Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomenruotsalaisen mielestä suomenkieliset eivät kuulu länteen

Vierailija
27.12.2017 |

Vain pakottamalla suomenkieliset opiskelemaan pakkoruotsia jokaisella kouluasteella voimme kuulua länteen.

https://www.hs.fi/paivanlehti/27122017/art-2000005498728.html

”Ruotsin kielen asema koskettaa kaikkia suomalaisia äidinkielestä riippumatta. Mikäli siis haluamme kuulua länteen.”

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkieliset ovat sivistymättömiä villi-ihmisiä.

mvh,

RKP

Vierailija
2/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua kuulua ''länteen'' ja sen tekopyhään klikkiin. Veri vetää itään ja geenikartta kertoo totuuden. Sä voit syödä koko ikäsi mäkkärissä ja rassata sitä amerikanrautaasi bändipaita päällä, mutta se ei tee sinusta Johny boyta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes ymmärrä, miksi meidän pitäisi väkisin hengata juuri ruotsalalaisten kanssa, jotka ovat aina suhtautuneet väheksyvästi suomalaisiin ja suomen kieleen.

Viro olisi luontevampi suunta meille, sillä ovathan he veljeskansaa. Eikä Viro enää ole pitkään aikaan ollut "itää", vaan itse asiassa Nato-jäsenyyden myötä Suomeakin lännempi.

Vierailija
4/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi oli kylmässä sodassa neutraali ja ei vieläkään ole Natossa. Ei ruotsin kielisyys meitä Natoon tai Venäjään liitä.

Vierailija
5/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes ymmärrä, miksi meidän pitäisi väkisin hengata juuri ruotsalalaisten kanssa, jotka ovat aina suhtautuneet väheksyvästi suomalaisiin ja suomen kieleen.

Viro olisi luontevampi suunta meille, sillä ovathan he veljeskansaa. Eikä Viro enää ole pitkään aikaan ollut "itää", vaan itse asiassa Nato-jäsenyyden myötä Suomeakin lännempi.

Ei meidän tarvitse hengata kenenkään kanssa. Onko se niin paha seisoa omilla jaloin? Olemmeko me niin epävarmoja?

Vierailija
6/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain on! Juuri näitä sotaveteraanit ja Lotta-lutkat hyysäävät meidän rahoilla! Laura Huhtasaari presidentiksi 2018!

Vierailija
7/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi oli kylmässä sodassa neutraali ja ei vieläkään ole Natossa. Ei ruotsin kielisyys meitä Natoon tai Venäjään liitä.

Ruotsin kieli ei anna suomelle mitään. Se on ketju kaulassa.

Vierailija
8/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaveteraanit v*ttuun Suomesta! kirjoitti:

Näin se vain on! Juuri näitä sotaveteraanit ja Lotta-lutkat hyysäävät meidän rahoilla! Laura Huhtasaari presidentiksi 2018!

Juuri näin! Lets make finnland great again!

Vierailija
9/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän tarvitse hengata kenenkään kanssa. Onko se niin paha seisoa omilla jaloin? Olemmeko me niin epävarmoja?

Suomenruotsalaiset kun eivät tiedä olisivatko suomalaisia vai ruotsalaisia, niin identiteettikriiseilyssään he sitten kuvittelevat, että ruotsin kielellä olisi jokin suurikin merkitys, vaikka suurinta osaa suomalaisista ei voisi vähempää kiinnostaa jokin huonosti äännetty ruotsin murre.

Vierailija
10/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nato on tähän mennessä vain aloittaneet sotia. Yhdysvallat lietsovat sotaa Naton avulla, koska heidän eliittinsä siitä voittaisi. Yhdysvalloilla on tälläkin hetkellä seitsemän sotaa, koska ei niiden talous pysy pystyssä ilman. Nato ei olisi niinkään Viron kanssa veljeilyä vaan jenkkien. Suomen tulisi pysyä neutraalina kunnes Eurooppaan saadaan akselivaltojen kaltainen liitto.

Vierailija
11/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei kuulu Skandinaviaan. 

Suomi on yksi Pohjoismaista.

Vierailija
12/12 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei kuulu Skandinaviaan. 

Suomi on yksi Pohjoismaista.

Suomen ja islannin kielet haluttiin Pohjoismaiden neuvoston tasa-vertaisiksi työkieliksi ruotsin, norjan ja tanskan rinnalle. Asia kaatui ruotsinkielisen ahvenanmaalaisen (huom. siis Suomen edustajan) äänestäessä vastaan.