20.25% pienestä palkasta veroihin ja muihin maksuihin
Perus veroprosentti 10.5%
Eläke- ja työttömyysvakuutumaksut 8.25 %
Liiton maksut 1.5%
Vuositulot 20 000e
Kommentit (21)
Miksi maksat liiton maksuja kun työttömyysturvasta selviää satkulla vuodessa? Omaa tyhmyyttä maksella liiton palatseja! Kassaan voi kuulu kuulumatta liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksat liiton maksuja kun työttömyysturvasta selviää satkulla vuodessa? Omaa tyhmyyttä maksella liiton palatseja! Kassaan voi kuulu kuulumatta liittoon.
Siksi että siitä on ollut minulle paljon hyötyä.
Ap
Niinpä, näillä kaikilla pienistä palkoista kynityillä veroilla elätetään kaiken maailma elämäntapatyöttömiä, jotka loikoilevat mieluummin kotona kuin osallistuvat hyvinvointiyhteiskunnan rakentamiseen.
Vuosituloni 2017 22 000
Vero 16 %
Työeläkemaksuja maksan 9 % koska olen yli 53-vuotias
Työttömyysvakuutusmaksu 1,9 %
Eipä näillä kulutusjuhlaa tai mitään muutakaan juhlaa vietetä, kunhan kituutetaan tilipäivästä ja laskusta toiseen :(
Suomessa on ansiotulojen verotus ihan sairaalla tasolla. Progressio on jyrkkä ja iskee kovasti jo ihan tavallisiin ansioihin, 3000, 4000 ja 5000 euron palkkoihin. Ja tosiaan siihen päälle vielä ne kaikki sivukulut ja maksut. Verratkaa huviksenne Ruotsin verotukseen, se on paljon matalampi. Ei ihme että täältä muuttaa väkeä ulkomaille töihin
Vierailija kirjoitti:
Perus veroprosentti 10.5%
Eläke- ja työttömyysvakuutumaksut 8.25 %
Liiton maksut 1.5%Vuositulot 20 000e
Hei, kiitos että kannat kortesi kekoon. Muuten meillä ei olisi varaa pitää osinkoverotusta alhaisena.
Terveisin: Kokoomus Porvari.
Ps Äänestä meitä taas kun ihailet meidän rahoja
Minulla on vero + muut maksut 35 %. Käteen minulla jää vain joku satanen enemmän kuin ap:lla, vaikka vuosiansioni on tuplaten sen, mitä ap saa.
Vierailija kirjoitti:
Verratkaa huviksenne Ruotsin verotukseen, se on paljon matalampi. Ei ihme että täältä muuttaa väkeä ulkomaille töihin
Tästä syystä kannatan edelleen pakkoruotsia ja kannustan kovasti lastani sitä opiskelemaan. Ruotsi on erinomainen kohde työnhakua ajatellen mutta vain, jos osaa kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, näillä kaikilla pienistä palkoista kynityillä veroilla elätetään kaiken maailma elämäntapatyöttömiä, jotka loikoilevat mieluummin kotona kuin osallistuvat hyvinvointiyhteiskunnan rakentamiseen.
Nimenomaan!!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vero + muut maksut 35 %. Käteen minulla jää vain joku satanen enemmän kuin ap:lla, vaikka vuosiansioni on tuplaten sen, mitä ap saa.
Jäähän sulle 10 000e enemmän vuodessa kuin ap:lle.
Eli kk n. 830e enemmän ja se on iso raha.
Toisessa ketjussa keskustellaan että 5 päivää kursseja tai 18 tuntia töitä on kolmessa kuukaudessa liikaa ja työssäkäyvä tekee vähintään 500 tuntia töitä samassa ajassa kovalla veroprosentilla. Tuntuu täysin absurdilta keskustelulta edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että siitä on ollut minulle paljon hyötyä.
Ap
Se on silti vapaehtoinen maksu, verrattavissa ravintolailtaan, niin se ei tähän vali vali listaan sopii.
MOI
Sain joulukuussa pienen Boonuksen ja siitä jäi käteen 38 % eli veroihin ja muihin maksuihin
meni 62 %. Jotain mätää tässä kun yli puolet menee muualle kuin itselle. Ei paljoa motivoi hyviin
suorituksiin.
Sama hyöty tulee YTK:sta ja paljon halvemmalla. otappa selvää. Minäkin aikoinani maksoin ammattiliiton avainkaulanauhoja ja kyniä, vaan en enää. Kiva saada lomarahatili kokonaan itelle, koska sitäenempi liitto rohmuaa, mitä enempi tienaat.
Vierailija kirjoitti:
MOI
Sain joulukuussa pienen Boonuksen ja siitä jäi käteen 38 % eli veroihin ja muihin maksuihin
meni 62 %. Jotain mätää tässä kun yli puolet menee muualle kuin itselle. Ei paljoa motivoi hyviin
suorituksiin.
Verot menee jo lisäprosentilla. Kannattaa tarkistella sitä veroprosenttia näin loppuvuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kk n. 830e enemmän ja se on iso raha.
Ja keskituloisena maksan kaikesta täyden maksun toisin kuin ap.
Meidän perheellä myös veroprosentti lähentelee 40%.
Se on aika karski keino kurjistaa suurperheellisen elämää.
Elintasoa kun ei saa nousemaan, vaikka kuinka paljon töitä tekisi, koska muut on päättänyt, että "hyvätuloiselta" raha ei voi olla mistään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kk n. 830e enemmän ja se on iso raha.Ja keskituloisena maksan kaikesta täyden maksun toisin kuin ap.
Täydet maksut mekin maksetaan miehen kanssa kaikesta. Mies tienaa n. 30 000e/v.
Ja tuosta liiton maksusta, ilman sitä perusveroprosentti olisi 11, joten 1% tuloista jäisi enemmän käteen jos jättäisin sen maksamatta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sitä eivät hyväosaiset tajua, että juuri niiden 20k vuodessa tienaavien kannattaa kuulua liittoon. Kumpaa kusetetaan todennäköisemmin esim. palkka- tai työaika-asioissa: valtiolla asiantuntijana työskentelevää FM:ää vai huoltoaseman osa-aikaisena yömyyjänä työskentelevää 0-tuntisopimuslaista? Kumpi joutuu turvautumaan liiton lakimieheen? Ei sillä etteikö se valtion virkamies kuuluisi liittoon ja todennäköisesti se 0-tuntisopparilla oleva ei kuulu, mutta sen pitäisi mennä juuri toisinpäin.
Sitten tulee lisäksi työnantajan suorittamat sivukulut mitkä ei näy sun tilinauhassa. Lopulta kun kävelet kauppaan käytät rahojasi maksat uudelleen veroja alv:n muodossa. Tavaroista joiden maahantuonnista on maksettu tullimaksuja ja veroja...
Todellisesta ostovoimasta helposti yli puolet haihtuu julkiseen kirstuun pyörittämään tätä meidän yhteiskuntaa.