Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion ostaa kloritea suihkuverhon helman valkaisuun. Mitä muuta voi puhdistaa kloritella?

Vierailija
31.12.2017 |

Mihin kaikkeen sitä voi käyttää? Oletteko onnistuneet suihkuverhon tummuneen ja läikittyneen helman puhdistamisessa/valkaisussa? Sain vinkin laittaa kloritea ämpäriin ja suihkuverhon helman sinne lillumaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei puhu kanssani kloriten käyttömahdollisuuksista uuden vuoden aattona? That's rude.

Ap.

Vierailija
2/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpytyn voit pestä ja vessan yleensäkin

Lakanapyykkiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heitän suihkuverhon pesukoneeseen 60 asteeseen, kloritea ei tarvita. Muuten käytän sitä sukkien ja paitojen valkaisuun, roskisten pesuun ja kissanhiekkalaatikon desinfioimiseen.

Vierailija
4/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuverhon voi pestä koneessa - ja sen verran usein, ettei lika pinty.

Vierailija
5/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valkaisen hampaat kloritella.

Vierailija
6/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakanapyykkiin

Nyt en osaa sanoa lähdettä, mutta olen ymmärtänyt että se nimenomaan ei sovi vessan pesuun. Syövyttää pytyn pinnotetta ja rupeaa kaikki lika tarttumaan pyttyyn helpommin... korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
7/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpesussa se on hyvä

Vierailija
8/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräthän, että suihkuverhostasi lähtee kloriten mukana myös kankaan värit, jos siis suihkuverhosi on värillinen. Tulee sellainen kiva haalistunut helma. 

Suikun lattia kannattaa silloin tällöin pestä laimennetulla kloritella. Pöpöt kuolee.

Vierailija
9/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykin valkaisuun, lattiakaivojen pesu, kylppärin pesu, pintojen pyyhintä.

Vierailija
10/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakanapyykkiin

Nyt en osaa sanoa lähdettä, mutta olen ymmärtänyt että se nimenomaan ei sovi vessan pesuun. Syövyttää pytyn pinnotetta ja rupeaa kaikki lika tarttumaan pyttyyn helpommin... korjatkaa jos olen väärässä.

Joo, jos käyttää tolkuttomia määriä ja jättää pyttyyn yön yli. Normaali puhdistuskäytössä mainio aine.

Vierailija
11/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap sitten että klorite laitetaan aina KYLMÄÄN veteen, ei koskaan lämpimään/kuumaan.

Vierailija
12/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloorin kanssa sitten aina viileää vettä. Muuten se höyrystyy kloorikaasuksi ja se on myrkyllistä.

Vierailija
13/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloori on emäksistä, ei siis syövytä vessanpönttöä. Vahvat vessanpytyn pesuaineet joita on kaupoissa pH 1-3 eivät saa olla vaikuttamassa kuin hetken, muuten syövyttävät.

Suihkuverhon helmaa voi liottaa missä hyvänsä pesuainevedessä aikansa, sitten pestä helman harjalla ja viskata lopuksi vielä pesukoneeseen kun on ensin huuhdellut liotusveden pois (ettei mahdollinen vaahto pursua pesukoneesta), verho tosiaan kannattaa pestä riittävän usein koska pinttymien poisto on ikävää ja aikaavievää touhua.

Vierailija
14/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä heitän suihkuverhon pesukoneeseen 60 asteeseen, kloritea ei tarvita. Muuten käytän sitä sukkien ja paitojen valkaisuun, roskisten pesuun ja kissanhiekkalaatikon desinfioimiseen.

Suihkuverhoni on täysin muovinen, läpinäkyvä valkoisilla kuvioilla. Jotkut suihkuverhot ovat sellaista "suihkuverhokangasta". Voikohan tällaisen täysin muovisen suihkuverhonkin pestä koneessa noin vain? Missäköhän asteessa?

Sanon muiden takia, että älkää missään nimessä laittako kloritea hampaisiinne niin kuin joku ehdotti. Klorite on syövyttävää ainetta. Itse ymmärsin tuon pilailuksi, mutta kaikki lukijat eivät välttämättä ymmärrä. Soo soo pilailijoille.

Ap.

Vierailija
15/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee siitä liuoksen pullossa olevan ohjeen mukaan ja laittaa kaikki tiskiharjat, rätit yms likoamaan puoleksi tunniksi niin kyllä lähtee liat ja hajut. Itse tykkään pyyhkiä kaikki hanat, suihkun seinät, ovenkahvat sun muut tuolla liuoksella, ja myös pyyhin pöntön. Haihtuu nopeasti ja kiva kloorin haju jää hetkeksi leijumaan.

Raakana en kyllä tuota ainetta käytä, kerran koitin poistaa hometta silikonisaumoista mutta ei onnistunut.

Vierailija
16/16 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneeseen suihkuverhon kanssa pari käsipyyhettä ja soodaa suoraan rumpuun, pesu 30 astetta, ei linkousta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän