Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoisin porukoille että muutan yhteen poikaystäväni kanssa?

Hölmö
23.12.2017 |

Onko järkevämpää pamauttaa vain kasvokkain vai kertoa puhelimessa? En tiedä miksi asia on niin vaikea sanoa. Porukat asuvat siis 5 tunnin päässä asuinpaikastani eivätkä ole tavanneet poikaystävääni kertaakaan. Kerroin heille seurustelusta vasta n. 3-4kk sitten, olemme kuitenkin tapailleet jo lähes vuoden. Vakava seurustelu kuitenkin alkoi ehkä puolisen vuotta sitten... Olen kuitenkin huono puhumaan asioistani, jonka vuoksi en sanonut aiemmin mitään. Olen siis 25-vuotias ja aikuinen, tiedän ettei asiassa ole mitään outoa mutta olemme vähän sellaisia, ettemme puhu näistä asioista.

Onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja mikä olisi järkevin keino sanoa asia? Itse jotenkin kallistuisin siihen että pitäisi vaan sanoa kasvokkain, on sen verran isosta asiasta kyse... Puhelimessa kertominen tuntuu jotenkin tylyltä.

P.S. Tiedän, että vähän turha keskustelun aihe mutta ehkä jollakin olisi vinkkejä ja pystyisin vähän purkamaan näitä ajatuksia/tunteita!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille porukoille?

Vierailija
2/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että muutat yhteen poikaystäväsi kanssa. Soita vaikka. Ei siinä sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot kasvokkain.

Vierailija
4/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo aikuinen...

Vierailija
5/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis itse vaihtamassa osoitetta? Vai muuttaako poikkis sun luokse? Jälkimmäisen voi mainita jossain sivulauseessa. Ensimmäisessä tapauksessa voit laittaa viestin osoitteenmuutoksesta ja siihen alle molempien nimet.

Vierailija
6/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta järkevämpää on soittaa ensin lyhyt puhelu. Jos asia on vanhemmille jostain syystä vaikea, niin saavat rauhassa sulatella tietoa. Oma lapsi taisi mainita puhelimessa, että ovat seurustelukumppanin kanssa suunnitelleet yhteenmuuttoa. Sinullakin on jo ikää sen verran, että asian ei edes pitäisi kuulua vanhemmille.

Vierailija
7/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa kertoo ihan sama miten, mutta et voi vältellä asiaa pitkään. Mitä siinä jännittää?

Vierailija
8/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo aikuinen...

Tiedän, niin kuin mainitsinkin tuolla lauseessa. Jokaisen tilanne perheen kanssa on kuitenkin erilainen, eikä kyse ole siitä ettenkö päättäisi mitä elämälläni teen.

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis itse vaihtamassa osoitetta? Vai muuttaako poikkis sun luokse? Jälkimmäisen voi mainita jossain sivulauseessa. Ensimmäisessä tapauksessa voit laittaa viestin osoitteenmuutoksesta ja siihen alle molempien nimet.

Muutetaan omista kämpistä yhteiseen.

Ap

Vierailija
9/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta järkevämpää on soittaa ensin lyhyt puhelu. Jos asia on vanhemmille jostain syystä vaikea, niin saavat rauhassa sulatella tietoa. Oma lapsi taisi mainita puhelimessa, että ovat seurustelukumppanin kanssa suunnitelleet yhteenmuuttoa. Sinullakin on jo ikää sen verran, että asian ei edes pitäisi kuulua vanhemmille.

No joo, näin minäkin ajattelin ensin, mutta kerran jo yritin ja sitten jänistin, kun ajattelin sen olevan sen verran iso juttu ettei voi vain puhelimessa pamauttaa. Mutta ehkä se on loppujen lopuksi se ja sama, miten vastaan.

Vierailija kirjoitti:

vKyllä kannattaa kertoo ihan sama miten, mutta et voi vältellä asiaa pitkään. Mitä siinä jännittää?

En oikeasti osaa sanoa, mikä jännittää! Ehkä se, kun vanhemmat ei oo edes nähneet poikaystävää ja ollaan "jo" muuttamassa yhteen. Ehkä pelkään että tuomitsevat tms. Mutta joo, kyllähän se on kerrottava, tuomitsivat tai ei. Eivätkä edes ole tuomitsevaa sorttia, tämä varmaan on mun omassa päässäni vaan jotenkin hirveän vaikea asia.

Mutta kiitos kaikille vastauksista, ehkä mä vaan rohkaistun ja kerron!

Vierailija
10/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaan vaan iloisia sun puolesta kun olet löytänyt kumppanin. Soita, kerro ja ehdota, että tulette kylään, niin pääsevät tapaamaan uuden avomiehesi. Se on iloinen asia. 

Vierailija
11/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siina noin jännittää? Oletko homo, eivätkä vanhempasi vielä tiedä sitä? Ehkä puhelimessa olisi mukavenpi sanoa niin saavat sitten rauhassa sulatella.

Vierailija
12/12 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat osoitteenmuutoskortin menemään jos puhuminen on noin hankalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän