Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni ei HALUA opiskelemaan ulkomaille!

Vierailija
07.01.2018 |

Kykyjä kyllä riittäisi! Saa lukiossa (suomalaisessa) niin hyviä arvosanoja. On jo kirjoittanut osan aineista, ja arvosanat E ja L tasoa. Mutta kun ei halua! Haluaa opiskella kotimaassa. Maailmalla olisi niin hyviä korkeakouluja, Oxford, Discovery, Lissabon. Miten tähän saisi nyt järkeä? Tytön lahjat menevät hukkaan. On opiskellut kansainvälisiä aineita.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei ehkä kuulu sulle...

Vierailija
2/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan trolliksi, mutta E ja L eivät takaa paikkaa huippuyliopistoissa, eikä muutenkaan ole tae mistään erityisestä lahjakkuudesta. Voihan sitä aina yrittää toki, ei sillä että elämä ulkomailla olisi sen kummempaa.

Vierailija
4/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava vanhempi on ap. Puuttuu lapsensa asioihin. Nuoret päättävät opiskeluistaan itse. Luulen, että ap yrittää puuttua kaikkeen lapsensa elämässä tästä eteenpäinkin. Lapsi parka.

Vierailija
5/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Discovery?

Vierailija
6/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kertoisin, että jossain Oxfordissa opiskelu vaatii lukupään lisäksi aika paljon kahisevaa?

Vierailija
7/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottava vanhempi on ap. Puuttuu lapsensa asioihin. Nuoret päättävät opiskeluistaan itse. Luulen, että ap yrittää puuttua kaikkeen lapsensa elämässä tästä eteenpäinkin. Lapsi parka.

Sitä kutsutaan "kasvattamiseksi".

Vierailija
8/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoon lähteminen on ilmaista.

Vierailija
9/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt mamma hyvä itse sinne ulkomaille opiskelemaan. Voit päättää omasta elämästäsi, et lapsesi.

Vierailija
10/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol e ja l.. mitä veetua niillä on tekemistä huippuyliopiston kanssa? Huippuylispoissa ei ketään kiinnosta akateemiset saavutukset, ainoastaan paljonko on rahaa ja pystyykö maksamaan 300.000e/vuosi opiskelusta. Ferraari lienee minimi ja miljoonakämppä päälle lapselle.

Vierailija
11/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse ulkomaille opiskelemaan, kun olet niin innostunut. Tyttäresi ei kuulu täyttää sinun särkyneitä unelmiasi.

Vierailija
12/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä ulkomaille opiskelemaan, jos voi opiskella Suomessa ilmaiseksi.  Niin minäkin tein, mutta muutin heti ulkomaille töihin opiskeluiden jälkeen. 

Vierailija
13/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

asukoot vaikka pahvilaatikossa syöden roskiksesta jos hän itse tahtoo. 

radikaalisti sanottuna, ei sinu tarvi puuttua mitä hän tahtoo tehä

Vierailija
14/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen Lapin ammattikorkeakoulussa, miten pääsen ilmaiseksi vaihtoon Oxfordin yliopistoon?

Vierailija
15/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono provo. Mutta lähtisin arvioimaan tuota ulkomaille lähtemistä sitä kautta, että mitä lapsi haluaa opiskella ja minkä tason opetusta Suomessa kyseisessä tieteessä annetaan. Vertailisin sitten tätä tasoa siihen, mitä on ulkomailla tarjolla. Sitten punnitsisin, onko ulkomailla tarjottu koulutus niin ylivertaista suomalaiseen verrattuna, että siitä kannattaa maksaa pyydetty hinta. Ja haluaako nuori muuttaa ulkomaille pysyvästi?

Suomessa arvostetaan tutkinnon lisäksi työkokemusta ja täällä on todella vaikea päästä vastavalmistuneena töihin, jos sitä työkokemusta ei ole. Pelkällä tutkinnolla ei tee mitään. Ulkomailla opiskelu ei välttämättä mahdollista työskentelyä siellä, esim. opiskelija ei ehkä saa työlupaa. Jos jää sinne ulkomaille, niin no problem jos siellä pääsee töihin nimekkäästä yliopistosta saadulla tutkinnolla. Mutta jos haluaa takaisin Suomeen, niin kannattaa miettiä tarkkaan.

Mahdollistaako se ulkomailla saatu tutkinto sitten niin paljon paremman ansiotason, että se puoltaisi tätä investointia? Jos samalla rahalla saa kotimaasta velattoman ensiasunnon ja asiallisen opetuksen, niin kumpaan suuntaan vaaka kallistuu?

Jos lapsi ei halua ulkomaille, niin näitä on turha edes miettiä. Jos lapsi haluaa vimmaisesti, niin sitten kannattaa pohtia tarkemmin eri puolilta ja katsoa riittääkö omassa lompakossa rahkeet.

Vierailija
16/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitat tyttärellesi että ellei hän mene mit:hen opiskelemaan, niin teet hänestä perinnöttömän.

Vierailija
17/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen Lapin ammattikorkeakoulussa, miten pääsen ilmaiseksi vaihtoon Oxfordin yliopistoon?

Järjenjuoksusi perusteella se Lapin amk riittää sulle aivan hyvin. Unohda koko juttu, joka ei edes koskenut sinua.

Vierailija
18/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oxfordiin et välttämättä ihan ilmaiseksi sieltä pääse mutta todella moneen muuhun pääset. Itse olen Saksassa juuri vaihtovuotta viettämässä ja minulle jopa maksettiin tästä!

Vierailija
19/19 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kykyjä kyllä riittäisi! Saa lukiossa (suomalaisessa) niin hyviä arvosanoja. On jo kirjoittanut osan aineista, ja arvosanat E ja L tasoa. Mutta kun ei halua! Haluaa opiskella kotimaassa. Maailmalla olisi niin hyviä korkeakouluja, Oxford, Discovery, Lissabon. Miten tähän saisi nyt järkeä? Tytön lahjat menevät hukkaan. On opiskellut kansainvälisiä aineita.

Mitä hel... ”kansainvälisiä aineita”...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi