Palkkapyyntö pääkaupunkiseudulla?
Mitä te laitatte työhakemuksissa palkkapyynnöksi pääkaupunkiseudulla?
Minä laitan 2100 euroa ja minulla ei ole kuin peruskoulu tausta.
Laskin että jos siitä jäisi 1600 euroa käteen ja jos vuokra on 750 euroa niin muihin menoihin ja elämiseen jää 850 euroa kuussa. Siitä saisi ehkä 100 euroa laitettu säästöönkin.
Kommentit (11)
Olisi ehkä hyvä tietää, että mihin työhön?
Riippuu varmaan aika lailla haettavasta tehtävästä
Minä vaan laitan kaikkiin tuon 2100 euroa mihin vaan voin hakea, eikä tarvita tutkintoja. Mutta voikohan sitten hakea jotain asumistukia jos palkka on vaikka 1500 euroa. Minusta vaan se on outoa että ei voi sitten palkalla elää, jos pääsee töihin.
Palkkapyyntö kannattaa sovittaa toimialan ja tehtävän mukaan. Ravintola-alalla blokkarina 1,5 tonnia. Investointipankkiirina 15 tonnia. Muut varmaan siitä välistä.
Minä asuin kempeleellä ja laitoin 1900€/kk. Hämeenlinnassa asuessani 2000€/kk.
Muutettuani itä-Helsinkiin, pyynti oli 2200€/kk.
Nyt kun asun kantakaupungissa Helsingissä niin asetin rajaksi 3700€/kk.
Tottahan toki työnantajan tulee kustantaa leveä elintasoni, oli työ mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaan laitan kaikkiin tuon 2100 euroa mihin vaan voin hakea, eikä tarvita tutkintoja. Mutta voikohan sitten hakea jotain asumistukia jos palkka on vaikka 1500 euroa. Minusta vaan se on outoa että ei voi sitten palkalla elää, jos pääsee töihin.
Miten niin ei voi elää? Älä ota 750 euron kämppää, vaan muuta kimppakämppään. Säästät monta sataa. Muutenkin 850 euroa ”elämiseen” on aivan tolkuttomasti. Itse tienaan hyvin, enkä käytä läheskään tuollaisia summia!
Minä saan helsingissä asuessani asumistukea vaikka käyn töissä
Minä saan 3100 ja mulla on kaksi korkeakoulututkintoa.