Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään mahdollisuuksia päästä työelämään vasta 28-vuotiaana, kun takana vuosien työkyvyttömyys mielenterveysongelmien vuoksi?

Vierailija
08.01.2018 |

Mitä ihmettä sitä CV:hen laittaa? Työkokemusta vain teinivuosien kesätöistä ja amiksen työharjoitteluista. Palkkatyössä en ole koskaan ollut.

Peruskoulun jälkeen kävin lukion. Lukiosta valmistumisen jälkeen sairaslomalle. Siitä määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle kahdeksi vuodeksi. CV:n ensimmäinen aukko.

Sitten amikseen. Opiskelin ammatin, mutta valmistumisen jälkeen palasin työkyvyttömyyteen
. CV:n toinen aukko. Nyt lähes kolme vuotta työkyvyttömyyseläkkellä olemisen jälkeen haluan kokeilla onnistuisinko pärjäämään oikeasti töissä. Mutta mitä kerron aukkovuosista? Totuuden? Että olin työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveysongelmien vuoksi? Kuka haluaa palkata tällaisen, tai edes harkita ottavansa työhaastatteluun nähtyään CV:ni?

Vai pitääkö minun ensin kituuttaa jossain kuntouttavassa työtoiminnassa? Tuskin sellainen yhtään sen paremmalta CV:ssä näyttää?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni aivan sama tilanne. Ei ole nykypäivän kovassa maailmassa helppoa sairastaa. Olen jo asennoitut siiten että peli on menetetty. Kun ns. Tavallisenkin ihmisen on vaikea saada duunia niin miten se onnistuu mt kuntoutujalta jolla on takana vuosien työttömyys.

Vierailija
2/3 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo tämänhetkisessä työllisyystilanteessa aika mahdottomalta vaikuttaa valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuori olet vielä. Miten olisi joku oppisopimus- tai muu lisäkoulutus? Koulutuksesta pääsee usein harjoittelun kautta kiinni työpaikkaan eikä mitään cv:tä edes kysytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi