Työttömien syyllistäminen
Oikeasti juttu menee niin että toiset maksattavat hyvinvointinsa työttömillä ja syrjäytetyille, sairailla, eläkeläisillä. Esimerkiksi inflaatio pysyy kurissa kun ei ole täystyöllisyyttä. Varsinkin omistaminen on tällöin kannattavampaa, kun esim. kiinteistöjen arvot pysyvät hyvinä. Ne jotka joutuvat elämään pääsääntöisesti velalla kärsivät, koska inflaatio ei syö velkoja. Nyt kannattaa asunto-ja pörssisijoittaminen, joihn tavallisilla ihmisillä juurikaan ei ole varaa.Tämän seurauksena työttömät pitää syyllistää, jotta vältyttäisiin omilta omantunnon tuskilta. Näin se menee. Ihmiset eivät kestä omaa syyllisyyttään. Näin myös "heikkoja" on helpompi syrjiä, kun ajattelee etteivät ne ole edes ihmisiä ja ovat osansa ansainneet. Kapitalismiin kilpailu-ajattelu on luonut tämän.Tarvitaan "voittajat" ja "häviäjät", vaikka todellisesti mitään tälläisiä kategorioita ei oikeasti ole, on vain suunnaton määä illuusiota. Rahakin on illuusio, ainakin silloin kun siitä tulee itseisarvo, kuten nyt on käynytkin. Ihmsillä ei ole enää arvoa eikä väliä. Tämä on todellista sairautta. Sairas ei siis ole yksilö ,vaan enemmänkin koko yhteiskunta.
Kommentit (10)
Syyllistäminen johtuu omasta syyllisyydestä. Kateudesta.
Älä tuomitse, ettei sinua syyllistettäisiin. Meneillään on työttömien pogromit, jotka eivät tule päättymään hyvin. Aloittaja on oikeassa, eikä kirjoituksessa ole mitään harhaista tai sairasta, vaan totuus.
Niin, paljon kuulee kuinka työttömät maksattavat elantonsa, niillä jotka käyvät työssä,mutta koskaan ei ajatella päinvastoin, juuri niin kuin aloittaja. Työssäkäyvät maksattavat hyvinvointinsa köyhillä ja työttömillä. Ei siis toimeentuloaan ,vaan HYVINVOINTINSA. Siinä on vivahde-ero, kuten varmaan ymmärtänette.
Mitä vitun tekemistä on inflaatiolla ja täystyöllisyydellä?
Kenenkään pörssisijoittajan omaatuntoa ei kosketa työttömien syyllistäminen hevon vittua
Kommunistien Venezuelassa kuolevat ihmiset nälkään, mene sinne aktivoitumaan.
Luulen että hallituksella on tässä (mm.aktiivimalli) suurimpana motiivina halpatyömarkkinoiden / ilmaistyömarkkinoiden luominen. Pitää palkkatason (suur)yritykisille näin muutenkin halpana. Tämmöisen "ilmaisreservin" pitäminen johtaa siihen että on 'yritysten markkinat' työmarkkinoilla. hmm. Työllisyyden eteen kun olisi (ja esim. itsensätyöllistämisen helpottamiseski) paljon oikeasti hyviäkin keinoja.
Te-toimistot ja kunnat koittavat tällä hetkellä vain työntää työttömiä johonkin, mihin tahansa, nöyryyttäviin tyhjänpäiväisyyksiinkin. Tiesittekö että kunta joutuu maksamaan työttömistä sakkoa, jos tietty määrä työttömyyspäiviä tulee täyteen? Sen takia kuntouttavaan työtoimintaankin työnnetään iso osa, jotta kunnat/kaupungit välttävät tämän sakon (joka käsitykseni mukaan siis on se , että kunta maksaa esim. 50% työttömän työmarkkinatuesta).
Pitäisi edellä mainitun sijaan olla työttöman lähtökohdista suunniteltua mietintää ja apua te-toimistoissa, tarvisiko jonkin lisäkoulutuksen, olisiko ammattitaitoa tarve päivittää jollain kurssilla jne. ja sitten mahdollistettaisiin tällaiset. Eikä pakolla. Eikä mihin tahansa työttömän kannalta hyödyttömään. Vaan aidosti auttaa työtöntä. Nyt asenne työttömään ja toiminta te-toimistoissa ja kunnissa on ihan nurinkurinen, eikä ihme, hallituksesta käskyt käyvät alaspäin, ja lisäksi hallitus oikein haukkuu työttömiä ja luo asenne(vamma)ilmapiiriä koko maahan.
Ja niin, pitäisi sallia työttömälle oikeasti hänen oma aktiivinen toimintansa (mm. satunnaistyö, satunnainen itsensä työllistäminen, vapaaehtoistyö, opiskelu, osuuskuntatoiminta jne.) ilman karenssin, tukien lopettamisen tai maksujen myöhästymisen pelkoa.
( Mutta mihin katosi ketju "Keinoja, joilla oikeasti saataisiin työttömyysongelma ratkaistua" ? ei kauan ehtinyt olla. Ketjussa oli oikein hyviä ratkaisuehdotuksia työttömyyden hoitoon. Postaan tänne nyt saman kirjoituksen minkä lähetin siihen ketjuun)
Enpä ole karmeempaa huttua lukenut aikoihin kuin aloitus. Tuossa on enemmän asiavirheitä kuin mitä jaksaa alkaa edes käsittelemään. Aloittaja voisi esim kertoa että Miten minun tämän kuun osinkotuloni (vaatimaton 200€ tähän päivään mennessä) on "maksatettu työttömällä?"
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole karmeempaa huttua lukenut aikoihin kuin aloitus. Tuossa on enemmän asiavirheitä kuin mitä jaksaa alkaa edes käsittelemään. Aloittaja voisi esim kertoa että Miten minun tämän kuun osinkotuloni (vaatimaton 200€ tähän päivään mennessä) on "maksatettu työttömällä?"
Minä ja minä ja minun rahat! Me eletään kaikki samassa veneessä jota yhteiskunnaksi kutsutaan. Ollaan monin eri tavoin ja verkostoin tiiviisti kiinni toisissamme ja niin monet asiat, yhteiskunnalliset säädökset ja järjestelmät, käytännöt, lait, markkinatalous, historia, verorakenne, työvoimapolitiikka jne jne. ovat aina vaikuttaneet myös sinun rakkaisiin pääomastuloihisi. Jos vain viitsit tätä yhteiskuntaamme ja sen rakenteita pintaa syvemmältä tarkastella. Se on tietty kiva ajatella että oma tienesti on vain ja ainoastaan minun minun minun omaa ansiotani...
t.6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja minä ja minun rahat! Me eletään kaikki samassa veneessä jota yhteiskunnaksi kutsutaan. Ollaan monin eri tavoin ja verkostoin tiiviisti kiinni toisissamme ja niin monet asiat, yhteiskunnalliset säädökset ja järjestelmät, käytännöt, lait, markkinatalous, historia, verorakenne, työvoimapolitiikka jne jne. ovat aina vaikuttaneet myös sinun rakkaisiin pääomastuloihisi. Jos vain viitsit tätä yhteiskuntaamme ja sen rakenteita pintaa syvemmältä tarkastella. Se on tietty kiva ajatella että oma tienesti on vain ja ainoastaan minun minun minun omaa ansiotani...
t.6
Noniin arvasinhan. Yleisen "kaikki liittyy kaikkeen" lässytyksen sijaan ei tullut mitään vastausta.
Eli vastausta kiitos miten tämä minulle tässä kuussa tuleva 300€ (joista 200€ on jo tullut) on jotenkin revitty suomalaiselta työttömältä? Päinvastoin tästäkin 300€:sta minulta ryöstetään 45€ mm näiden elämäntapalusmuilijoiden (ei kaikki työttömät) elättämiseen.
näköjään edellinen keskusteluketju aiheesta poistettiin - oliko liian todenmukaista keskustelua taas aiheesta!! huh huh valtion ahneet sormet..
Näistä tällaisista joutavista ja harhaisista lätinöistä näkee, että aktivointia ja rivakkaa perseelle potkua tarvitaan nyt kaikille työttömille ihan oikeasti.