta taitaa täällä olla niiiiiin siveellisiä mammoja, etteivät moisesta tiedäkään, heh!). Mä oon aatellut tavallista kierukkaa, kun tuntuu siltä, että mun testailut noista hormonijutuista saavat nyt riittää...Siitä hormonikierukasta tuntuu olevan yhtä jos toistakin koulukuntaa..Toiset sanoo, että se ainaskin lihottaa ja jotkut pitää epänormaalina sitä, että ne menkat jää kokonaan pois..Sitte taas itse kun luin esitettä Levonovasta?? tmv., niin siitä riitti luettavaa ihan hengästymiseen asti, niistä mahdollisista sivuoireista..Mulle ei oo kymmeneen vuoteen käynyt e-pillerit, kun ne vaikuttaa mielialaan tosi pahasti(hullun lehmän tauti iskee..), niin sitte aattelin, jotta olkoon hormonit. Suomessahan (ainaskin Hesassa) on nyt semmoinen etu, että ekan kierukan saa ilmaiseksi! (siis ihan sen mukaan haluaako kuparikierukan vai sen tosi kalliin hormoonisellaisen), ku aiemmin ihmiset ovat valitelleet sen hormonikierukan hintavuutta...Mutta kertokaas te viisaammat, joilla kokemusta ko.tuotteesta, miten on teillä toiminut? Ja mieluusti itse kuulisin tosta vanhanaikasemmasta mallista kommentteja.
Milo on ihan onskana edelleenkin siihen hyppykiikkuun.Kohta pitää varmaan jousi vaihtaa, kun niin on kovassa käytössä..En toki pidä kun tovin kerrallaan, mutta useamman kerran päivässä kuiteskin..Jokos e-karjalan Anni ymmärtää kiikun päälle?
Huomenna pitäs singahtaa Itikseen tai kaupungille asti, kun lukilaisemme tarttee filosofian kirjan..Ihan jees, että voinkin hyvällä syyllä lähteä asioille, ja lapset tietty jää kotiin.
Mites Marilla on mennyt tähän asti tämä lapsenhoidosta vapaa pyhä? Onko ukkokulta ja Dina touhunneet keskenään?
Taidan nyt kuiteski mennä sulattelemaan ruokaa tonne sohvalle, joten Moikat!
Onnitteluserenadi päivänsankareille!
Ja Pähkis, käyhän piristämässä päivääni:o)
Truutta
Jaahas, kotiuduttu on. Aika mukavasti meni tytsyn kanssa yökyläily. Nukkui hyvin ja aamulla käytiin jo yheksän jöklee haukkaa raitista kevät ilmaa. Aaaiiivan ihana ilma..
Meillä ois vielä ruoka tekemättä, meinattii savustaa lohen lötjke savustuspöntössä ulkona ja kyytipojaks uusiaperunoita ja tietenkin SILLIÄ, saapi huomen aamuks silmät turvoksii..
TRUUTTA, Anni alkaa pikkuhiljaa hokata kiikun tarkoitusta. Itseasiassa nyt ei oo muutamaan päivään ollut siinä.
Ehkäsystä, pillereitä " söin" ennen raskautta ja meinasinpa samalle linjalle ryhtyä.
Nyt taitaa lohi uiskennella mun liiveihin, voi jee näitä ajatuksia, ruoan laittoon..mars..
Palajan...
Truutta: Tässähän tää päivä on mennyt, vauvelia hoidellessa.. yllätys.
No, mun äiti oli käymässä ja luonnollisestihan Dinankin piti meidän kanssa olla ja mumminsa kanssa saurustella. Mummi sai syöttää välipalankin Dinalle ja kokonainen aprikoosirahka pilttipurkkihan sitä uppos ja enemmänkin olis mennyt! NAAMI!
Mies on kyllä ollut ahkera hänkin, tiskas, pesi pyykit, laitto ruoan jne.. :)
Mutsi kyseli että meinaanko juhlistaa synttäreitäni jotenkin ja mä sit sillee vaisusti et; oishan se kiva mennä miehen ja muutaman kaverin kanssa syömään ja vähän istuu iltaa MUTTA kun ei ole oikein noita lasten vahteja... (" vinkki, vinkki!" ). Se ei vielä siihen sillon mitään virkannu mutta lähtiessään sitten vähän vihjas et kylhän hän ehkä vois tulla... Dina onneks näyttikin vaan parhaat puolensa mummin täällä ollessa. :) No mut katotaan nyt...
Ehkäsystä kyseltiin... Meillä ei ole vielä mitään muuta kuin " luonnolliset" keinot käytössä, kierukkaa oon atellu mutta ku pelkään just niitä haitta vaikutuksia.. samoin tietty pillereiden kohdalla. Mä kun oon tällanen herkästi depressoituva tyyppi muutenkin niin en jaksa ottaa mitään riskejä noiden hormooni systeemien kanssa. Mut jos jollain on hyviä kokemuksia jostain niin minäkin niitä mielelläni kuulisin! :)
Nyt on kyllä tää mennyt kuukausi ollut niiiin hiljasta tuolla kammmarin puolella että tällä tahdilla ei mitään ehkäsyä edes tarvita... miten sitä onkin niin poikki aina iltasin?
Jaahas, pitää varmaan lähteä peipiä kylvettää ja jaksaskohan sitä itte kävästä sitten saunassa..
Kateellinen oon teille joilla on oma piha missä voi grillailla ja muuta hauskaa! Koskas on pihatalkoot minne vois tulla jeesii ja vähän grillailee??? :)
Nyt kylpyyn!
-mari & Dina-
Tulipa sitte nikon kans nukuttua yhessä leviässä sängyssä tunnin päikkärit,teki kyllä hyvää molemmille.
Ehkäsystä: Sisko kokeili kierukkaa eikä ollu hyvä,vuotoa,alavatsa kipeänä ym. Ite en o voinu syä pillereitä moniin vuosiin just mielialavaihtelujen takia ja aiheutti muutakin vaivaa,nyt olen käyttäny ehkäsy laastaria ennen ja jälkeen raskauden ja on ollu kyllä paras ehkäsy mitä olen kokeillu.Sivuvaikutuksia ei ole ollu ollenkaan eikä tarvi vaihtoa muistaa kuin kerran viikossa eli se jokapäiväinen muistaminen jäi pois.Pientä kutinaa tuntuu laasatrin alla välillä mutta ei muuta ja hyvin on pysyny sauna ja uintireissut. Kannatan!
Tulis jo kunnon kesä että pääsis pihalle värkkäämään...huokaus...
johanna ja niko
Jopotiti, Huhuu!!! Nyt alkoi meikämammaa kiinnostaa toi mainitsemas ehkäisylaastari. Tartteeko siihen reseptin, miten se niinku toimii ja onko siihen joku " yläikäraja" ? (siis, pilsujahan ei ees suositella enää näin vanhoille). Toi kierukka-homma perustuu mun kohalla ainoostaan siihen, että äidilleni ja hänen siskolleen se on sopinut tosi hyvin, ja lekuri jälkitarkastuksessa tokaisi, että mun kohdunkaula???? on niin oppikirjan mukainen, että siihen ois helppo kierukka sovittaa..Ja kun laastari kuulostas silleen helpommalta kokeilulta, että jos ei se sovi, niin ois aika helppo poistaa, toisn kuin kierukka.
Eipä meilläkään silleen hirveesti ehkäisyä tartte tällä hetkellä,( mutta eikös muutenkin ennen pääsiäistä oo hiljaiset viikot??? ), mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että se saattaapi onni potkaista ihan pienelläkin pelittämisellä:o). Meillä meinaan vitonen sai alkunsa ihan viattomasti kesälomareissulla, kun nelonen oli 8 kk ja ihan vaan vähän oltiin silleen, eikäs ees loppuun asti ja menkatkin oli vielä hakusessa edellisestä imettämisestä...Jotta en yllätysvauvaa ihan enää toivoisi, vaikka en toki edellistä sellaistakaan pois antaisi, mutta se järkytys, kun raskaus tuli ilmi, oli aivan kaamea! kylläpä siinä muutamatkin itkut tuli itkettyä ja moneen kertaan mietittyä, miten kahden tosi pienen kanssa jaksaa..Hyvin selvittiin, vaikka jälkikäteen en muistakaan mitään ekasta puolesta vuodesta:o). No, menikös vähän asian vierestä...
Mari, nyt vaan pidät mummon lähikontaktissa, niin eipä se enää kehtaa perua hataraakaan lupaustaan! Yleensä ne mummukat kai enempi pelkää, että tuppautuvat, joten ovat vähän varovaisia tuon lapsenvahti-tarjouksen kanssa..Ja saattavat toki aatella, ettei heitä ees kelpuuteta niinkin vastuulliseen hommaan.
Kellokin on jo kohta vauvan uni-aika, ja sitten kait se on ittekin hypättävä petiin, kun ei niitä päikkäreitä tullut nukuttua, kuten eräillä:o).
Huomenna taas uusiin kujeisiin...
Iloista iltaa, ja kauniita unia...
Truutta
Tytsy sammahti yöpuulle vaille seittämän, itekkiin oon tooosi väsy nyt saunan jälkee ja kun vielä sai mahan ravittua. olipas hyvä fisu..
Ens viikko onkin aika työn täyteinen, tiistaina pitäis mennä kattoo kaverin vavelii joka syntyi maaliskuun lopulla, ei oo vielä kerinny, ke:na ois tytsyn fys.terapia, to:na TYTSYN 6KK synkkärit ja mummuja ja pappoja tulossa kylään sekä vielä neuvola samana päivänä, pe:i taitaapi olla lepopäivä... Ite vietän silloin 31v. päiviä, mitähän tekis... taidan vetää lonkkaa..
Nyt ei muuta kuin yötä tummaa ja kullan kuvia.. Taitaa nuo silmät jo turvota ennenkuin aamu koittaa...siitä sillin syönnistä..
-EEKKIS ja sen tytär-
P.S...Just keksin itelle uuden lempinimen... huvit ne on hullullakin..
Eilen kävin ekaa kertaa uudenvoden jälkeen baarissa,isällä oli keikka ja sitähän oli pakko päästä kuuntelemaan.2 siideriä join ja nyt on kauhea päänsärky,alko jo yöllä...mutta oli kyllä ihanaa päästä tuulettumaan=)
Niko on nukkunu nyt kaks yötä peräkkäin ilman ainutta heräämistä,ihanaa,aamulla puol 7 heräs syömään ja nukku puol yheksään,kaheksalta illalla pisti nukkumaan!!!
Toivottavasti tämä rytmi säilyy...
nyt aamukahveelle,see you!
johanna ja niko