Naapurin mies tervehtii minua aina sanoilla "Päivää kaunis rouva" olen 24-vuotias :(
Minusta on ok "rouvitella" n. 50v naista. Tunnen oloni aina vanhaksi kun tapaan hänet. Mitä itse ajattelisit?
Kommentit (16)
Ai että, kyllähän tuo pilaa kenen tahansa päivän. Todennäköisesti yrittää piristää päivääsi.
Kyllä mieluummin kuulisin tuon, sillä minun naapurini nimittää minua hu*raksi...
"Rouva" ei tarkoita iäkästä naista. "Rouva" on kunnioittava puhuttelumuoto naispuoliselle henkilölle. Eli jos ei halua vaikuttaa esim flirttailevalta vaikka kutsuu sua kauniiksi.
Että hyvällä ottaisin.
Eikai se rouvuus iästä kiinni ole.
Joissain maissa jo 9v voi olla rouva :X
Tässä provossa olisi tärkeää tietää miehen ikä, muuten vähän vaikea tarttua tähän.
Mun (nyt jo edesmennyt) alkkisnaapurini kutsui mua aina prinsessaksi kun törmättiin. Se oli söpöä. "hyvää huomenta prinsessa" "mitä kuuluu prinsessa"
Vierailija kirjoitti:
Eikai se rouvuus iästä kiinni ole.
Joissain maissa jo 9v voi olla rouva :X
Kuusivuotiaskin voi olla rouva.
Riippuu ehkä vähän minkä ikäinen ja minkälainen tämä naapuri on? Jos on herttainen ja huumorintajuinen setä, minusta se olisi ihan hauskaa, mutta jos limainen ukko, niin sitten onkin eri asia. Toki jos siitä itse ahdistuu, niin ehkä kannattaa sanoa seuraavalla kerralla. Tai heitä itse takaisin jotain...
Niin? Jollain on vielä käytöstapoja. Mun naapurin 83-v mies tervehtii mua aina kuistiltaan sanoilla "huomenta/iltapäivää neidolle", kun olen lähdössä yliopistolle tai tulossa kotiin. Jos olen lähdössä kauppaan sama pappa monesti pyytää, että voisiko neito tuoda sitä ja tätä. Olen 23 ja hevari, eli en mikään neito sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta en silti ota vittuiluna.
No oletko rouva, eli naimisissa? Jos et niin voithan ensi kerralla vastata miehen tervehdykseen että olet neiti. Ei siis liity ikään vaan siviilisäätyyn.
Oletko ap siis neiti vai rouva? Mistä tämä närkästyksen aihe kumpuaa. Jos olet neiti, niin voit tälle tervehtijälle kertoa, että valitettavasti olet vielä neiti.
Muistelen, että perinteisesti 24 vuoden ikään päässeitä naimattomia naisia on pidetty jo vanhoina piikoina. Tämän ikäisiltä on joskus peritty kovennettuja veroja, jos eivät ole siihen mennessä päässeet naimisiin. Ehkä tuossa kohtaa on myös sopiva jo rouvitella, vaikkei olisi varsinaisesta rouvasta kyse? Tietyn ikäisiä rouvitellaan iän vuoksi, vaikkeivat olisi naimisissakaan. Ihan kunnioituksen vuoksi.
Niin. Huumorintaju kehittyy naisille n. nelikymppisenä. Jos kehittyy.