Mulla on vaihdevuodet ja hormonihoito
Gynen mukaan kohdussa&munasarjoissa ei tapahdu enää mitään joten mulla ei näinollen kait pitäisi olla mitään PMS-oireita tai kohdun supistelua/kuukautiskipujen tyyppistä.
Silti mulla on rinnat kipeet, kohtu supistelee ja mielialat heittelee (murhaan ehkä kohta jonkun tai sitten itseni)
Mikä tässä nyt mättää?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä mättää? Vaihdevuodethan on sairaus!
Joka tulee kaikille naisille enemmin tai myöhemmin?
Miksi vaivauduit vastaamaan?
Vaihdevuosien alkuaikoja, se loppuu kyllä.
Minusta itse vaihdevuodet saavat aikaan ahdistusta ja mielialan alavireisyyttä. Ei minulla kyllä varsinaisesti kohtu supistellut hedelmällisenäkään aikana kun oli kuukautiset, se on ihan uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosien alkuaikoja, se loppuu kyllä.
Minusta itse vaihdevuodet saavat aikaan ahdistusta ja mielialan alavireisyyttä. Ei minulla kyllä varsinaisesti kohtu supistellut hedelmällisenäkään aikana kun oli kuukautiset, se on ihan uutta.
Tätä on valitettavasti kestänyt jo pari vuotta.
Mitään kuumia aaltoja tai hikoilupuuskia ei ole, siihen tepsii varmaan hormonit. Kohdun nippailu on todella ikävää.
Kesällä olo oli sentään siedettävä mutta tämä pimeys, kylmyys ja kurjuus vie mut aivan epätoivoon.
Ainakin osa korvaushoidoista saa kehon kehittämään itselleen jonkinlaisen kierron, vaikka hormonimäärä olisi koko ajan sama, eikä siinä pidettäisi taukoja.
Ai mikä mättää? Vaihdevuodethan on sairaus!