Influenssasta tai siis a-viruksesta...
..eli meillä pieni mies (2 v) sairasti koko viime viikon lievähköä kuumetta, vasta myöhemmin alkoi yskittää ja nuhaa tuli myös vähän sittemmin. Pikkuli on jo siis toipunut, hienoinen yskä vaan edelleen vaivaa.
Tarhassa on siis ollut ko. a-virusta liikkeellä ja nyt sitten miehen kanssa ollaan parin päivän sisällä alettu potea kammottavaa keuhkojen kutinaa ja totaalista vetämättömyyden tunnetta. Miehen kurkku on myös kipeä, mutta kuumetta ei ole ollut kummallakaan, ainakaan vielä.
Lyhyesti siis, voiko tämä olla influenssaa? Voiko mennä näin lievänä ohi? Olen itse sen yli kymmenen vuotta sitten sairastanut ja olin silloin TODELLA kipeä. Kysyn nyt siksi kun pääsiäinen ja kyläilyt lähenevät (vanhempien suvunjäsenten luokse), emmekä halua tartuttaa niin vakavaa tautia siitä mahdollisesti pahat oireet saavaan henkilöön.
Viisaita neuvoja kaipaava Anniina
nyt kuitenkin jotakin. Periaatteessa on mahdollista sairastaa influenssa lievänäkin mutta yleensä se eroaa muista viruksen aiheuttamista taudeista juuri sillä rajuudellaan. itselläni oli juuri pe-ke 39-40 kuumetta, hillitön yskä ja äärettömän kovat lihassäryt. En voinut muuta kuin maata ja valittaa kun en pystynyt tuskiltani edes nukkumaan. Itsekin sanoit sairastaneesi influenssan joskus ja siis tiedät kuinka karmea tauti se todella on. Näin ollen voisin kuvitella että teillä onkin nyt joku muu virus joka toki myös voi tarttua mutta ei kuulosta yhtä rajulta taudilta. Nyt on niin paljon tauteja liikkeellä että mistä tahansa voi saada tartunnan. En siis jättäisi sukuloimista sen takia väliin, paitsi jos kyläpaikassa on vatsatautia. Meillä riehui influenssan kanssa samaan aikaan lapsilla rota-virus....järkky tauti sekin. Toivottavasti voitte jo hyvin, hauskaa pääsiäistä!