Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden työn hakeminen/palkkatoive mietityttää

Vierailija
05.01.2018 |

Huomasin mielenkiintoisen työpaikkahakemuksen, työn sisältä vaikuttaa hyvältä ja kysyttiin myös palkkatoivetta. Minulla on vakituinen virka ja ihan hyvä työ, mutta palkkaukseen en ole tyytyväinen. Laitoin hakemuksen uuteen paikkaan, ja siihen 700 euroa suuremman palkkatoiveen kuin nykyisessä. Hakemusta voi vielä muokata muutaman päivän ajan, ja nyt mietin tyssääkö hakemukseni suoraan tuohon palkkatoiveeseen. Toisaalta nykyisessä työssä ei ole muuta vikaa kun palkkaus, joten syy miksi vaihtaisin olisi juuri se. Mitä itse tekisitte?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on laittaa sellainen palkkatoive, joka vastaa sinun kilpailukykyä ja on suunnilleen oikean suuruinen. Jos palkkatoive heitttäisi tuhansia euroja, toki se viestisi epärealistisuudessa ja antaisi valmistatutumattoman kuvan hakijasta. Sen sijaan, jos olet koulutuksen/kokemuksen/osaamisen/soveltuvuuden suhteen hyvä ja varteenotettava hakija, ei haastattelukutsu korkeammasta palkkatoiveests jää kiinni.

Itse hain vuosi sitten virasta yksityiselle työnantajalle vastaavaan asiantuntijatyöhön. Jätin ensiksi palkkatoiveet ilmoittamatta, kunnes haastattelukierroksissa oltiin päästy loppuvaiheeseen. Tuolloin työntantajalla oli jo kiinnostus palkata minut, eikä 2000 euroa aiempaa palkkaani korkeampi palkkapyyntö ollut enää mikään ongelma. Olen varma, että he olisivat pitäneet tonnin pienempää pakkaa omana lähtökohtanaan, mutta oma pyyntööni hyväksyttiin vain pienin keskusteluin.

Korkeampaa palkkaa ei voi saada ellei sitä itse pyydä ja minusta tuo 700 on täysin asiallinen pyyntö ja siitä on helppo tulla hieman alaspäin jos työnantaja ei kerta kaikiaan siihen suostuisi. Tsemppiä hakuun.

Vierailija
2/5 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan kerro mihin työhön hait ja paljonko se pyyntisi olisi euroina.

Vähän sama kun kysyisit et onko 100€ vähän vai paljon mysteerituotteesta X?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viimeisen 10 vuoden aikana hakenut töitä vakituisesta paikasta, eli ei ns mitään paniikkia asian suhteen. Olen pyytänyt 100-200 euroa aina enemmän kuin silloisessa ja sanonut että olen kiinnostunut tulemaan noin samalla mitä nytkin saan (eli palkka ei ole syynä paikanvaihtoon). Nykyisessä työssäni olin kuulemma hinnoitellut itseni liian alas mutta eipä enempääkään tarjottu. Kuulin kuitenkin että toinen työhön harkittu henkilö oli pyytänyt liikaa ja siksi minut valittiin. Harmitti hetken aikaa etten ollut pyytänyt edes paria sataa enemmän.. Kun en tiennyt, että millaista palkkaa kyseisessä työssä yleensä maksettu. Ilokseni sain kuitenkin vuoden päästä sen odotetun korotuksen ja nyt 1,5 vuoden päästä tienaan 400 euroa enemmän. Vähän se on silti mutta ylöspäin kuitenkin menossa 😃

Vierailija
4/5 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Nykyinen palkka siis 3000 ja palkkatoive siis 3700. Työn sisältö melko vastaava kuin nykyään julkisen puolen virassa ja uusi työ olisi yksityiseltä. Ap

Vierailija
5/5 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyysin työpaikkaa vaihtaessa kerran 700e enemmän kuin silloisessa työssäni. Olin kirjanpitäjä ja hain toista kirjanpitäjän paikkaa. Eivät suostuneet palkkapyyntööni, tarjosivat monta sataa vähemmän ja muutenkin ehdot oli niin huonot, etten ottanut työtä vastaan. Tämän jälkeen hain jälleen uutta paikkaa, tiputin palkkapyyntöäni hieman ja pyysin "vain" 500e enemmän kuin silloinen palkkani oli. Sain paikan ja palkkani nousikin 900 euroa. Joskus näinkin päin. Vaihdoin yksityiseltä julkiselle ja palkka tuli taulukon mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi