Mies inhoaa vanhempiani
Isäni käy meillä remontoimassa taloamme noin kerran viikossa. Osäni asuu 1.5h automatkan päässä. Remontoimme isoa taloa jonka remontoiminen ei onnistuisi ilman isääni. Mieheni on nyt kyllästynyt täysin isäni käynteihin vaikka häntä ei pakoteta remontoimaan isäni kanssa, koska inhoaa tehdä töitä vanhan ajan ylitarkalla tyylillä, saa siis tehdä mitä haluaa mutta toki ei olla kahdestaan kotona.
Itseäni vähän ärsyttää koska valmista ei tulisi ilman isääni ja isäni laittaa paljon aikaa ja rahaa tähän (toki siis nauttii myös remontoimisesta), mutta silti ymmärrän miestänikin että täällä on kerran viikkossa ihminen ketä hän ei niin jaksa vaikka onkin hyödyllinen.
Isäni on jo huomannut että mies ei pidä hänestä, ja minua taas vähän harmittaa vaikka isäni ei se helpoin ihminen ole mutta hyvää kuitenkin tarkoittaa.
Mies ajattelee etten uskalla sanoa isälleni mitään ja olen isäni puolella kun koitan vähän pitää rauhaa maassa.
Itse olen kiitollinen avusta ja vaikka aina en itsekkään jaksaisi niin koitan pitää välit hyvinä, turhaan tässä mitään riitoja tehdään vanhan ihmisen kanssa.
Ei tästä nyt ota selvää mutta onko vinkkejä?
Kommentit (9)
Paras vaan tulla toimeen, ettei isä lyö hanskoja tiskiin ja sulje rahahanoja:)
Ehkä tuo taloprojekti oli virhe teidän kohdallanne. Miten paljon asiasta keskustelitte ja oliko se yhteinen vai sinun ajamasi päätös? Olen itse ollut hieman samanlaisessa tilanteessa ex-vaimoni kanssa. Oli henkisesti hirveää jäädä isoon kiitollisuudenvelkaan ihmiselle, joka ei ollut varsinaista sukua ja jolle ei tuota apua käytännössä pystynyt mitenkään korvaamaan. Yritin järkeillä asian siten, että appiukko auttoi tytärtään eikä minua. Olimme vielä luonteiltamme niin erilaisia ettei välillemme tullut oikein minkäänlaista yhteisymmärrystä työmenetelmistä tai aikatauluista. No purin hammasta ja pidin mölyt mahassa, jotta talo valmistuisi edes asumiskuntoon. Jälkikäteen ajatellen ei ehkä olisi pitänyt aloittaa koko taloprojektia, sillä se tuotti vain tuskaa ja riitoja perheellemme.
Opin kyllä vuosien myötä ymmärtämään ex-appiukon sielunmaailmaa ja hyväksymään hänet sellaisena kuin hän oli, mutta mitään parhaita kavereita meistä ei koskaan tullut. Keskinäinen kunnioitus ehkä kuvaa nykysuhdettamme parhaiten.
Sinun kuuluisi olla miehesi puolella, olet nyt hänen perheensä.
Yritä sopia jotain isäsi kanssa, juttele miehesi kanssa ensin mitä olisi hänen mielestään hyvä kompromissi ja sitten ilmoitteletko tästä isällesi.
Yleensähän se on niin, että vaimo inhoaa miehensä äitiä ja,se on hyväksyttyä
Onko miehesi sekä kädetön että rahaton vai miksi isäsi täytyy olla tekemässä remonttia? Sanoisin miehelle, että pistää nyt ihan omin pikkukätösin hihat heilumaan ja palkkaa haluamaansa remonttiapua, jos isäsi apu ei kelpaa eikä mies selviä remontista ilman apua.
Varmasti virhe ottaa isäsi työmieheksi. Itse tein sen virheen että päästin anopin muuttoavuksi kun vauva oli juuri syntynyt. Hän oli periaatteessa avuksi, mutta yöpyessään meillä hänen huseeraus ja päsmäröinti sekä tonkiminen ja puuttuminen oli kauhea kokemus. Hänen avullaan on hintansa, jota en nykyään halua maksaa. Miten ihanaa maksaa mll tytölle joka vain neutraalisti lähtee kotiin verrattuna anoppiin joka kommentoi kaikkea ja tekee juttuja omin päin.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kuuluisi olla miehesi puolella, olet nyt hänen perheensä.
Yritä sopia jotain isäsi kanssa, juttele miehesi kanssa ensin mitä olisi hänen mielestään hyvä kompromissi ja sitten ilmoitteletko tästä isällesi.
No siis. Vähän näin, muttei ihan. Ei myöskään pidä olla luomassa puolia, ellei tilanne sitä vaadi. Mutta molempien olisi hyvä ymmärtää, että oma asema tilanteessa luo velvollisuuksia ja mahdollisuuksia, joita muut eivät pysty hoitamaan ja hyödyntämään.
Ei siinäkään paljon järkeä ole, että ensi toimenpiteenä perheenä liittouduttaisiin edellistä polvea vastaan ja tämä pitäisi noin vain tehdä täysin vanhempansa ja oman suvun kieltäen. Mutta kuitenkin, jos ap ei ota ymmärtääkseen miestään, niin kukapa tätä sitten ymmärtäisi? Eli pitää kiinnostua siitä, mitä puolisolla on hampaan kolossa. Mikä ärsyttää, ja miten vakavasti, ja mitä voitaisiin tehdä.
Joten, kun aloitat tällaisen keskustelun, jotenkin olettaisi että tiedät jo vastaukset näihin kysymyksiin. Mikset aloita kertomalla niistä meillekin?
Kyllä sinuna häpeäisin moukkamaista miestä! Isäsi pyyteettömästi auttaa ja vielä rahoittaa TEIDÄN remonttianne ja miehesi kehtaa käyttäytyä niin että päällepäin näkyy ettei hän pidä isästäsi! Jos mun mies kehtaisi käyttäytyä noin mun vanhempia kohtaan niin saisi kyllä kuulla sellasen saarnan käytöstavoista ettei heti unohtuisi. Ja jos ei menis oppi perille niin vaihtaisin miestä. Luokattoman huonot käytöstavat kun ovat mulle ihan punainen vaate parisuhteessa. En halua joutua häpeämään omaa miestäni!
Miehesi on kyllä melkoisen kypsymätön poika. Sano sille, että pitää mölyt mahassaan ja ilmeensä/käytöksensä kurissa.