Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vuodesta toiseen jaksan ihmetellä miten lapsiperheet kuvittelee että omien kullanmurujen kuvat jouluntoivotuksina ois kaikkien muiden mielestä yhtä ihania. Kaikki ei edes tykkää lapsista, ja vaikka tykkäisikin niin en oikein näe mitä jouluista on lasten kuvissa. Mua ei ainakaan ilahduta ja ihastuta, mitä mieltä te muut olette?

• ylös 52
  • alas 25

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Samaa mieltä :D meillä lisääntymisikäisessä kaveriporukassa nää on nyt ainakin järjetön trendi. Kuvassa muksu pääosassa eikä ees mitenkään kummoisissa joulumeiningeissä.

• ylös 25
  • alas 11
Vierailija

Mauttomia. Ja nehän menevät lopulta roskiin. Tuskin kukaan sellaisia säästää. Siinäkin mielessä tylsä juttu.

• ylös 20
  • alas 19
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En suuremmin tykkää.

Mutta varmaan ne jonkun mielestä ovat ihastuttavia.

Joulukortteja kissoistaan minulle saa lähettää ilman mitään rajaa.

• ylös 29
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vuodesta toiseen jaksan ihmetellä miten lapsiperheet kuvittelee että omien kullanmurujen kuvat jouluntoivotuksina ois kaikkien muiden mielestä yhtä ihania. Kaikki ei edes tykkää lapsista, ja vaikka tykkäisikin niin en oikein näe mitä jouluista on lasten kuvissa. Mua ei ainakaan ilahduta ja ihastuta, mitä mieltä te muut olette?

Sitä mieltä että on sullaki ongelmat.

• ylös 18
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä että on sullaki ongelmat.

Tää ei ole mulle minkään sortin ongelma. Taisi kolahtaa sinuun? Kenties itse olet näitä kortteja vuosikaudet postittanut :) -ap

• ylös 21
  • alas 10
Vierailija

Ehkä siinä ajatellaan, että samalla sukulaiset ja ystävät pääsee näkemään miten lapset on kasvanut.

• ylös 49
  • alas 6
Vierailija

Minusta lasten kuvat ovat ihan jees. Mieluiten ottaisin kuvan koko perheestä joulutunnelmissa/-lavasteissa. Itse olen lapseton.

• ylös 32
  • alas 4
Vierailija

Vuodesta toiseen joku jaksaa tehdä tämän saman urputusaloituksen.

Itse tykkään eniten lapsi- tai lemmikkiaiheisista kuvakorteista. Sitten itse askarrelluista ja vasta vikana niistä kaupan valmiista.

Enkä silti odota että minulle lähetetään kortit minun maun mukaan, vaan otan ilolla vastaan ihan kaikki kortit. Pääasia ei ole kortti vaan se että joku on nähnyt vaivaa muistaakseen minua.

Jos sinua ärsyttää että sinua muistetaan kortilla, niin kannattaa ehkä tutkailla itseään syvemmin. Etenkin jos ärsytys nousee siitä että kortin kuva ei miellytä sinua - sehän on kuitenkin VAIN kortti. Ja jos sinua kiinnostaa esim painokoneen painamat piirretyt tontut enemmän kuin tuttaviesi lapset, niin ehkä voisit tuoda sen myös heille suoraan esille. Että eivät enää tuhlaisi aikaansa sinunlaiseen luuseriin, jota ei nyt ainakaan ystäväksi voi kutsua.

• ylös 28
  • alas 6
Vierailija

Musta on kiva, muistetaan sitten vaikka sika-aiheisella kortilla. Lähettäjällä on kuitenkin se sanomansa. En mäkään jokaista (n. 30kpl) korttia rupee miettimään, sattuisiko se varmasti miellyttämään saajaa. "Ainiin, Ritu ei tykkää poroista kun se on vegaani... ja Terhille ei lasten kuvia kun se on vl... Pertsalle ei mitään sydämiä kun se vasta erosi ja voi kolahtaa..."

Eli mitä mieltä?: ihassama.

• ylös 27
  • alas 2
Vierailija

Voin kuvitella, että olisi vaikka isovanhempana kiva saada tuollainen kortti lastenlasten kuvilla, mutta en tällä hetkellä löydä mitään erityistä iloa jos esim työkaverin laittaessa samanlaisen kortin.

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

Meillä iso osa suvusta ja kavereista toisella puolella Suomea. Olemme ajatelleet, että näkevät samalla lasten kasvun ja kehityksen. Kortille voi jokainen tehdä.mitä tykkää.

• ylös 23
  • alas 3
Vierailija

Hmm, no mulle on aina ollut se ja sama millainen kortti tulee. Omista lapsistani olen lähettänyt kuvakortin vain eka syntymävuonna. Mulle on ihan samA meneekö ne roskiin vai pyyhkiikö vastaanottaja niillä ahterinsa. Mahtaa olla elämässä asiat hyvin, jos kuvakortti on suurin ongelma.

• ylös 12
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä iso osa suvusta ja kavereista toisella puolella Suomea. Olemme ajatelleet, että näkevät samalla lasten kasvun ja kehityksen. Kortille voi jokainen tehdä.mitä tykkää.

Miksi heitä kiinnostaisi sinun lapsesi kasvut??

• ylös 7
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi heitä kiinnostaisi sinun lapsesi kasvut??

Koska me nyt sukurakkaina tai läheisinä ystävinä ollaan kiinnostuttu toistemme perhetapahtumista ja tärkeistä asioista. Joulukuvissa on ekstrana vielä se joulun tunnelma ja herkkyys. Ohis.

• ylös 14
  • alas 3
Vierailija

Meidän naapuri käy tiputtamassa postilaatikkoon joka vuosi heidän lapsen kuvalla varustetun joulukortin.
Meillä on tapana ripustaa joulukortit ”joulunarulle” esille josta niitä on kiva katsella, mutta kyllä nuo lapsikuvakortit jää ripustamatta, ei kiinnosta katsella ”naapurinkakaran” kuvaa jouluna..

Vierailija

Itse ilahdun, jos joku muistaa minua Joulukortilla. Eikä minulla ole, eikä ole ollut tarvetta esittää vaatimuksia tai pienempiä pyyntöjä siitä, millaisia (Joulu)kortteja minulle saa lähettää- Toistaiseksi ovat olleet (99%) asiallisia ja ilahduttaneita. Itse olen "vähän" hamsteri luonteeltani, enkä oikein osaa luopuakaan kaikista saamistani korteista. Mutta, jos ja / tai kun hävitän ne, niin yritän tehdä sen niin, ettei esim. kenenkään tunnistettavia kuvia joudu paperinkeräysastiaan kaikkien nähtäville/ poimittavaksi. - En pidä siitä kun osa laittaa lapsistaan kuvia nettiin , koska vaikka muuta osa väittää, niin netistä kuven poistaminen ei aina ole niin yksinkertaista, kuin mitä äkkiseltään saattaisi luulla. Toisekseen lapset ja muut läheiset eivät ole minulle koriste-esineitä, jotka haluaisit saattaa ja asettaa kaikkien -potenttiaalisesti kaikkien netissä olevien nähtäville ja kommentoitavaksi. -Kortti etanapostin tuomana o

yksilöllisempi.

Vierailija

Mä kyllä lähetän kortteja vain sen verran että jaksan valita jokaiselle sopivan kortin. Mun mielestä on ajattelematonta muistaa esim. vanhempaa yksinäistä yksin joulunsa viettävää sukulaista kortilla jossa on iloinen kymmenpäinen joukko joulupöydässä. Yhtä lailla lasten kuvat voivat tuntua lapsettomista pahalta/ärsyttävältä/yhdentekevältä. Nämä muualla teetettävät tusinakuvakortit on tosi persoonattomia, kun ei edes omia tervehdyksiä tarvi kirjoittaa. Riittää kun laitat kuoreen.

Sivut