7kk ei leiki jaloillaan
Onko huolestuttavaa, jos 7kk vauva ei leiki jaloillaan? Ei ole siis ollenkaan kiinnostunut. Joskus tuon ne kasvojen eteen ja vauva kyllä tutkii niitä 10 sekuntia, sitten päästää irti ja huomio kiinnityy muihin asioihin. Tuntuu että kaikkien muiden vauvat leikkii :( onko huolestuttavaa?
Kommentit (10)
Kyllä se vielä ne "keksii". Nyt on jotain mielenkiintoisempaa vaan näkyvillä. En olisi vielä liian huolestunut, ota asia 8kk neuvolassa esille. Meillä 10-12kk söi/syö varpaita ja joogailee 😬
Vierailija kirjoitti:
Tuoko vauva jalat kuitenkin omaan näkökenttäänsä, tai siis esim. selinmakuulla ollessaan nostaako ne ylös? Tarttuuko milloinkaan jalkoihinsa?
Nostaa, mutta todella harvoin. Ei tartu ollenkaan :(
No leikitkö itse jaloillasi? Miksi ihmeessä vauva olisi sen kiinnostuneempi jostain omista jaloistaan kuin kukaan muukaan, ja miten ihmeessä olet edes päätynyt ihmettelemään tällasita asiaa?
Meillä myös 10kk ja kiinnostunut omia jalkoja tutkimaan. En olisi vielä yhtään huolissani.
Ei minunkaan lapsi ollut koskaan vauvana kiinnostunut käsistään tai jaloistaan ja ihan normaalisti oppi niitä käyttämään, en olisi huolissani.
Meillä kävelee puita pitkin ja leikkii leluilla.
Ei ole koskaan leikkinyt jaloillaan. Tai en ainakaan ole havainnut. Mutta onhan tämä hyvin kehittynyt muuten. Konttaa myös siis ja ottaa tuettomiakin askeleita pari, esim. sohvalta pöydän kulmalle.
Esikoinen ei puolestaan kontannut oikeastaan koskaan. Siirtyi ryömimisestä ns. karhukävelyyn ja siitä nopeasti yhdeksänkuisena normaalikävelyyn.
En minä tuosta huolestuisi yhtään, jos jokin peruskehitysvaihe jää pois, mutta kaikki muu kunnossa.
Mutta puhu toki neuvolassa, niin saat mielenrauhan.
Vierailija kirjoitti:
No leikitkö itse jaloillasi? Miksi ihmeessä vauva olisi sen kiinnostuneempi jostain omista jaloistaan kuin kukaan muukaan, ja miten ihmeessä olet edes päätynyt ihmettelemään tällasita asiaa?
Vauvat nyt tekevät muitakin asioita kuin aikuinen.
Et varmaan ryömi pitkin lattioita vieden kaiken eteen tulevan suuhusi. Jos vauva ei tätä tee muutaman kuukauden ikäisenä on syytä huolestua. Sen sijaan on syytä huolestua, jos aikuinen näin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvat nyt tekevät muitakin asioita kuin aikuinen.
Et varmaan ryömi pitkin lattioita vieden kaiken eteen tulevan suuhusi. Jos vauva ei tätä tee muutaman kuukauden ikäisenä on syytä huolestua. Sen sijaan on syytä huolestua, jos aikuinen näin tekee.
Kirjoitinpa huolimattomasti ja siten epäloogisesti. Tarkoitin tietysti, että kummassakin kuvaillussa tapauksessa on syytä huolestua.
Varmaan nyt kaikki ymmärsivät, mutta pahoittelen...
Tuoko vauva jalat kuitenkin omaan näkökenttäänsä, tai siis esim. selinmakuulla ollessaan nostaako ne ylös? Tarttuuko milloinkaan jalkoihinsa?