En tiedä kumpi on enemmän innoissaan. äiti vai lapsi! :D Erityisluokalla oleva lapseni pääsee loppukevääksi kokeiluun normiluokkaan
Koulu on lähellä ja kaikki kaveritkin siellä, pääsee pyörällä eikä tarvitse istua taksissa. Ja jos hyvin menee, pääsee normiluokalle pysyvästi!
Kommentit (9)
Kyynisemmin ajateltuna kaupunki säästää tässä. Opettaja joutuu venymään entisestään yrittäessään huomioida myös erityistarpeita omaavat oppilaat.
Ja uusi luokka kärsii, kun erityistarpeinen vie resurssit opelta.
Mutta toivottavasti tässä tapauksessa integraatio onnistuu.
Olen vain aivan liikaa nähnyt häiriköitä, joiden takia normaalien lasten opiskelu häiriintyy kohtuuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Oletettavasti siis sujuu, ja jatkossa on tavallisessa luokassa. Jos ei vahvaa luottoa olisi, ei kait uskallettaisi tuota kokeilla muuten, meinaan järjettömän valtava pettymys lapselle, jos ei onnistukaan.
Lapsella on ongelma ajatuksiin vajoaminen (vaatii herättelyä ja muistuttelua), ei siis ole mikään häirikkö! Osaamiseltaan on luokan parhaimistoa ja tuntuu että on .. miten se sanoisi? Tervein luokan kaikista oppilaista, joilla muilla mm. kehitysvammaisuutta .
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen vain aivan liikaa nähnyt häiriköitä, joiden takia normaalien lasten opiskelu häiriintyy kohtuuttomasti.
Lapsi ei häiriköi, vaan on ADD-piirteinen "unelmoija". Suurin ongelma normaaliluokassa tulee olemaan, että kuka herättelee todellisuuteen tunnilla...
ap
Kyllä on täysin mahdollista että siirto erityisluokalta tavalliselle sujuu mainiosti. Mun lapsen luokalle tuli tyttö erityisluokalta ja parin vuoden päästä (kutosella) oli luokan paras ka ja sai stipendin. Oli vain ollut jotenkin hitasti kypsyvä ja lapsellisempi kunnes pääsi vauhtiin.
Hieno juttu ja tsemppiä kevääseen. Meillä vastaava kokeilu ja siirtyminen pysyvästi yleisopetusluokalle sujui ongelmitta.
Näille ahdasmielisille tiedoksi: kaikki pienluokalla opiskelleet eivät ole levottomia ja väkivaltaisia riehujia, joilla on todistus täynnä nelosia ja vitosia.
Vierailija kirjoitti:
Et taida ymmärtää erityislapsista yhtään mitään. Oma lapseni on erityisluokalla, jolla on mahtava opettaja, joka pitää luokan kasassa. Luokassa on työrauha, ketään ei kiusata eikä syrjitä. Oppilaat Luokalla on yksi oppilas, joka aiheuttaa hämminkiä, mutta ei kuitenkaan möykkää saati pahoinpitele ketään.
Oletettavasti siis sujuu, ja jatkossa on tavallisessa luokassa. Jos ei vahvaa luottoa olisi, ei kait uskallettaisi tuota kokeilla muuten, meinaan järjettömän valtava pettymys lapselle, jos ei onnistukaan.