10v (ja enemmän)yhdessä olleet parit- kysymys
Kuinka monta tuntia arkipäivisin vietätte yhdessä( kaksin tai lasten kanssa yhdessä) aikaa? Entä viikonloppuisin?
Kommentit (8)
Arkisin 1-3h/vrk
Viikonloppuisin 1-16h/vrk
Lisäksi tulevat tietty yöntunnit.
Perheessä 4lasta
Arkisin (eli miehen työpäivinä) olemme yhdessä yleensä 1-4 tuntia, riippuen kotona olevien ulkohommien määrästä. Viikonloppuisin lähes koko ajan yhdessä, kuten lomillakin. Auton korjuut ja lumityöt tms. pois lukien. Ei käydä erikseen illanvietoissakaan, ei oo tarvetta sellaiseen. Arkisin saamme molemmat omaa yksinoloaikaa ihan riittävästi. Minä, introvertti, kymmenen tuntia päivässä (olen työtön) ja ekstrovertimmälle miehelleni riittää omaksi ajaksi työmatkat ja mehtätyöt. Yli 20 vuotta yhdessä oltu ja hyvinkin onnellisesti. Ei lapsia (tahaton lapsettomuus).
Aika lailla 24/7 yhdessä, yleensä puhe-etäisyydellä (etätyöläinen ja eläkeläinen). Lapsi huitelee omissa menoissaan, kuten teinit tekevät, sunnuntaisin viettää "läskipäivää" ja on kotosalla meidän kanssa.
Pari arki-iltaa ollaan vaan kotona, pari menee jommalla kummalla lapsen harrastuskuskaukseen ja 1 kauppareissuun. Vkl pyritään olemaan ilman kummempaa ohjelmaa, kerran kuussa on väkisinkin jotkut kissanristiäiset.
Nyt kun ipana hoitaa itse itsensä kouluun, ollaan taas kuljettu työmatkoja yhdessä.
18v yhdessä, remonttikohde kotina ja introvertit ihmiset :)
Vaihtelee suuresti. Arkisin vaihtelevasti ja menoista (esim. kauppareissut, kylästelyt, harrastukset) riippuen n. 2-6h (hereillä) koko perhe yhdessä, viikonloppuisin sitten enemmän. Miehen kanssa täysin kahdestaan harvemmin, mutta nyt on ollut hyvä näin. Perheessä yksi pieni lapsi, yhdessä 10 vuotta.
Noin 4-5 tuntia hereillä.
Minä olen päivät kotona, kun kuntoutustuella olen. Mies tekee pitkää päivää, tulee kotiin alkuillasta ja sitten istuksitaan sohvalla ja katsotaan koko ilta sarjoja, kunnes mies siihen nukahtaa.
Vapaa-päivinä sitten samalla ohjelmalla muhjataan yhdessä ihan koko päivä. Yöt nukutaan toisissamme kiinni.
12 vuotta yhdessä, ei lapsia.
Yleensä 23 - 23,5 tuntia vuorokaudessa, yritys toimii kodin yhteydessä.
Riippuu paljon päivästä. Joinakin päivinä hätäisesti vaihdetaan aamu- ja iltasuukot, toisinaan nukutaan päikkärit yhdessä ja aika usein iltaisin katsotaan jotain sarjaa sohvalla vierekkäin. Joskus tulee niitä päiviä, että haluan olla vain yksin ja silloin kumpikin touhuilee omiaan eikä edes puhuta mitään toisillemme. Vastapainoksi onneksi on myös ne ajat, jolloin on vaikea edes lähteä töihin, kun toista on niin ikävä ja haluaa vain olla 24/7 toisessa kiinni, yötkin nukun silloin mieheen tiukasti kiinni liimautuneena.
Olemme olleet yhdessä 16 vuotta ja lapsiakin on useampia. Yhdessä vietetty aika on vaihdellut vuosien ja päivien saatossa paljon. On oikeastaan ilo, että joukossa on monenlaista aikaa.