moottorikelkkasafari ja raskaus?
Duunin puolesta on järjestetty asiakastapahtuma Levillä ja ohjelmaan kuuluu mm. 2h moottorikelkkasafari. Mulla on rv.24 meneillään ja kovasti mietityttää jos kannattaa laisinkaan osallistua retkeen. Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta tai onko joku kuullut jotain suosituksia?
Kommentit (4)
En menisi vaarallista, ja tärinä ei varmasti tee hyvää vauvelille.
jätä ens talveen!
Jonkin verran kelkkailleena en kyllä suosittele. Kelkkailu on melkoista " möykytystä" eli siinä saa kyllä paikat kyytiä varsinkin jos reitit on vähänkin epätasaisia. Lisäksi tosiaan tuo onnettomuusalttius. Itse kyllä jättäisin väliin ihan sen täristyksen takia.
Tässäkin asiassa voi kai tehdä oman voinnin mukaan. Jos tuntuu pahalta, niin ei tietenkään sitten. Itse kelkkailin viime talvena vielä rv 30 ja sen jälkeen sitten tulikin jo kevät. Minä totesin että istun mieluummin kyydissä ja ehdottomasti luotettavan kuskin kanssa. Matkaa tehtiin rauhallisessa tahdissa, ilman kiirettä ja riittävästi taukoja. Ajaessa joutuu helposti " vääntämään" liikaa eli kyydissä on helpompaa. Toki sekin vaikuttaa mitä reittiä ajetaan. On ihan eri asia ajaa tasamaata kuin nousta tunturiin.
Tunnustele itseäsi ja tee sen mukaan
Puzzle
Oltiin edellisen raskauden aikana Rukalla. Muutamalla samaan porukkaan kuuluvalla oli moottorikelkka mukana matkalla. Mun piti illalla siirtää yksi kelkka ravintolan edestä parkkipaikalle (matkaa 50m), kun kuski oli ottanut muutaman ja olin ainoa täysin selvä.
Poliisit olivat just samaan aikaan kiertämässä aluetta ja tulivat puhalluttamaan ja tarkastamaan vakuutustiedot kelkasta. Kaikki oli tietenkin kunnossa, mutta sain vartin saarnan kuulla siitä ettei raskaana ollessa tule ajaa moottorikelkkaa tai olla kyydissä. Ja poliisien kanta oli ehdoton EI.
Niin paljon kuulemma tapahtuu onnettomuuksia moottorikelkoilla, vaikka yrittäisi olla kuinka varovainen. Eli itse uskoisin poliiseja, niillä on varmasti aika käytännönläheistä tietoa. Enkä haluaisi ottaa turhaa riskiä, jonka voi välttää.