Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen hoitaja oli kutsumusammatti nyt kaikki työttömät lähihoitajiksi

Työtön 45 vuotta kysyy
29.12.2017 |

Hoitajille maksetaan pientä palkkaa koska hoitaminen ja hoivaaminen on usein ( naisten ) kutsumusammatti.

Nykyään sanotaan työttömille, että kouluttautukaa lähihoitajiksi, töitä riittää.

Siis eikö kyseessä olekaan enää kutsumusammatti? Sydämen palosta kumpuava tarve hoivata?

Täytyisikö siitä siis saada kunnon palkkaa nykyään?

Entä voiko tuollaista työtä hoitaa vaikka ei osaa laskea eikä selviä lääkelaskuista?

Tästä voi jokainen kokeilla. Itse en osannut:
http://laakelaskenta.hamk.fi/laakelaskenta/tentti.php

Jos ei pääse läpi tentistä ja kammoaa piikkejä, pyörtyy nähdessään verta ja oksentaa haistaessaan eritteitä eikä selkä kestä nostelua, voiko lähihoitajaksi kumminkin vain jotenkin alkaa? Entä tuleeko kutsumus vielä ihmisvihan tilalle sydämeen kun työtä vain tekee?

Ei kai se niin millilitran tarkkaa noissa lääkkeissäkään voi olla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin maailman surkein lähihoitaja 😂 Laskea osaan, mutta fysiikka ei kestä mitään kumarteluja ja nosteluita, ja inhoan kaikenlaista hoivaamista.

Vierailija
2/11 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, ei ole kutsumusammatti. Töitä tehdään rahan vuoksi aina. Mä oon hyvä lähihoitaja, mutta kutsumus tää ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoivaamaan kyllä mitään kutsumusta tarvita ja kyllä juuri sen takia siitä maksetaan palkkaa että sitä ei kukaan tee työkseen vapaaehtoisesti. Vapaaehtoisesti hoivatyötä voi tehdä ilman koulutustakin jos kiinnostusta riittää.

Vierailija
4/11 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, ei ole kutsumusammatti. Töitä tehdään rahan vuoksi aina. Mä oon hyvä lähihoitaja, mutta kutsumus tää ei ole.

Jep, siksi vaihdoinkin alaa. Lähihoitajan palkka on aivan naurettava korvaus työstä. Eikä työhyvinvointia ainakaan paranna se, että alalle koulutetaan aivan uskomattoman kädetöntä porukkaa.

T: Ex-lh

Vierailija
5/11 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä vanhuksia. Lastenhoitajan työtä voisin harkitakin.

Vierailija
6/11 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut katsoa sitä vanhusten järkyttävän huonoa hoitoa enää, vaihdoin toiselle alalle.

Lähihoitajiakin paljon työttömyyskortistossa, osa-aikatöistä käydään edelleen taistelua verissäpäin.

Toisaalta harva jaksaa sitä vakituisena tehdäkään, jo kahden kk:n jälkeen täydellinen burnout, ainakin tunnollisilla hoitajilla.

Vierailija
7/11 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttömät töihin

Vierailija
8/11 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin maailman surkein lähihoitaja 😂 Laskea osaan, mutta fysiikka ei kestä mitään kumarteluja ja nosteluita, ja inhoan kaikenlaista hoivaamista.

Hih hih, sinulla on hippasen kapea mielikuva kyseisestä ammatista. 

Vierailija
9/11 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttömät töihin

Mee töihin sitten! Hus hus luuseri!

Vierailija
10/11 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsään mentiin, kun lähihoitajia ruvettiin kouluttamaan ammattiopistoissa ja erikoissairaanhoitajan tittelit poistuivat.

Vierailija
11/11 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo lääkelaskut ole yhdellekään insinöörille vaikeita, vaikka menisi pystymetsästä. Jos ei osaa, ihmettelen miten on päässyt insinööriksi. T. insinööri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi