Miksi piilotat sinänsä mitättömiä FB-päivityksiä kaverilistasi ihmisiltä?
Eikö olisi järkevämpää pudottaa kyseiset ihmiset koko kaverilistalta kuin joka postauksen kohdalla miettiä kenelle sen näyttää, kenelle ei? Mukava kuulla kolmannelta osapuolelta yhden kuulumisista vielä tyyliin "etkö lukenut facebookista", sitten kun menet katsomaan, ei sinulle näykään koko postausta? Tulipa tyhmä olo.
Kommentit (13)
Minä ainakinjaan lähinnä niille, jotka itsekin jakavat Facebookissa asioita. Piilotan siis stalkkereila ja muilta, jotka eivät anna vastavuoroisesti minulle itsestään mitään.
Sinun tilanteestasi en tietenkään osaa sanoa tarkemmin, mistä tuo johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakinjaan lähinnä niille, jotka itsekin jakavat Facebookissa asioita. Piilotan siis stalkkereila ja muilta, jotka eivät anna vastavuoroisesti minulle itsestään mitään.
Sinun tilanteestasi en tietenkään osaa sanoa tarkemmin, mistä tuo johtuu.
Haluatko vielä kertoa miksi roikotat näitä stalkkeri-ihmisiä kavereissasi ensinnäkään?
Olen kunnalllispoliitikko ja vihreät puolutoverini eivät kaikki sulata metsästysharrastustani, joten pidän heidät siitä tietämättöminä. Kyllähän se joskus paljastuu, mutta en auta siinä aktiivisesti.
Joitain asioita jaan heidänkin kanssaan, sellaisia mistä haluaa kertoa julkisemmin. Ja voivat muuten olla kivoja ihmisiä. Tässä ei ole mitään pahaa takana, en vaan halua jakaa elämääni liikaa sellaisen kanssa, joka ei kerro itsestään minulle mitään. Voidaan silti olla kavereita.
Piilotin koska kaveri, jota hyväksi face-kaveriksi luulin, ei peukuta mitään julkaisujani. Jollei kiinnosta, niin ei tarvitse niitä enää nähdäkkään. Ystävänä pidän kuitenkin niin en viitsi kokonaan heivata.
Vierailija kirjoitti:
Joitain asioita jaan heidänkin kanssaan, sellaisia mistä haluaa kertoa julkisemmin. Ja voivat muuten olla kivoja ihmisiä. Tässä ei ole mitään pahaa takana, en vaan halua jakaa elämääni liikaa sellaisen kanssa, joka ei kerro itsestään minulle mitään. Voidaan silti olla kavereita.
Tämä siis vastaus kysyjälle 3.
Mä piilotan niiltä, joita en syystä tai toisesta halua/kehtaa poistaa kavereista (esim. sukulaiset, entiset koulukaverit, työkaverit) mutta joiden en halua tietävän elämästäni sen enempää. Yleensä siksi, että nämäkään eivät jaa juuri mitään minulle, tai ylipäätään koskaan eivät ole reagoineet mitenkään päivityksiini. Miksi heille niitä.sitten kirjoittelisinkaan.
Mut sanokaas nyt miten mun pitäisi tässä reagoida? Olla niin kuin en olisi huomannutkaan että asiasta ei ole minulle kerrottu vaikka tämä kolmas osapuoli nyt ainakin tietää minun asiasta tietävän, kohdehan siis luulee etten tiedä mitään. Kyseessä on sinänsä pikkujuttu mutta siitä voi tulla keskustelua myöhemmin meidän kaikkien paikallaollessa... Siis ihan älytöntä tällainen piilottaminen kun menee näin vaikeaksi tämän piilotetunkin näkökulmasta. Huomaa tosiaan että on 1. ja 2. luokan ihmisiä...
Pitääkö piilottaa aina jokaisen viestin yhteydessä erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Olen kunnalllispoliitikko ja vihreät puolutoverini eivät kaikki sulata metsästysharrastustani, joten pidän heidät siitä tietämättöminä. Kyllähän se joskus paljastuu, mutta en auta siinä aktiivisesti.
Minun poliittiset mielipiteeni eroavat paljonkin sinällään järkevienkin tuttavien mielipiteistä enkä halua jakaa poliittisia päivityksiä kaikkien kanssa koska niistä seuraa vain riitaa ja pahaa mieltä. On sinällään outoa, etteivät aikuiset ihmiset pysty hyväksymään sitä ettei heillä ole se ainoa oikea poliittinen mielipide. Kaikki eivät kykene keskustelemaan politiikasta hedelmällisesti perusteltuja mielipiteitä vaihtaen vaan osa aikuisista on tiukasti poteroissaan ja suhtautuu muihin kuin vihollisia jos he eivät ole 99% samaa mieltä kuin he.
Nyt pian tuleva presidentinvaali polttelee selvästi osaa FB-kavereita ja sen vuoksi olen päättänyt etten kommentoi asiaa mitenkään koska äänestän kuten äänestän enkä jaksa kinastella muiden kanssa sellaisista asioista, jotka eivät edes kuulu presidentin toimivaltaan.
Ja eikö teitä siis häiritse että nämä joille olette asian kertoneet, kertovat asian eteenpäin sille jolta asian päätit piilottaa? Tuttava- ja kaveripiirit kuitenkin keskustelevat paikalla olemattomienkin kuulumisista...
Mulla on muutamia ryhmiä, jolle jaan eri asioita. Sukulaisille lapsista juttuja, kissakavereille kissajuttuja ym.
Ei ole vaikeaa valita listaa sen mukaan että mitä julkaisu koskee.
Pitäisikö mun, siis jolta asia piilotettiin, reagoida jotenkin? Poistaa koko tyyppi kaverilistalta tai jotain? Mikä on oikea etiketti?