Sinä, joka et pysty tekemään siltaa, pystyitkö lapsena?
Itse pystyn tekemään sillan nyt vielä 40-vuotiaana, sen vuoksi kyselen.
Kommentit (8)
Niin siis minkä vuoksi? Sen että olet 40-vuotias?
Pystyn, samoin menee spagaatti ja ikää pian 51. Mutta notkeana pysyminen edellyttää säännöllistä harjoittelua.
Ja joka ihmettelee, missä tilanteessa siltaa "tarvitaan": ihan normaaleissa venyttelyissä sen voi tehdä. Sitä en tiedä tarvitaanko sitä mihinkään, mutta venyttely yleensä pitää paikat vetreinä ja liikkuvina ja tuo hyvän olon-
Et ole ihme. Mene edistyneitten joogatunneille niin omakehusi saa kolauksen.
Vierailija kirjoitti:
Pystyin. Nykyään ei ole ollut tarvetta tehdä siltoja, joten tietenkään paikat eivät ole pysyneet vetreinä. Sama juttu esim kärrynpyörän kanssa.
Uteliaisuudesta kysyisin sinulta, millaisissa tilanteissa teet siltoja näin aikuisiällä. Lapsena niitä tuli tehtyä liikuntatunnilla ja jumppaharrastuksessa. Nykyään ei enää tällaisia tilanteita minulla ainakaan ole.
Menin reilusti yli 3-kymppisenä joogaatunnille, jossa siltaa kokeiltiin. Minusta se on selälle avaava liike (toki jos on taukoa, kannattaa varovasti kokeilla).
Teen kuntosalilla käydessä yleensä treenin lopuksi myös liikkuvuusliikkeitä, sellaisia, jotka tässä iässä on kehoa vetreyttäviä. Sillan sijaan tulee kyllä tehtyä myös tällaista:
http://www.yogaasanasonline.com/wp-content/uploads/2015/10/dhanurasana-…
Mutta kyse ei siis ole minun kohdallani temppusuorituksesta vaan liikkuvuuden ylläpidosta ja kehohuollosta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin siis minkä vuoksi? Sen että olet 40-vuotias?
Avasin ketjun, koska kiinnostaa vastaukset. Jotkut eivät pysty aikuisiällä tekemään siltaa, kiinnostaa, ovatko saaneet sen lapsena. Ihmiseltähän vähitellen iän myötä poistuu ketteryys, mutta sen säilyttäminen on kuitenkin ihmiselle hyväksi. Ketteryyttä ja liikkuvuutta voi toki harjoittaa muillakin liikkeillä, silta ei ole mitenkään ainoa laatuaan siinä mielessä, lähinnä se on kaikille tuttu liike. Aihe kiinnostaa. ap
Osaan tehdä sillan vielä nyt 44-vuotiaana, mutta lapseni eivät. 7-vuotias lapseni halusi oppia ja pyysi minua opettamaan, mutta siitä ei tule mitään. Aloitettiin opettelu jo kesän jälkeen, mutta hän ei saa yläselkää irti lattiasta, vaikka yrittää parhaansa.
En tehnyt lapsena töitä ja aikuisena olen rakentanut vain taloja.
Pystyin. Nykyään ei ole ollut tarvetta tehdä siltoja, joten tietenkään paikat eivät ole pysyneet vetreinä. Sama juttu esim kärrynpyörän kanssa.
Uteliaisuudesta kysyisin sinulta, millaisissa tilanteissa teet siltoja näin aikuisiällä. Lapsena niitä tuli tehtyä liikuntatunnilla ja jumppaharrastuksessa. Nykyään ei enää tällaisia tilanteita minulla ainakaan ole.