Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nää jotka antavat työttömille työnhakuneuvoja, eivät kyllä monetkaan osaa yhtään hakea töitä

Työssä käyvä entinen työtön
30.12.2017 |

Lasketaan vain, että kyllähän tunnissa ehtii 20 hakemusta tehdä. Joo ehtii hakemuksia kirjoittaa. Mutta kyllä jokaiseen työpaikkaan pitää korostaa niitä vahvuuksia, joita siinä työpaikassa haetaan, eli sama hakemus käy oikeasti vain harvaan paikkaan. Sama hakemus ei käy edes, vaikka hakisi kahta samanlaista paikkaa, sillä eri työnantajat hakevat erilaisia persoonia. Se pitäisikin osata haistella jo ilmoituksesta, haetaanko virallisempaa vai rentoa otetta. Tämä tulee valitettavasti vain kokemuksen kautta. Eikä ole yhtä neuvoa siitä, mikä on hyvä hakemus. Kun tässäkin asiassa toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.

Sekä se tärkein: Työnhaussa se itse hakemuksen tekeminen on koko hakuprosessista se vähäisin ja helpoin osa., mutta silti vain tätä neuvojat tuntuvat korostavan. Kuten itsekin sanotte, työpaikat eivät löydy pelkästään työkkärin ylläpitämältä sivustolta. Niitä työpaikkoja pitää osata etsiä eri kanavilta ja yritysten omilta sivuilta. Sitten on vieläkin yrityksiä, joilla ei ole omia nettisivuja, mutta niissä voi olla silti potentiaalisia paikkoja. Nämä ovat yleensä pieniä yrityksiä, joilla voisi olla tarvetta työntekijälle, mutta ei aikaa rekrytointiin. Itse olen juuri tällaisessa töissä. Nykyään nettisivut toki löytyy. Tietyille aloille voi yhä mennä paikan päälle kyselemään, kuten johonkin kahviloihin. Mutta esim. meille suunnittelutoimistoon juuri se sähköpostihakemus on se oikea tapa, ei mikään muu. Työnantajatkin on yksilöitä ja se tapa, millä joku on saanut töitä, ei joka yritykseen käy. Eikä rekrytointiammattilaiset osaa neuvoa, jos vaikkapa haet Penan putkeen asentajaksi. Penalle on ihan sama, jääkö sulla joku pilkku hakemuksesta pois, kunhan osaat asentaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla