Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löytää kutsumuksensa, kun mikään ei huvita?

Vierailija
18.12.2017 |

Ongelmani on, että minua ei huvita eikä kiinnosta mikään. En innostu mistään, ja vaikka haluaisinkin tehdä jotain, niin en tiedä mitä, koska mikään ei kiinnosta. Opiskelen tällä hetkellä yliopistossa, mutta ala ei oikeastaan kiinnosta, opinnot vielä vähemmän, enkä tahdo saada mitään aikaiseksi. Mikä avuksi? Masentuneeksi en varsinaisesti itseäni tunne, sillä sekin on tullut koettua, eikä se varsinaisesti tältä tuntunut.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ammatinvalintatestejä, niistä löytyy sinun persoonallesi sopiva ala. Olin itsekin samoissa fiiliksissä joskus, mutta löysin noiden kautta oman alani :)

Vierailija
2/6 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ammatinvalintatestejä, niistä löytyy sinun persoonallesi sopiva ala. Olin itsekin samoissa fiiliksissä joskus, mutta löysin noiden kautta oman alani :)

Olisiko suositella mitään hyviä? Yleensä kun teen noita, niin saan vastaukseksi aloja, jotka eivät yhtään kiinnosta (esim. nyt sain avo:sta analyytikko, controller, ohjelmoija jne.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko suositella mitään hyviä? Yleensä kun teen noita, niin saan vastaukseksi aloja, jotka eivät yhtään kiinnosta (esim. nyt sain avo:sta analyytikko, controller, ohjelmoija jne.)

Eipä juuri, olen vain tehnyt niitä mitä olen googlaamalla löytänyt, mutta suosittelen tekemään persoonallisuustestin https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti niiden lisäksi :) Vastauksista löytyy mm työelämän juttuja.

Vierailija
4/6 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen sama tilanne minulla! Olen opiskellut jo yhden ammatin ja tehnyt töitä joitain vuosia, mutta ala oli minulle täysin väärä. Nyt opiskelen yliopistossa toista alaa. Aluksi olin innoissani opinnoistani ja minulla oli mielessäni useampi eri työ, johon tahtoisin pyrkiä. Nyt 2,5 vuoden opiskelun jälkeen into on hiipunut ja olen täysin hukassa. Olen yksi toisensa jälkeen hylännyt jokaisen työn, jota ennen ajattelin tahtovani tehdä. Mikään niistä ei enää tunnu omalta. Edelleen olen kyllä kiinnostunut opiskelemastani aiheesta, mutta en mitenkään intohimoisesti, eikä opinnoillani ole tällä hetkellä mitään suuntaa. En tiedä, mitä tehdä.

Vierailija
5/6 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu, sellainen intohimo ja kutsumus puuttuu ja silloin on hankala motivoitua. Ehkä kaikki ei löydä sellaista koskaan, onnellisia ovat ne jotka sen löytää.

Vierailija
6/6 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva on töistään huippumotivoitunut mutta työssäkäynti on kuitenkin useimmiten monessa mielessä parempi ratkaisu kuin kovin pitkään jatkuva ja tulokseton  ihannetyön etsiminen joutilaana. 

Kun aloittaa työt jossakin, yrittää tehdä työnsä hyvin ja oppia aina mahdollisuuden tullen niin hyvin todennäköiseti uusia parempia työmahdollisuuksia joko saman yrityksen tai toisen yrityksen palveluksessa ennemin tai myöhemmin tulee vastaan. 

RInse and repeat.