Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tehdä sossusta valituksen jonnekin?

Vierailija
09.01.2018 |

Olen tehnyt eräästä lapsesta useita lastensuojeluilmoituksia. Nuoren tilanne on sellainen, että mikäli mitään oikeasti ei nyt tehdä, niin hänen henkensä on vaatassa.

Sossu ei kuitenkaan tee huoltajan vastustuksesta johtuen huostaanottoa. Joutuuko joku vastuuseen, jos jotain peruuttamatonta tapahtuu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vaan soittanut vai onko sinulla kirjallinen so. esim. sähköposti todisteena ilmoituksesta. Jos jotain sattuu, voit  tuoda ko. asian esille ja sossu joutuu vastuuseen.

Toivottavasti tilanne kuitenkin, että olisit turhaa huolissasi ja ammatti-ihmiset arvoivat tilanteen paremmaksi kuin näyttäytyy ulospäin.

Vierailija
2/5 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä ilmoitus sähköpostina.

Jos ei mitään tapahdu, niin sama sähköposti ko. sossun esimiehelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastentahtoinen huostaanotto on viimesijainen toimenpide ja vaatii erittäin painavat syyt, ennenkuin se toteutuu. Vastentahtoinen ho vahvistetaan aina hallinto-oikeudessa eikä se ole mikään kumileimasin eli jos perusteet huostaanotolle eivät ole riittävät, ho raukeaa. Ehkä nuori ja vanhempansa saavat apua muulla tavoin. Terv. Ls-työntekijä

Vierailija
4/5 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen tehnyt kirjalliaesti ja soittanut. Toivottavasti olen huolineni väärässä, mutta nuoren tilanne on tosi huono. Seuraan tilannetta kolmelta suunnalta (lähes naapurina, oman työni kautta ja oman nuoreni sekä hänen kavereidensa kautta). Itse en enempää voi tehdä, mutta tuntuu todella pahalta seurata syöksykierrettä vierestä.

Vierailija
5/5 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastentahtoinen huostaanotto on viimesijainen toimenpide ja vaatii erittäin painavat syyt, ennenkuin se toteutuu. Vastentahtoinen ho vahvistetaan aina hallinto-oikeudessa eikä se ole mikään kumileimasin eli jos perusteet huostaanotolle eivät ole riittävät, ho raukeaa. Ehkä nuori ja vanhempansa saavat apua muulla tavoin. Terv. Ls-työntekijä

Tiedän. Tiedän myös, että tämän hetken tuki ei todellakaan ole riittävä. En haluaisi, että tämä nuori on seuraavana lööpeissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi