Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono vastustuskyky, hermot menee

Miisa
07.01.2018 |

Heippa
Olen 30v. perusterve nainen. Ongelmanani on jatkuva sairastelu ja flunssaherkkyys, joka raastaa hermojani todella. Jo useamman vuoden ajan vastustustuskykyni on ollut heikko ja talvisin tunnun olevan tauotta flunssassa. Nytkin olen muutaman kuukauden sisään ollut 4 kertaa kunnon räkätaudissa. Niiden välissäkin on ollut limaisuutta ja tunne, että taas on flunssa iskemässä - kuten myös nyt. Toisinaan oireet lähtevät, mutta toisinaan iskee taas uusi flunssa.
Flunssani eivät ole kovin pahoja, kuume ei nouse koskaan eikä kummempia jälkitauteja tapaa tulla. Menevät kyllä itsestään ohi mutta ottavat aikaa. Poskiontelovaivoja on ollut aina välillä.

Minulla ibs ja herkkä vatsa, ja tiedän sen osittain vaikuttavan vastustuskykyyn. Syön probiootteja ja D-vitamiinia. Syön muutenkin terveellisesti ja liikun paljon.

Tupakoin n. 4 tupakkaa päivässä. Tiedän tämän vaikuttavan vastustuskykyyni ja lopettamista olen tekemässä. Mutta voiko pelkkä tupakka todella tehdä näin paljon hallaa vastustuskyvylle? Voiko lopettaminen olla vastaus ongelmaani?

Oireilu alkaa yleensä ilmojen kylmetessä, tuntuu että olen jollain tavalla herkkä kylmyydelle. Onko muilla kokemusta tällaisestä?

Niin ja verikokeita on otettu hiljattain ja kaikki on niissä ok. Flunssia lukuunottamatta olen virkeä ja hyväkuntoinen nainen.

Antakaas nyt vähän vinkkejä ja kertokaa kokemuksia 😊

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui sairastaminen, kun alettiin syömään 100μg d-vitamiinia päivässä, (paitsi kesäkuukaudet), pumppaamaan vessan pöntön kansi kiinni ja pesemään kädet saippualla kotiin tullessa ja tietenkin vessassa käynnin jälkeen.

Vierailija
2/3 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki samat keinot käytössä jo😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedin yks vuosi valkosipulikapseleita. Kokovuonna ei tullu yhtään flunssaa.

Mulla takuuvarma flunssa jos kylmällä ilmalla kaula avonainen..eli heti syysilmojen iskiessä kaulahuivi käytössä.