Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä kerran: Vastuullinen työtön ei mene kursseille

Vierailija
30.12.2017 |

Jos työtön haluaa olla vastuullinen kansalainen hän EI mene te-toimiston tarjoamille kursseille tuhlaamaan veronmaksajien rahoja.

Tuskin kukaan veronmaksaja haluaa, että rahat työnnetään noille konsulttifirmoille turhista kursseista, joita täälläkin on ansiokkaasti monessa ketjussa kuvattu.

Muistetaan nyt tästäkin asiasta tiedottaa pitkin alkavaa vuotta kaikkialla. Tehdään vuodesta 2018 vuosi, jolloin suomalaiset lakkasivat olemasta lampaita!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi jokaisen valtiontaloudesta huolestuneen olevn asiasta ehdottomasti samaa mieltä.

Vierailija
2/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia konsulttifirmojen toiminnasta ja laadusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/232821-ideologisesti-tyoton-ossi-nyman…

Nyman kertoo hakeneensa töitä tänäkin vuonna. Hän sanoo olevansa valmis ottamaan vastaan työtä, jota voi tehdä esimerkiksi aamulla muutaman tunnin, jotta jää aikaan myös kirjoitustöille ja itselle. Nymanilla on työn alla jo seuraava teos, joka käsittelee syrjäytymistä ja yksinäisyyttä. Hän arvioi, että teos valmistuu parissa vuodessa.

Nyman kannattaa kansalaispalkkaa, koska se on tapa antaa ihmiselle ihmisoikeudet, pelkät sanat eivät merkitse mitään. Hän uskoo, että raha riittää tällaiseen, sillä Suomi on rikas valtio. Hän tarkentaa kannattavansa vapautta valita, meneekö töihin vai ei.

Vierailija
4/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia konsulttifirmojen toiminnasta ja laadusta?

Noita kurssikokemuksia, jotka naurattaisivat, jos eivät olisi kokijoilleen niin nöyryyttäviä, on täällä ketjutolkulla.

Vierailija
5/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että Ossi kirjoittaa. Harvinisen hyvä esikoisteos se Röyhkeys oli.

Vierailija
6/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan kokoomusnuoret, tekin varmaan tajuatte aloituksen pointin, kun kasvatte. Työttömien kiusaaminen ei oikein kasvata sitä yhteistä kakkua.

Vierailija
7/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullinen työtön kansalainen ei tuolla logiikalla ole maalle ja kansalle haitaksi, vaan vetää itsensä narukiikkuun. Loppuu se vastuuton toisten rahoilla eläminen.

Vierailija
8/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu kurssista. Itse aikoinaan kävin kurssin joka oli työvoimatoimiston tarjoama ja johti ammattiin. Nyt kurssista on 14 vuotta aikaa työttömyyttä tuon kurssin jälkeen 3kk kahdessa eri pätkässä

Vierailija
9/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kurssien kannattajat eivät oikein tajua, että sen lisäksi, että työtön saa saman korvauksen kuin työttömänäkin, niin tulee se kurssien vetäjälle tuleva maksu. Mun yksi tuttu sanoi, että vuoden kurssi, minkä itse kävin, oli kymmeniätuhansia/työtön, sellainen, joka koulutti itse. Onneksi ammattiin valmistavia koulutksia kuitenkin. Jotenkin veronmaksajat eivät tajua, että he maksavat noille kouluttajille myös.

Olen kyllä aika vakuuttunut, ettei kukaan veronmaksaja haluakaan piirileikkikursseista maksaa, vaan kurssien puolustajat ovat lähinnä konsultteja itse. He pitävät itseään niin paljon parempina kuin työttömät, mutta alhaista sakkia ovat. Enkä tarkoita niitä kursseja, joita pitävät kunnon kouluttajat ja opettavat jotain. Kuten toisessa ketjussa mainitsin, itse olen käynyt loistavan yrittäjäkurssin. Niitäkin on kyllä kuulemma monenlaisia, mutta tuo vetäjä oli ollut itse tyhjästä aloittanut yrittäjä, joten oli paras mahdollinen vetäjä.

(Mulla on töitä, enkä halua maksaa pupuleikeistä. Oikeat kurssit erikseen.

Vierailija
10/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuullinen työtön kansalainen ei tuolla logiikalla ole maalle ja kansalle haitaksi, vaan vetää itsensä narukiikkuun. Loppuu se vastuuton toisten rahoilla eläminen.

Jokainen itsemurha aiheuttaa valtavasti myös taloudellisia tappioita tuodessaan lisää masennusta, lasten huostaanottoja ja sijoittamisia, vaikeidenkin mielisairauksien puhkeamisia, eikä itsemurhan lähipiirissään kokenut ehkä ole ihan heti aikaansaavin työntekijä.

On varmasti hienoa elää elämää, jossa tuollaisillakin asioilla on varaa vitsailla.

Vierailija
11/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu kurssista. Itse aikoinaan kävin kurssin joka oli työvoimatoimiston tarjoama ja johti ammattiin. Nyt kurssista on 14 vuotta aikaa työttömyyttä tuon kurssin jälkeen 3kk kahdessa eri pätkässä

Olen myös kuullut huhuja, että vuosia sitten, kauan ennen nykyhallitusta, oli mahdollisuus saada myös laadukast koulutusta noilla kursseilla. Itse olin silloin työelämässä, eli ei ole noista kokemusta.

Vierailija
12/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää kurssien kannattajat eivät oikein tajua, että sen lisäksi, että työtön saa saman korvauksen kuin työttömänäkin, niin tulee se kurssien vetäjälle tuleva maksu. Mun yksi tuttu sanoi, että vuoden kurssi, minkä itse kävin, oli kymmeniätuhansia/työtön, sellainen, joka koulutti itse. Onneksi ammattiin valmistavia koulutksia kuitenkin. Jotenkin veronmaksajat eivät tajua, että he maksavat noille kouluttajille myös.

Olen kyllä aika vakuuttunut, ettei kukaan veronmaksaja haluakaan piirileikkikursseista maksaa, vaan kurssien puolustajat ovat lähinnä konsultteja itse. He pitävät itseään niin paljon parempina kuin työttömät, mutta alhaista sakkia ovat. Enkä tarkoita niitä kursseja, joita pitävät kunnon kouluttajat ja opettavat jotain. Kuten toisessa ketjussa mainitsin, itse olen käynyt loistavan yrittäjäkurssin. Niitäkin on kyllä kuulemma monenlaisia, mutta tuo vetäjä oli ollut itse tyhjästä aloittanut yrittäjä, joten oli paras mahdollinen vetäjä.

(Mulla on töitä, enkä halua maksaa pupuleikeistä. Oikeat kurssit erikseen.

Auttaisi tietenkin paljon, jos jokaisesta kurssista tulisi julkiset raportit hintoineen ja kurssilaisten antamine arvioineen. Päästäisiin pohtimaan hinta-laatu suhdetta ja miettimään, kannattaako

Vierailija
13/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ennen työllistymistäni (2012, 19-vuotiaana) kursseja 2 kpl. Työharjoitteluita 3 kpl niiden lisäksi. Kursseilla oli tarkoitus opiskella asiakaspalvelua ja toisella tutustua SOTE-alaan. Olisi kiinnostanutkin sisältö, mikäli siellä olisi ollut mahdollista edes oppia jotakin.

Kurssin sisältö käytiin läpi ja sen jälkeen kävimme eri paikoissa tutustumassa mm. asiakaspalveluun. Eipä niistä käynneistä mitään saanut irti, kun sidukkapissikset halusivat vain vaatekauppoihin ja baareihin tutustumaan.

"Opiskelupäivinä" teimme muutaman ryhmätehtävän, juotiin kahvia, jauhettiin paskaa ja ravattiin tupakalla. Päästiin melkein aina etuajassa kotiin. Sitten lopuksi oli työharjoittelu. Niistä oli jotain hyötyä sentään, mutta töitä ei saanut.

Työllistyin lopulta aivan omine polkuineni heti, kun otin ohjat omiin käsiini ja haistatin pitkät näille systeemeille.

Se tuntuu olevan sellasta kivaa pikku puuhastelua niin koulutuksen järjestäjille, kuin osallistujillekkin. Mukavasti rahaa palaa. Laadusta tiedä...

Vierailija
14/14 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi 100 vuotta kunniaksi suomalaiset heräsivät ajattelemaan mietn heitä johdetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä