Vuodenvaihteen projekti - haluan tulla kauniimmaksi
Haluan uudistua, antakaaneuvoja tai lähtekää mukaan samaan projektiin!
Tavoitteena on kaunistua ja näyttää naisellisemmalta ja seksikkäämmältä ja nuoremmalta.
Ongelma on, että naama on alkanut valahtaa poskien alaosasta ja tulla kaksoisleukaa. Vatsa on.pömppö. Ei ole peppua. Vaatteet ovat rumat ja tukka jotenkin aina ruma puolipitkä ja piikkisuora.
Suunnittelen jopa botoxia otsaan ja käydä kysymässä jotain keinoja naaman kohittamiseen, mutta eka kannattaa tietysti tehdä kaikki muu mahdollinen.
Alennusmyynneistä saa nyt vaatteita, mutta en osaa ostaa, mulla ei ole mitään omaa tyyliä ja maku on huono.
Liityin kuntosalille jäseneksi eilen.
Aloitan terveellisemmän ruuan. Syön ihan liikaa sokeria ainakin, mikä näkyy ihossa ja varmaan pöhöttää mahaa.
Onko jotain opaskirjaa, mistä saisi neuvoja itsensä uudistamiseen? Onko joku tehnyt sen menestyksekkäästi? Miten?
Henkinen puoli tarvitsee myös huomiota. Ajattelen nykyään olevani vanha ja ruma enkä osaa enää flirttaillakaan, kun pelkään olevani naurettava.
N45
Kommentit (22)
Mukana ollaan, itsestä huolta pitäminen on jäänyt aivan liian vähälle huomiolle. Haluaisin olla kaunis, freesi, huoliteltu. Kuljen ihan järkyttävissä vaatteissa, tukka sutturalla harjaamatta, en jaksa edes naamarasvaa laittaa, jalkapohjat on kuivat koppurat, kynnet hoitamatta, hyvä että saan hampaat pestyä. Ruokarytmikin retuperällä ja liikunta nollassa.
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä. Aion opiskella ja tulla viisaammaaksi :)
Aion myös kehittää inhimillisyyttä ja empatiakykyä.
Annoit siis ymmärtää, että ulkonäköön panostaminen olisi noille automaattisesti vastakkaista. Kannataakin kehittää vielä inhimillisyyttä ja empatiakykyä.
Ihan perusjuttuja:
Painoindeksi lähemmäs 20 kuin 25.
Hyvässä suhteessa painoharjoittelua, aerobista ja venyttelyä (tai mistä liikunnasta nyt tykkääkin, kunhan siihen kuuluu mukaan kaikki kolme).
Puhdas ruokavalio ja paljon vettä.
Unta alkuillasta.
Hymy ja positiivisuus.
Jos värjäät hiuksia, tee se säännöllisesti 4-6 viikon välein. Leikkauta säännöllisesti ja pidä kuosissa itse.
Kevyt meikki joka päivä.
Hoida ihoa kotona päivittäin.
Hoida hampaita kotona ja hygienistillä.
Osta laadukkaita ja hyvin leikattuja vaatteita. Käytä trikoita vain liikkuessa.
Huolla vaatteet ja kengät. Tutki ns. pariisilaisen naisen muotia ja kapselivaatekaappeja.
Jätä alkoholi ja tupakka.
Et tarvi kirjoja. Netti on oppaita täynnä kaikkeen yllä.
Ota kauppaan avuksi tyylikonsultti, jos suinkin on varaa. Sen jälkeen on pitkäaikainen vaatekaappi ja opit ensi kertaa varten.
Pyrin ajattelemaan ekaksi positiivisesti.
Ryhti suoraksi ja ei pintahengitystä.
En vatuloin, enkä sotkeudu tätä enempää tunarointiin.
Rehellisyys on pyrkimykseni.
Moikkaan naapurielleni, ainakin pari kertaa, vaikka eivät vastaakaan takaisin.
En laita kassia bussissa viereeni tyhjälle penkille , jotta toisetkin pääsevät istumaan.
Annan sukulaisteni olla mitä ovat, itsepähän sen paremmin tietävät.
Harrastan aina jotain, ainakin hetken.
Teen kotiruokaa enemmän kuin tähän asti.
Leipomispäivänä kutsun tuttava perheen pulla kahveille, vien pullia myös pyörätuoli miehelle lähistöllä.
En shoppaile puoltakaan siitä, mitä olen tähän asti shoppaillut.
Muovia vältän.
Kierrätän kaiken oikein, en laita muovia sekaroskiin ikinä !
En sano ekana pahaa sanaa.
Ostan lähiruokaa pienestä ruokakaupasta.
Tanssin ja biletän enempi vain ilon voimalla.
Nautin just tästä hetkestä.
Ap, mulla alkaa sama projekti! Ja samoista syistä! Meidän pitäisi tsempata ja neuvoa toisiamme! Miten jatkaisimme juttua?
N 47
Olen 30v avovaimo ja yhden lapsen äiti, ja vaarassa lipsahtaa homssuiseksi kodin riivinraudaksi. Vielä tässä kuussa ajattelin että antaa mennä mutta nyt heti STOP.
Kävin jo alennusmyynneissä josta tarttui mukaan kolmet housut (koko sentään 36).
Lisäksi:
- vaadin omaa aikaa enemmän
- en enää uhraa opiskelujuttuja hanttihommien vuoksi vaan päinvastoin (menetin tärkeän kiinnostavan jutun yliopistolla kun suostuin vaihtamaan vuoroa työkaverin kanssa) sitä ei tapahdu enää vuonna 2018
- ei haittaa vaikka miehellä olisikin (taas) joku kiikarissa, sehän olisi päinvastoin onnenpotku, pääsisin ehkä eroon miehestä jota en rakasta siten kuin pitäisi, olisi hienoa huomata että hänkin kykenee jalat alta vievään romantiikkaan eikä olisikaan vain se hammasta purren kaikkea suorittava, intohimoton kyynikko. Kukaan nainen ei halua että häntä rakastetaan ensisijaisesti velvollisuudentunnosta.
Ensi vuonna olen taas oma entinen itsekkäämpi minä. Tänä vuonna yritin olla epäitsekkäämpi ja mikä oli kiitos? Turhautumista ja katkeruutta kun joustaa muiden hyväksi tyhjää vastaan ja menetettyjä tilaisuuksia, kainostelua ja hyväksikäyttöä.
Hyvää itsekästä uutta vuotta!
Vierailija kirjoitti:
Ap, mulla alkaa sama projekti! Ja samoista syistä! Meidän pitäisi tsempata ja neuvoa toisiamme! Miten jatkaisimme juttua?
N 47
Laittakaa kirjanmerkkeihin tämä keskustelu, niin pidetään yllä keskustelua täällä vinkkien toivossa :)
Ite alotin lukemaan paula heinosen kirjaa siinä toivossa että saan jätettyä punasen lihan ja prosessoidut lihat pois.Toivon että samalla laihtuskin vähä ja sais enemmän energiaa kasviksista.Kasviksistakin pitää vielä opetella kokkaamaan maistuvia ruokia.
Toisena tavotteena on etten osta mitään turhaa ja huonolaatusta,lähinnä koskien vaatteita jotka meinaa olla heikko kohta.
Oon raivannu jo vaatekaappia ja hankkinu niitten risasten ja epäsopivien tilalle muutaman laadukkaan yksilön.
Kolmas tavote ois liikunnan lisääminen mutta se on mysteeri vielä kuinka sen toteutan.
Neljäntenä haluan satsata myös muovin kierrätykseen sekä opetella tekemään ite saippuaa.Säästäen luontoa,rahaa ja ihoa.
-Sisarenne Javana
Olen aloittanut jo hyvin hillityillä ripsienpidennyksillä, en meikkaa, ja laittamalla hiuksia pesun jälkeen hiukan enemmän, kuin vain antaisin kuivua. Jo pelkästään näillä asioilla on ollut iso muutos siihen, miltä minusta tuntuu kun lähden ihmisten ilmoille. Tutkin myös kokemuksia kasvojen täytehoidoista, luultavasti päädyn kokeilemaan jotain. Näillä olen tosiaan aloitellut kohentamaan tätä säälittävän harmaata, 47-vuotiaan eronneen arkea. Onneksi ei ole tarvetta laihduttaa, muuten sekin pitäisi hoitaa ennen kuin siirryn takaisin parisuhdemarkkinoille, tosissani.
Olen jo jonkun verran nettideittaillut, en vielä tavannut ketään, ja kyllä se kieltämättä tuntuu hyvälle, kun olen saanut positiivisia kommentteja kuvasta, niiltä harvoilta joille olen sen näyttänyt.
Minäkin tein ensimmäisen liikkeen ja varasin kasvohoidon, kulmien värjäyksen, manikyyrit ja pedikyyrit. Tänään voisin tehdä vähän kotikylpylähoitoa, sheivata, kuoria ja rasvata.
Hei voitaisiinko oikeasti jatkaa jossakin keskustelua ”suljetummin”? Tarvitsisin todella paljon vinkkejä, ja päätin kaunistautumisprojektista jo pari kuukautta sitten. Aion mennä mm. luomileikkaukseen jossakin vaiheessa. Olis siistiä jakaa tätä matkaa teidän kanssanne, arvon leidit. T: 9/14, N 47
Minulla on ehkä vähän eri lähtökohdat, sillä sylissä on kuusiviikkoinen vauva, kuopukseni. Mutta samat tavoitteet kuin monella täällä.
Ekana imetän raskauskilot pois ja jumppaan lantionpohjan kuntoon. Sitten kaivan esiin sen vyötärön, joka oli ennen ylpeyteni. Joogaa ja juoksua, paljon vettä ja kasviksia. Tunnistatte minut siitä, että juoksen ensi kesänä leikkipuistossa hippasilla isompien lasten kanssa vauvan nukkuessa vaunuissa.
Ajattelen kauniilla ajatuksilla kauniin ilmeen kasvoilleni. Hymyilen anopillekin. Värjään hiukset kasviväreillä. En meikkaa, mutta ulkoilen paljon ja suojaan naaman auringolta.
N40.
Vielä taitaa olla matkaa kuljettavana... Pidin ihanan kotikylpyläillan kasvonaamioineen, seuraavana iltana vastaanotin vieraita. Ilman meikkiä. Hiukset pesemättä. Nyppyisissä kotivaatteissa, vieraat tulivat kauluspaidoissa ja mekoissa, vaikkakin ihan rento ilanvietto kotioloissa oli kyseessä.
Nyt oikeasti apuja, pelastakaa homssut!
Pärla kirjoitti:
Vielä taitaa olla matkaa kuljettavana... Pidin ihanan kotikylpyläillan kasvonaamioineen, seuraavana iltana vastaanotin vieraita. Ilman meikkiä. Hiukset pesemättä. Nyppyisissä kotivaatteissa, vieraat tulivat kauluspaidoissa ja mekoissa, vaikkakin ihan rento ilanvietto kotioloissa oli kyseessä.
Nyt oikeasti apuja, pelastakaa homssut!
Jos sulla on ystäviä jotka jopa tulevat kotiisi illanviettoon niin onkohan homssuisuus niin paha vika.
Uskon kauneuden olevan sisäistä. Kannattaa aina olla ystävällinen ja altis hymyilemään, mutta ei tule luopua periaatteistaan, vaikka joku loukkaantuisi niistä.
Tässä muutamia ulkonäköön liittyviä vinkkejä, jotka olen huomannut legitiimeiksi:
Suosittelen syömään vihersmoothien vähintään joka toinen päivä. Se oikeasti tekee ulkonäön paremmaksi. Vihersmoothieen tulee pinaatinlehtiä/lehtikaalia, pähkinöitä/manteleita, mustikoita/muita marjoja ja avokadoa sekä vettä.
Kannattaa panostaa apteekin ihonhoitotuotteisiin, varsinkin jos on vähänkin ongelmallinen iho. Louis Widmerin tuotteet ovat hyviä, vaikkakin suht kalliita.
Tee säännöllisesti lihastreeni.
Korvaa sokeriherkut esim. juustoilla ja hedelmillä. Ylipäätään niihin vähän lyhytketjuisia hiilihydraatteja kuin ikinä mahdollista.
Niin ja sanomattakin selvästi, ei alkoholia eikä tupakkaa.
En missään nimessä. Aion opiskella ja tulla viisaammaaksi :)
Aion myös kehittää inhimillisyyttä ja empatiakykyä.