Oletteko lähettäneet joulukortteja?
Kommentit (18)
Juuri tänään postitin neljä ja saman verran pitäisi vielä lähettää. Tänään odotti postilaatikossa kuusi kirjekuorta, joissa oli kaikissa itse tehdyt kortit. Tuli niin hyvä mieli! Yks kortti tuli jo pari viikkoa sitten hyvissä ajoin (mummulta<3).
12 korttia olen lähettänyt, yhden saanut.
Joulukortit ovat oikeastaan hyvä tapa yllättää, koska niitä ei enää lähetetä "automaattisesti" kaikille.
En ole koskaan omille muutettuani lähettänyt kortteja, enkö kyllä saanutkaan. Mahdolliset joulutervehdykset lähetetään someissa. Pidän joulukortteja keski-ikäisten touhottamisena.
Lähetettiin 6. Yhden olen saanut, mutta se tuli vähän niinku työnpuolesta.
Ensimmäinen joulu kun en ole lähettänyt kortteja. Muutamia olen saanut.
Lähetin tänä jouluna vain viisi korttia eli heille, joille ajattelin sen olevan erityisen tärkeä saada. Isoisäni, iäkäs setäni, kummitätini, siskoni (jouluihminen) ja äitini.
Tavoitteena on, että ei tarvitsisi joskus kortteja enää lähetellä. Luulen, että lähetän jatkossakin noille viidelle ainakin niin kauan kuin nuo kaksi iäkkäintä on elossa.
Onhan niitä joulukortteja kuitenkin ihan kiva saada, vaikka roskiin ne meneekin joulun jälkeen. Minulla on tapana pitää niitä yhdellä seinällä koristeena joulun yli, sitä mukaa kun niitä tulee. Tähän mennessä tullut 4 korttia.
Olen lähettänyt kuusi ja saanut yhden, varmaan saan pari vielä ensi viikolla.
Neljä olen lähettänyt. En ole muistaakseni saanut kortteja, lahjoja kylläkin.
15 lähettänyt, toistaiseksi 3 tullut
Lähetin 34 itsetehtyä korttia, odotan saavani n. 25 joulukorttia. Korteista jotkut menevät iäkkäille ihmisille, he eivät kortteja enää jaksa lähettää, mutta tiedän että muistaminen ilahduttaa. Ja osa kavereista on sellaisia, että eivät lähettele joulukortteja, minua ei haittaa, muistan heitäkin.
Nyt on tullut 8, puolet itsetehtyjä.
Te jotka kortteja lähetätte, niin lähetättekö sellaisille jotka eivät ikinä lähetä teille?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan omille muutettuani lähettänyt kortteja, enkö kyllä saanutkaan. Mahdolliset joulutervehdykset lähetetään someissa. Pidän joulukortteja keski-ikäisten touhottamisena.
Tarkoitatko vihjaista, että pidä itseäsi parempana kuin keski-ikäisiä? Onneksi sinusta ei koskaan tule keski-ikäistä. Hyppäät varmaan suoraan nuoruudesta vanhuuteen.
Lähetin 20 itsetehtyä korttia. Tähän mennessä olemme saaneet 3 korttia.
Lähetin kymmenen, olen tähän mennessä saanut yhden.
Minusta postin kautta lähetetty kortti on paljon parempi kuin somessa lähetetty tervehdys. Ihmisten kanssakäyminen loppuu kohta kokonaan kun kaikki vaan kotisohvalla somettaa toistensa kanssa jotain mikä ei useinkaan vastaa edes todellisuutta.
Lähettäjä valitsee kortin juuri tietylle ihmiselle, hakee osoitteen, kirjoittaa sen käsin, ostaa postimerkin ja vie sen postilaatikkoon. Jotenkin siinä on enemmän ajatusta.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka kortteja lähetätte, niin lähetättekö sellaisille jotka eivät ikinä lähetä teille?
Kyllä. Yllätyshän on silloin parempi. Annan pieniä lahjojakin ihmisille yllättäen enkä odota saavani mitään vastalahjaksi. On vain niin mukavaa antaa ja jouluna sitä ei kukaan kuitenkaan oudoksu. Olen itse asiassa juuri aloittelemassa joulukorttien askartelua ja lahjojen paketoimista. Muutakin tekemistä tälle päivälle olisi, mutta valitsen hauskemman vaihtoehdon.
Aion lähettää maanantaina. Olen saanut jo kaksi ja voisin kuvitella, että pari on vielä tulossa.