nälkä on kumma juttu. Kun se tulee niin se on hetken aikaa kovimmillaan mut jos ei syö niin nälkä menee ohi
Sitten ei olekaan enää nälkä... ei yhtään.
Mihin tämä perustuu?
Periaatteessa jos haluaa laihtua niin pitäisi silloin kun se nälkä tulee, niin keksiä vain noin tunniksi tai puoleksi tunniksi tekemistä ja ajassa nälkä menee ohitse.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei olekaan enää nälkä... ei yhtään.
Mihin tämä perustuu?
Periaatteessa jos haluaa laihtua niin pitäisi silloin kun se nälkä tulee, niin keksiä vain noin tunniksi tai puoleksi tunniksi tekemistä ja ajassa nälkä menee ohitse.
ja tän tiedän koska noin kerran vuodessa aina paastoan.
No ei minulla vain mee ohi. Tulee vain yletön pahoinvointi ja kipu, jos on tyhjä vatsa.
Vierailija kirjoitti:
No ei minulla vain mee ohi. Tulee vain yletön pahoinvointi ja kipu, jos on tyhjä vatsa.
mut jos ootat sen pahoinvoinnin ja kivun yli? Ei se kauaa kestä ja saattaa alkaa tuntua hyvältäkin sellainen keveän tuskainen olo.
No niin se menee mullakin. Jos olen vapaapäivällä, saattaa tottumuksesta tulla pieni nälkä puoliltapäivin, kun on töissä tottunut syömään lounaan. Jos on sillä hetkellä kiinnostavampaa tekemistä kuin koluta jääkaappia, menee nälkä ohi ja "aamiainen" saattaa lipsahtaa pitkälle iltapäivään. Olen kyllä luonnostani pätkäpaastoilija, olen virkeimmilläni vatsa tyhjänä ja lanttu leikkaa paljon paremmin kuin kylläisenä.
Mulla käy samalla lailla. Ensin on kova nälkä, sitten nälkä menee ohi. Jos kuitenkin jätän syömättä, niin jossain kohti alkaa tulemaan huono-olo, jolloin ei enää tee mieli syödä, mutta se nyt on ainoa keino jolla se huono-olo lähtee pois.
Ja huonolla ololla tarkoitan, että oksennan n. 40min välein kunnes lopulta saan syötyä edes vähän
T.7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mut jos ootat sen pahoinvoinnin ja kivun yli? Ei se kauaa kestä ja saattaa alkaa tuntua hyvältäkin sellainen keveän tuskainen olo.
Toi on mullakin noin. Muutama vuosi sitten laihdutin 20kg periaatteella, että syön mahdollisimman vähän. Ateriat vähintään puolitin, ruokavälit venytin mahdollisimman pitkiksi. Siihen "nälän tunteeseen", siis mikä tulee pahimman nälän jälkeen, tottui ja alkoi tuntua ihan hyvältä.
Tämän kun vain useampi ihminen tajuaisi, niin ylipainoepidemian hallintaan saaminen olisi niin paljon helpompaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on mullakin noin. Muutama vuosi sitten laihdutin 20kg periaatteella, että syön mahdollisimman vähän. Ateriat vähintään puolitin, ruokavälit venytin mahdollisimman pitkiksi. Siihen "nälän tunteeseen", siis mikä tulee pahimman nälän jälkeen, tottui ja alkoi tuntua ihan hyvältä.
kuinka kauan olit tuolla dieetillä?
Kyllä minun nälkäni kestää kunnes syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä venytä välejä, riittää kun syö aivan vähän jotain protskupitoista(useasti päivässä), kuituja ja juo vettä. liian pitkään kun olet syömättä, niin silloin helposti mässäilee sitten sellaisen rekkamiehen annoksen.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kun vain useampi ihminen tajuaisi, niin ylipainoepidemian hallintaan saaminen olisi niin paljon helpompaa..
nälkää ja syömättömyyttä pelätään liikaa. Ihminen on luotu kestämään nälkää ja elämään niukasti. Ei ennen vanhaankaan ollut ruokaa koko ajan tarjolla. Saattoi olla pitkiäkin jaksoja ettei ollut syötävää. Silloin ihmiset paastosi.
Miksi syömättömyydestä on tehty jotenkin kamalaa ja jos olet dietillä niin vouhkataan kuinka pitää muistaa syödä koko ajan ja säännöllisesti ja ja ja.
Vierailija kirjoitti:
Ei mee mullakaan ohi. Tai siis mahan kurniminen ja kipu menee ohi mutta pahoinvointi jää sekä taju lähtee. Joskus kun saa vihdoin syötyä, vatsa kramppaa ja se vasta sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka kauan olit tuolla dieetillä?
En oikein muista enää, olisko ollut puolisen vuotta? Tai ehkä kauemminkin. En osaa ajatella dieettinä, en mä kelloa katsonut, tai ruokia muuten, yritin vaan syödä samoin kuin ennen, mut mahdollisimman vähän. Enkä asettanut painotavoitteita muuta kuin et joka kerta kun menen vaaalle on painon oltava pienempi, vaikka vaan 0.1kg, kunhan ei ole sama tai yli. Ja tuohon itsehillintään koitin keskittyä, nälän hallintaan. Söin mm. karkkiakin, mut max.3 kerrallaan.
Hmm..meneeköhän pahoinvointi ja vapinakin ohi jos vaan kestää sitä nälkää? Tosi raskasta jaksaa aktiivista arkea kun oksettaa ja pyörryttää. Ylipainoa on ja haluaisin kestää nälkää paremmin,mutta pahoinvointi,huimaus ja vapina on tosi inhottavia varsinkin julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla käy samalla lailla. Ensin on kova nälkä, sitten nälkä menee ohi. Jos kuitenkin jätän syömättä, niin jossain kohti alkaa tulemaan huono-olo, jolloin ei enää tee mieli syödä, mutta se nyt on ainoa keino jolla se huono-olo lähtee pois.
Huono olo, ei huono-olo.Jos et ole varma sanan oikeasta kirjoitusasusta, tarkista vaikka googlesta.
up