Yksinhuoltajaäidit aina ilman rahaa? Näinkö ..
En ymmärrä yksinhuoltaja äitejä, joilla ei ole varaa mihinkään. Itse käyn lasten kanssa useamman kerran vuodessa ulkomailla, ostelen lapsille merkkivaatteita ja meillä on kallis auto. Mihinköhän nämä yksinhuoltajat törsäävät rahansa. Aina valitetaan, kuinka huonosti heillä menee.
Ruvetkaa käyttämään rahaa oikeisiin tarpeisiin, niin sitä riittää. Kannattaa opetella elämään säästäväisesti, niin ei tarvitse olla jatkuvasti uikuttamassa asiasta. Tiedän monia yksinhuoltajia, jotka eivät valita rahasta, vaan osaavat käyttää rahaansa oikeisiin asioihin. Jättäkää ne ravintolassa käymiset ja kampaajalla käynnit pois, niin rahat riittävät hyvinkin elämiseen ja vuokrien maksamiseen . Yhdellä kampaamokäynnillä saa jo esimerkiksi kahdelle lapselle hyvät talvikengät.
Kommentit (12)
Meinaat että kaikki yksinhuoltajaäidit saavat samaa palkkaa?
Muistaaksen mulle ainakin on rahanpuutettaan valitelleet useampikin työssä käyvä ja yksin asuva nuori nainen. Ilman että ovat edes yksinhuoltajia tai että olisivat jotenkin sen näköisiä että olisivat rahaa vaatteisiin tai omaan ulkonäköönsä törsänneet. Vai onko se valittaminen sitten jossakin vaiheessa ollut jotenkin trendikästä.
Nykytilanteesta ei ole tietoa kun en ole enää näiden kanssa kauheasti tekemisissä.
Mulla menee 65e vuodessa hiusten leikkaamiseen siistiksi ja huonot latvat pois. Nettopalkka on 1400. Muuta rahaa ei tule. Asun pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yksinhuoltaja äitejä, joilla ei ole varaa mihinkään. Itse käyn lasten kanssa useamman kerran vuodessa ulkomailla, ostelen lapsille merkkivaatteita ja meillä on kallis auto. Mihinköhän nämä yksinhuoltajat törsäävät rahansa. Aina valitetaan, kuinka huonosti heillä menee.
Ruvetkaa käyttämään rahaa oikeisiin tarpeisiin, niin sitä riittää. Kannattaa opetella elämään säästäväisesti, niin ei tarvitse olla jatkuvasti uikuttamassa asiasta. Tiedän monia yksinhuoltajia, jotka eivät valita rahasta, vaan osaavat käyttää rahaansa oikeisiin asioihin. Jättäkää ne ravintolassa käymiset ja kampaajalla käynnit pois, niin rahat riittävät hyvinkin elämiseen ja vuokrien maksamiseen . Yhdellä kampaamokäynnillä saa jo esimerkiksi kahdelle lapselle hyvät talvikengät.
Älä saarnaa muille, jos et elä itse kuten saarnaat. Jos käytät rahaa sellaisiin turhuuksiin kuin matkustamiseen, merkkivaatteisiin lapsille ja kalliiseen autoon, et ole oikea ihminen neuvomaan muita taloudenpidossa.
Kyllä ne avio/avoliitossakin elävät valittavat ihan yhtälailla rahattomuuttaan, joten en ymmärrä miksi aloituksesi koskee vain yksinhuoltajia.
Mieluummin jättää ulkomaanmatkar ja kävelee arjen siistissä hiuslookissa.
Voi voi. Kaikki yh:t eivät ole samanlaisia. Esim. siskoni tienaa monen tavispalkan verran.
Meillä välitetään rahan-ja ajanpuutetta sen takia kun lapset pelaa jääkiekkoa.
Jos pitää valita, niin jatkamme jääkiekkoa ja sen myötä valitusta.
Minulla ei ole rahaa ulkomaanmatkoihin eikä autoon. Saan täysillä ikälisillä 2100€ palkkaa nettona. Asuminen maksaa kaikkineen 1100€ kuussa. Maksan laskut ja ostan terveellistä ruokaa. Pukeudumme siististi mutta emme kalliisti. Parturissa käydään tarpeen mukaan. Kustannukset ovat samat kuin ennen eroa, elintaso puolittui. Yhtään ei jää säästöön, mutta tämä on ihan hyvää elämää.
Mun töissä parisuhteessa elävätkin valittaa rahapulaa. Sitä en ymmärrä. Itse olen yh ja asumiseen menee noin 850e kk. Molella parisuhteessa olevalla saman verran ja valittavat kun ennen palkkaa ei ole rahaa. Mitä ihmettä? Itse säästän kaikessa paitsi lapsen harrastuksessa.
Mikä hemmetti siinä on että ihmisillä pitää olla julmetun isot kämpät? Meitä on 2 aikuista, vauva ja koira alle 30m2 yksiössä.
Mielestämme elämme täyttä elämää, turha krääsä on riisuttu pois ja olemme toisillemme läsnä.
Enkä pidä sitäkään pahana asiana, että asuinkulut on melkein kuin rahaa pankkiin laittaisi. Vastike, sähkö, vesi ja kotivakuutus yhteensä 150€/kk, loput 850€/kk sulaa asuntolainan lyhennyksiin.
Jos asuisimme leveästi jossain isossa kolmiossa, pelkkiin vastikkeisiin yms kuluihin menis helposti kaksin, kolminkertainen summa nykyiseen verrattuna..
Olisipa tilaa mököttää suljettujen ovien takana omissa huoneissamme ja näppäillä tietsikkaa..
Yllätys, mutta läheskään kaikki yksinhuoltajat eivät ole köyhiä.
Miksi muuten mainitset vain yh-äidit?