Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäonnistuneet vaatevalinnat- neuvoja

Vierailija
01.01.2018 |

En osaa valita sopivia vaatteita, siis tyylillisesti sopivia tai istuvia.

En tiedä mihin seikkoihin pitäisi kiinnittää huomiota vaikka netistä tilattaessa . Kun vaatteet saapuvat, ne usein ovat liian isoja vaikka valitsen normaalin koon.

Kangas voi olla hapettuvaa tai ryhditöntä. Usein väritkään eivät onnistu sopimaan muihin vaatteisiini.

Onko jossain jotain pukeutumisopasta kuten vältä isoja kaula - aukkoja jos ole tämän muotoinen tyyliin tai minkä väriset vaatteet sopivat yhteen.

Painin myös materiaalien kanssa.

Jos on vaikka farkkuhame niin mistä materiaalista voi olla yläosa?

Saatan myös ostaa vaikka pitkähkön villatakin ja kun laitan sen itse päälleni niin en todellakaan näytä mallikuvien mukaisilta missä helmat liehuvat takissa vaan takki joko viruu päältäni koska olen luiseva tai on ihan ryhditön.

Jos etsin jotain juhlavaatetta , materiaalit ovat niin hirveää tekokuitua että imevät hetkessä hien hajun itseensä.

Kaupoista ei edes löydy juurikaan muuta kuin polyesteria.

Intialaistyylisiä vaatteita olen pitänyt kauniina mutta kaupassa nekin olivat jalvan näköisesti tehty ja langat roikkuivat.

Mistä joku löytää istuvia kauniita vaatteita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tietää myös että mistä te löydätte ei-keinokuituisia laadukkaita neuleita! Käytin juuri turhaan puolikkaan päivän yrittäen etsiä neuletta joka olisi luonnonmateriaalia eikä pelkkää keinokuitua ja budjetti alle 100€. Ihan mahdoton tehtävä, neuleita on järjettömät määrät vaatekaupoissa, mutta yritä löytää joku mikä ei ole pelkkää polyamidia/akryyliä/tiesmitäpaskaa.

Vierailija
2/10 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kirja Hyvän mielen vaatekaappi. Siitä saat neuvoja ja vinkkejä näihin kaikkiin ja moniin muihin ongelmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

COSsta löytyy hyvälaatuisia ja kohtuuhintaisia neuleita. 

Vierailija
4/10 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuleita voi tehdä myös itse. Jotkin perusmallit eivät ole kovin vaikeitakaan.

Saa ainakin siitä materiaalista mitä haluaa.

Itse en mitään akryyliä halua enää hankkia .

Ne kovettuvat pesussa ja ovat sitten ihan koppuraisia.

Vierailija
5/10 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja neuleita olen myös googlannut suomalaisista kaupoista, niissä tosin hinnat ovat kalliit, mutta jos hankkii yhden hyvän enemmin kuin 4 akryylineuletta , jotka käyttäkelvottomia vuoden jälkeen.

Vierailija
6/10 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt ihmeessä,pukeutumisneuvojalle.

Neuleita löytyy kyllä villaisia ja puuvillaisia, vaikka mistä.

Missä kaupoissa olet kierrellyt?

Vierailija
7/10 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuleista puheen ollen: En asu Suomessa ja täältä olen nyt kuluvan talven aikana löytänyt 100 % karitsanvillasta tehtyjä neuletakkeja. Ostin kaksi, hinta oli vähän yli 20 e/kpl. Kuin myös ostin kashmirkaulaliinoja, 22 e/kpl. Ja ohuen merkkivillaneuleen, tarjoushinta 28 e. 

Yksi kaulaliinoista lähetettiin joululahjaksi Suomeen. Saaja oli onnesta pökerryksissä ja sanoi samankaltaisen maksavan toistasataa paikallisessa kaupassa.

Suomen hintataso on sairas.

Vierailija
8/10 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoeläin kirjoitti:

Neuleista puheen ollen: En asu Suomessa ja täältä olen nyt kuluvan talven aikana löytänyt 100 % karitsanvillasta tehtyjä neuletakkeja. Ostin kaksi, hinta oli vähän yli 20 e/kpl. Kuin myös ostin kashmirkaulaliinoja, 22 e/kpl. Ja ohuen merkkivillaneuleen, tarjoushinta 28 e. 

Yksi kaulaliinoista lähetettiin joululahjaksi Suomeen. Saaja oli onnesta pökerryksissä ja sanoi samankaltaisen maksavan toistasataa paikallisessa kaupassa.

Suomen hintataso on sairas.

Missä.maassa nämä löytyivät?

Ovatko langatkin edullisemmat jos tekisi itse?

Vierailija
9/10 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon paljon, mutta neulomalla tulee aika paksua, vaikka valitsisi ohuen langan ja ohuet puikot. Oma vinkkini ap:lle on, että kannattaa katsoa myös miestenosaston valikoimaa. Jostakin syystä miesten vaatteet ovat puuvillaa ja villaa, naisten samanhintaiset akryylia ja polyesteriä.

Vierailija
10/10 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniqlolta saa merinovillaneuleita hintaan 29,90 €. Ovat todella laadukkaita, itsellä ollut useamman vuoden sama neule käytössä päivittäin eikä ainuttakaan nyppyä. Sieltä saa myös kashmirneuleita järkevään hintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän