Korkokengät arkisin? Miten oppia kävelemään niin että jaksaa jne.
Haluaisin käyttää korkeita korkoja myös arkisin. Osaan kyllä kävellä luonnollisella tavalla ne jalassa, polveni eivät ole koukussa eikä jalka ole tikkusuora, mutta en jaksa kävellä kovin kauaa korkokengät jalassa. Päkiöihin ja kantapäihin rupeaa sattumaan nopeasti ja sitten kävelenkin hieman ontuen.
Harjoitus ja siedätys?
Kommentit (18)
Vaihtelet kenkiä pitkin päivää (erikorkuiset korot) niin että rasitus vaihtelee. Masokismi ei ole in ja korkokengat voivat aiheuttaa todella suuria asentovirheitä joita joudutaan myöhemmin fiksaamaan leikkauksella.
Jalka myös muuttuu iän myötä. Nuorena korkkikset eivät ota jalkoihin niin paljon kuin vanhempana.
Harkitsisin uudelleen sitä, että haluaako varmasti käyttää korkokenkiä päivittäin. Ihan vain kun miettii niiden mahdollisia terveysvaikutuksia, eivät ole hyväksi jaloille jatkuvassa käytössä. Mutta kai niitä oppii käyttämään ja kestämään paremmin ajan kanssa
Hyvät, tukevat kengät, eikä liian korkeat korot.
Vierailija kirjoitti:
Korkokengät ovat oikea naisten kidutusväline, ihan turhaa pitää niitä arkena, pilaavat jalat ja vaikeuttavat kävelyä.
Olen tätä mieltä farkuista, en ymmärrä miten "lähes kaikki" voivat änkeä jalkansa tiukoihin pillifarkkuihin ja sanoa farkkujen olevan mukavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkokengät ovat oikea naisten kidutusväline, ihan turhaa pitää niitä arkena, pilaavat jalat ja vaikeuttavat kävelyä.
Olen tätä mieltä farkuista, en ymmärrä miten "lähes kaikki" voivat änkeä jalkansa tiukoihin pillifarkkuihin ja sanoa farkkujen olevan mukavat.
Ei pillifarkut satu. Oikean kokoiset, joissa on tarpeeksi elastaania ja ne ovat kuin urheiluhousut tai sukkahousut jalassa. Korkokengät taas alkavat oikeasti sattua oikein kunnolla, päkiöistä varsinkin.
Mä käytän korkokenkiä arkisin, mutta mun salaisuus on lähinnä se että kävelen hyvin vähän. Aamulla parikymmentä metriä ovesta parkkipaikalle, töissä parkkihallista hissillä ylös konttoriin. Sitten lounaalla käväisen työpaikan ruokalassa. Muuten plösötän perseelläni konttorituolissa. Joskus käväisen työn jälkeen lähikaupassa ostoksilla mutta eipä siinäkään montaa sataa metriä tule käveltyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän korkokenkiä arkisin, mutta mun salaisuus on lähinnä se että kävelen hyvin vähän. Aamulla parikymmentä metriä ovesta parkkipaikalle, töissä parkkihallista hissillä ylös konttoriin. Sitten lounaalla käväisen työpaikan ruokalassa. Muuten plösötän perseelläni konttorituolissa. Joskus käväisen työn jälkeen lähikaupassa ostoksilla mutta eipä siinäkään montaa sataa metriä tule käveltyä.
Mäkin käytän päivittäin, mutta mä taas kävelen muutenkin paljon. Tosin en mä korkkareissa mitään lenkkejä vedä, ja viikonloppuna käytän matalakorkoisia. Ei korkkarit ole niin pahat jalalle kuin väitetään, kunhan ei mitään stilettoja pidä. Niillä kävelystä saa kauniin ryhdin ja kauniit pohkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin käytän päivittäin, mutta mä taas kävelen muutenkin paljon. Tosin en mä korkkareissa mitään lenkkejä vedä, ja viikonloppuna käytän matalakorkoisia. Ei korkkarit ole niin pahat jalalle kuin väitetään, kunhan ei mitään stilettoja pidä. Niillä kävelystä saa kauniin ryhdin ja kauniit pohkeet.
Meikäläisellä painoa yli 100 kg joten luultavasti ei olisi pidempään kävelyyn mukavat mitkään. Siihen päkiälle kun tulee läskillä painoa aika paljon niin että pidempiaikainen seisominen tai kävely alkaa sattua vaikka olisi mitkä mukavat kiilakorolliset ja pehmeäpohjaiset ;)
- 8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla tietoinen, että pillifarkut eivät ole perinteistä denimiä? Ne ovat tehty joustavasta materiaalista ja päällä todella mukavat. Eivät todellakaan purista. Itse olen käyttänyt Gina Tricotin korkeavyötäröisiä Mollyja vuosia ja kokeilin huvikseni oikeita farkkuja liikkeessä. Aivan hirveän jäykät ja epämukavat päällä! Itse enemmä ihmettelen, että miten kukaan tänä päivänä enää käyttää normifarkkuja.
Ja alkuperäiselle kysyjälle. Kenkien laadulla on suuri merkitys. Itse olen löytänyt parhaat korot Clarksilta ja Högltä. Niitä merkkejä käyttävät lentoemännät. Halpiskorkokengät koskevat varmasti jalkoihin.
Tärkeintä on, että kenkä on nahkaa ja korko on hillitty, sekä päkiä on tuettu kunnolla.
Linkin takana kenkä joka on hyvä jalassa.
http://cdn1.bigcommerce.com/server1000/4d17b/products/7091/images/20349…
Ei korkokenkiä ole edes tarkoitettu koko päivän kävelyyn. Sillä tyylillä hankit vain itsellesi nopeasti liikavarpaat ja leikkaus on edessä. Minulle kävi näin, kun harrastin 7 vuoden ajan kilpatanssia ja käytännössä tanssin korkokengillä lähes joka ilta pari tuntia.
Tärkeintä on hyvä muoto joka on niin tukeva että voit hyvin juosta kengissä. Minulla on työkenkinä Clarksin korkkarit, suurinpiirtein tällaiset mutta T- remmin sijaan on tanakka remmi jalkapöydän yli.
https://www.clarks.co.uk/c/Kendra-Daisy/p/26126799
Toinen pari jo menossa :) Korko näyttää korkealta, mutta etuosassa on platformia sen verran että kenkä on todella mukava ja hyvä kävellä. Clarksin korkkarit ovat oikeastaan ainoita jossa korko on juuri oikein minulle eli tukee oikeaa kohtaa jalasta. Tanakka remmi kiinnittää kengän jalkaan niin ettei se lonksu. Liukumaton pohja antaa lisää vakautta.
Minulla on myös istumatyö, ja jalkatukena sellainen kolmion mallinen jossa jalka asettuu koron kanssa suurinpiirtein suoraan.
Korkkarit antavat ryhtiä ja saavat ainakin minut tuntemaan itseni paremmin pukeutuneeksi :)
Vierailija kirjoitti:
Ei korkokenkiä ole edes tarkoitettu koko päivän kävelyyn. Sillä tyylillä hankit vain itsellesi nopeasti liikavarpaat ja leikkaus on edessä. Minulle kävi näin, kun harrastin 7 vuoden ajan kilpatanssia ja käytännössä tanssin korkokengillä lähes joka ilta pari tuntia.
Tämä kyllä riippuu aika paljon enemmän jalasta ja taipumuksesta liikavarpaisiin. Minä olen käyttänyt töissä joka päivä korkkareita yli 10v, ei jalkaongelmia. Työkavereistani kahdella on vaikea liikavarvasvaiva, siis muutamaan kertaan leikattu ja he eivät ole koskaan käyttäneet yhtä säännöllisesti korkkareita kuin minä.
En kyllä tuota vaivaa haluakaan, se on ilmeisen tuskallista :(
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin käyttää korkeita korkoja myös arkisin. Osaan kyllä kävellä luonnollisella tavalla ne jalassa, polveni eivät ole koukussa eikä jalka ole tikkusuora, mutta en jaksa kävellä kovin kauaa korkokengät jalassa. Päkiöihin ja kantapäihin rupeaa sattumaan nopeasti ja sitten kävelenkin hieman ontuen.
Harjoitus ja siedätys?
Ei vaan hyvät, laadukkaat kengät. Pehmeää nahkaa, joka muotoutuu jalkaasi. Sinun jalkasi muotoon sopiva lesti. Malli, jossa korko on juuri oikeassa paikassa jalan alla, eikä notku kun astut. Kantapää ei saa nousta kengässä.
Tukevin on kiilakorko, yleensä huterin halpa stiletto.
Hyvää korkokenkää tuskin löydät alle satasella.
Itse käytän päivittäin yli kymmenen sentin korkoja oman pituuden ollessa huimat 139 cm. Tulee jotenkin uskottavampi olo, kun saan reilut kymmenen senttiä lisää pituutta. Kannattaa varautua käyttämään rahaa löytääkseen hyvät korkkarit.
Suosittelen harrastamaan vastapainoksi sellaista jumppaa, missä ollaan paljain jaloin. Vahvistaa lihaksia eri kohdista.