Kuinka sairas pitää olla, että pääsee sairaseläkkeelle?
Tämmöinen kysymys vaan putkahti mieleen, vaikka itsellä on: sydänvika (ei saa nostella raskaita), psoriasis, syöpä... kukaan ei ole eläkettä ehdottanut.
Kommentit (22)
Ei elämästä selviä hengissä kirjoitti:
Tämmöinen kysymys vaan putkahti mieleen, vaikka itsellä on: sydänvika (ei saa nostella raskaita), psoriasis, syöpä... kukaan ei ole eläkettä ehdottanut.
Pitää olla työkyvytön. Voit halutessasi hakeutua työkykyselvitykseen sossun tai työkkärin kautta. Eläkkeen ohella eräs toinen vaihtoehto voi olla uudelleenkoulutus esim. ammatillisena kuntoutuksena.
Masennus ja pakko-oireinen häiriö. Noilla itselleni tuli eläkepaperit 37 vuotiaana.
Kaikki kuntoutetaan vaikka olis pelkkä torso. Vakuutuslääkäreillä on sananvalta, ei tavallisen lääkärin paina siellä mitään. Varmaan pitää olla vakituisesti teholla tajuttomana.
Kaikki kelpaavat kyllä sänkyjen koemakaajaksi.
Vuosi sairaslomaa ei nykyään todellakaan riitä siihen, että hakemusta kannattaa jättää.
jus niin sairas kuin ap.
Kirjoituksista näkee että sairauseläkkeelle ja ulkoilua 24/7
Mikä ero on työkyvyttömyyseläkkeellä ja sairaseläkkeellä? Itse olin ensin useamman vuoden kuntoutustuella ja nyt pari vuotta sitten myönnettiin työkyvyttömyyseläke. Pakko-oireisen häiriön ja ahdistuksen takia nämä siis.
Minä pääsin vaikean masennuksen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeelle. Prosessi kesti ainakin 2 vuotta, oli sairaslomaa, terapiaa, kuntoutuksen yritystä ja useita psykiatrin tapaamisia. Hänen lausunnollaan oli painoarvoa niin paljon,että
lopulta päätös tuli. Raskas kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Masennus ja pakko-oireinen häiriö. Noilla itselleni tuli eläkepaperit 37 vuotiaana.
Nuoko siis koko aikuisiän olleet, eikä muita diagnooseja? Mikä pakko-oire sinulla on? Jäitkö työstä päin eläkkeelle?
itsellä vaikea masennus, ocd, ahdistuneisuushäiriö, liuta persoonallisuushäiriöitä, syömishäiriö
oon alle 25v ja sairaseläkkeellä
Vaikeeta se on.
Kuulemma jotkut saaneet myönteisen eläkepäätöksen hautajaisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
itsellä vaikea masennus, ocd, ahdistuneisuushäiriö, liuta persoonallisuushäiriöitä, syömishäiriö
oon alle 25v ja sairaseläkkeellä
Ootko testannut bentsot jne?
Tämähän ei siis ole mikään huumoriketju, sairauksista puhutaan. Jos joku ei huomannut vielä.
Sairaseläkkeen saa nykyään lähinnä mielenterveys syistä. Muuten saa olla kuoleman sairas jos edes sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ei siis ole mikään huumoriketju, sairauksista puhutaan. Jos joku ei huomannut vielä.
Totta haastat... joillekin vaan mikään ei ole "pyhää"... Tsemppiä ja voimia kaikille
Vierailija kirjoitti:
Sairaseläkkeen saa nykyään lähinnä mielenterveys syistä. Muuten saa olla kuoleman sairas jos edes sittenkään.
No se on näin, Alzheimer ja Parkinson ovat myös melko varmat. Kiinnostaisi kyllä kuulla näiltä jotka ovat päässeet eläkkeelle, että miten, kun siinä ei ole logiikkaa Kelassa. Samalla taudilla ei välttämättä kuitenkaan toinen pääse.
Nyt en ihan 100 varmasti muista ikää ihan oikein, mutta olisiko ollut eläkkeellä 23vuotias hevosmies... on toki mahdollista että kyseisellä henkilöllä on vakavakin sairaus, mutta... en nyt muista nähneeni kovinkaan montaa "hevosmiestä" oikeissa töissä.
Krooninen syöpä 2-3 v ja Työkyvyttömyys
Onhan tuossa. Ensimmäinen neuvo olisi vain sitkeästi pysytellä vuosi sairauslomalla ja sen jälkeen on pakko eläkettäkin ajatella. Minulla kävin huonommin tai miten sen nyt ajattelee, jouduin uudelleen koulutukseen ja sitä rämmin nyt.