Miksi naisten on helpompi saada töitä miehiin nähden?
Kommentit (24)
Koska naisilla ei ole turhia ulokkeita!
Hyvin koulutettu miespuolinen työntekijä käy yrittäjille kalliiksi.
Riippuu tämäkin varmaan alasta. Oman alani töitä juuri 3kk hakeneena, 27-vuotiaana naisena huomasin kuinka miehet pyyhälsivät ohitseni viime metreillä (useampi haastattelukierros, loppumetreillä vastakkain vain me kaksi) useampaankin duuniin. Toisaalta ymmärrän työnantajia hyvin, sillä naimisissa olevana vastavalmistuneena olen varmaan varsinkin miesten silmissä ostelemassa jo raskaustestejä samalla oven avauksella kun vakkarisoppari allekirjoitetaan ja koeaika loppuu. Enkä osaa edes kritisoida heitä siitä, sillä mielestäni täysin firman edun mukaista toimintaa.
Naisvaltaisilla aloilla on nykyisin enemmän töitä eikä miehet hakeudu hoitoalalle.
Naiset antaa pillua työhaastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät minulle ainakaan :(
Vierailija kirjoitti:
Rekrytoinnissa on yleensä naiset töissä.
Naiset saavat enemmän hanttihommia miehiin nähden, mutta mieshakijat eivät pääse hanttihommiin, vaikka kuinka ovat hakeneet?
Mihin väitteesi edes perustuu?
Mutta jos oletetaan että tämä on totta niin oma arvaukseni:
-Naisia kouluttautuu enemmän esim. terveydenhuollon alalle jossa helpompi saada töitä
-Naiset tyytyvät usein miehiä pienempään palkkaan?
Naiset tyytyvät p*skaduuneihin surkealla palkalla, miehille nämä duunit eivät kelpaa. 💩
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten on helpompi saada töitä miehiin nähden?
?
Ovat nöyrempiä ja herkempiä painostukselle. Saattaa olla myös historiasta geeneihinkin jäänyttä oppia siitä, että mies on isompi ja vahvempi ja nainen pienempi ja heikompi, jolla on sitten ollut kivikaudella merkitystä siihen, kuka saa tahtonsa läpi.
Mutta sama syy todennäköisesti myös kertoo sen, miksi naisen euro on X määrää pienempi kuin miehen euro.
En syyttele ketään enkä mitään, mutta jotakin syy-yhteyksiä asiassa voi olla.
Tämän palstan perusteella siksi että naiset haluaa töihin, kun taas miehet haluaa pelata, räplätä itseään ja trollata vauvalla.
Meidän perheessä siksi, että mä olen hakenut ja ottanut tehdäkseni kaikki mahdolliset keikat ja pätkät, mutta mies enimmäkseen odottaa, että tullaan hakemaan kotoa vakituiseen kuukausipalkkaiseen työhön. Olemme samalla alalla, ja silloin tällöin olen välittänyt hänelle joitain keikkoja, joita en itse pysty ottamaan vastaan (on vaikka ollut jo aiempi varaus samalle ajalle). Mies on tehnyt ne, mutta jollain tapaa pitkin hampain ja päivärahan saannit maksimoiden.
Eikö asia ole juuri päinvastoin, naisten työttömyys on suurempaa?
Minä haluan miehenä töitä ja olen valmis hanttihommiin, mutta naiset vievät nekin.
Mitä työtä saan helposti? Olisiko tarjolla mutta kuin huonopalkkaista vuorotyötä?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tämäkin varmaan alasta. Oman alani töitä juuri 3kk hakeneena, 27-vuotiaana naisena huomasin kuinka miehet pyyhälsivät ohitseni viime metreillä (useampi haastattelukierros, loppumetreillä vastakkain vain me kaksi) useampaankin duuniin. Toisaalta ymmärrän työnantajia hyvin, sillä naimisissa olevana vastavalmistuneena olen varmaan varsinkin miesten silmissä ostelemassa jo raskaustestejä samalla oven avauksella kun vakkarisoppari allekirjoitetaan ja koeaika loppuu. Enkä osaa edes kritisoida heitä siitä, sillä mielestäni täysin firman edun mukaista toimintaa.
Syrjintää tuo on.
Siksi, koska esim. moniin aspatöihin halutaan kauniita, hoikkia, isorintaisia nuoria naisia. Katsos kun sellaiset houkuttelevat varsinkin laajalta ikäskaalalta ja muutenkin laajalta skaalalta miespuolisia asiakkaita ja saa miesten lompakonnyörit heltymään. Johtoporras taas ei tuosta asiasta sinällään välitä, kunhan vain maksavia asiakkaita riittää.
Ei jollain 50vee sedällä olisi ollenkaan samanlaista vaikutusta asiakkaisiin, joten voiko silloin olla samanlaisia työllistymismahdollisuuksiakaan ainakaan siihen työhön?
Vierailija kirjoitti:
Eikö asia ole juuri päinvastoin, naisten työttömyys on suurempaa?
Älä nyt sotke faktoilla ketjua.
Naiset pääsevät helpommin töihin, koska miehet ovat paremmin koulutettuja, parempia ihmisiä, ja naiset antavat kaikille. Paitsi tietysti hyville miehille.
Vain 5% miehistä on parisuhteessa, ja naisista 95%.
Koska naisten palkat on pienempiä ja työnkuvat joustavampia.