Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista elämä voi olla kun puoliso on it-asioissa täysin avuton?

Vierailija
15.12.2017 |

Nytkin hän huutaa ja kiroilee kun netti toimii hitaasti. Hän käyttää kännykkää hotspottina, eikä ymmärrä että tämän kuukauden datakiintiö on jo käytetty (lähinnä youtube-videoiden katsomiseen). Hän ei myöskään ymmärrä käyttää kodin wifiä tietokoneen ja kännykän kanssa. Hän ei ikinä sammuta GPS:ää, Bluetoothia, tai wifi-hotspottia kännykästä vaikka se on akunkeston ja tietoturvan kannalta varsin perusteltua. Hän ei myöskään tallenna noita katsomiaan youtube-videoita, vaikka hän katsoo yleensä aina samoja musiikkivideoita.
Hän ei myöskään esimerkiksi säädä nettiselainta turvallisemmaksi, käytä hyviä salasanoja tai kirjaudu ulos käyttämistään palveluista.
Tietokone sitten. Hän ei ymmärrä sammuttaa sitä normaalisti vaan yleensä painaa virtanapista kunnes se sammuu väkisin. Ohjelmia hän asentaa niin tietokoneeseen kun puhelimeen välittämättä täysin mitä ne tekee ja niillä tekee eikä tietenkään koskaan poista niitä. Muutamassa kuukaudessa uusi tietokone on täysin sekaisin ja suorastaan hyydyttävän hidas.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan tuollaista.

Vierailija
2/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuollainen ämmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulle. Kun koittaa neuvoa ja opastaa niin ei apu kelpaa koska "On käyty amk:ssa joku atk-kurssi ja saatu kiitettävä arvosana = minä tiedän ja osaan"

Vierailija
4/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan että yhteistä tiliä tuskin voi olla. En halua antaa miehelle edes käyttöoikeutta minun tiliin koska saa pelätä että hän menee phishing-huijaukseen ja rahani varastetaan.

Oikeasti. Miten joku voi istua tietokoneen edessä puolitoista tuntia yrittämässä jollekin sivulle, eikä ymmärrä että jotain on vialla vaan aloittaa latauksen uudelleen 1-3 minuutin välein?

Vierailija
5/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se joskus raskasta, kun pappa on aika pihalla tietokoneensa kanssa. Olen kuitenkin kärsivällinen ja neuvot menee perille pikkuhiljaa 😊

Vierailija
6/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
7/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä opstusta tarvii. Kai verkkoturvallisuusasiat koskee myös asuinkumppania? Vai onko tartuntavaara ehkäisty?

Vierailija
8/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pientä opstusta tarvii. Kai verkkoturvallisuusasiat koskee myös asuinkumppania? Vai onko tartuntavaara ehkäisty?

Luuletko ettei olla yritetty? Vaan ei, kaiken on toimittava säätämättä.

Vierailija
9/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe!! Ihan kuin minä! Syy varmaan siinä että vihaan tietotekniikkaa niin ei kiinnosta opetellakkaan.

Vasta vuoroisesti mies taas ihan käsi ruoalaiton kanssa, pyykinpesuun en edes mene. Muutenkin kodin järjestys ja asoioiden hoito takkuaa (lue laskut ja muu taloudenhoito/budjetointi) <-joten minä hoidan edellä mainitut. miehen plussana pitää myös mainita että on kätevä käsistään ja remontoi paljon tässä vanhassa talossa... joten summa summarum... molemmat tekee minkä parhaiten osaa.. pääasia että tulee tehtyä!! ja hyvä näin!

Vierailija
10/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulle. Kun koittaa neuvoa ja opastaa niin ei apu kelpaa koska "On käyty amk:ssa joku atk-kurssi ja saatu kiitettävä arvosana = minä tiedän ja osaan"

Itsepä olet kumppanisi valinnut.

Vierailija
11/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuin puolisosi, koneen käytön olen joutunut yksin opettelemaan, jotain saanut puhelimessa kysyttyä sukulaisilta esim. ja perusasiat kunnossa mutta kun ei taitoja tullut äidinmaidossa niin mistä ne nyt tulisi? Kone jumii, kaikki toimii viiveellä mutta ´mikään mitä teen ei auta. Polkupyörän osaan huoltaa, siinä on sentään joku logiikka mutta tietokonekieli on sama kuin yrittäisi puhun norjaa.

Vierailija
12/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ettei olla yritetty? Vaan ei, kaiken on toimittava säätämättä.

Jotain kasvatuksellisia tai pedagogisia kikkoja kehiin vaan, jos ei pelkkä sana kuulu tai tehoa.

Vierailija
13/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista olisi niin ei käyttäisi mun kanssa samaa tietokonetta.

Meillä ei ole kiinnostunut, mutta ei myöskään käytä. Jos tarvii jotain, niin yleensä mä niitä juttuja etsin hänelle valmiiksi tai teen puolesta (esim nettikaupat, musiikin siirtäminen, pankki, wilma).

Vierailija
14/14 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna saisi olla kyllä muuten ihan todella kympin puoliso, jotta tuon tason änkyröintiä jaksaisi katsella. Oma kumppani on onneksi suhteellisen sulava tietokoneen käyttäjä, mutta hänkin joskus säikähtää koneen menneen rikki, kun siitä oikeasti loppui akku... :D Ongelmallisinta mielestäni on puolisosi agressiivinen ja negatiivinen asenne, kyllä tietämätöntä sietää ja haluaa auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan