Entä sit jos meidän muksut menee mummolaan jouluksi?
Se on niistä ihan kivaa ja nyt kun ovat jo isoja saavat mennä ihan ite linkkarilla. Kaupunki joulu ei nyt vaan oo ihan sama juttu ja siellä on ruuat ja lahjat odottamassa. Niin kauhee haloo miehen siskoilta et miten kehtaatte??!
En kyllä ymmärrä miksi tästä piti tehdä tällänen juttu. Aina lapset ollut mummolla joulun.
Mummu ja vaari ihan tykkää kun ei tartte olla yksin joulua.
Kommentit (34)
Eikö kaupungissa ole ruokaa ja lahjoja? Mitä siellä maaseudulla on, mitä kaupungissa ei ole? Lunta ja kaunis kirkkomaa? Rekiajelu? Lumilyhtyjä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaupungissa ole ruokaa ja lahjoja? Mitä siellä maaseudulla on, mitä kaupungissa ei ole? Lunta ja kaunis kirkkomaa? Rekiajelu? Lumilyhtyjä?
Ehkä ulkosauna, lumiset puut, tähtitaivas, ulkotulet ja kynttilät, pihapolut..
Kyllä joulu maalla on ihan parasta.
Miksi ette itse halua viettää joulua omien lastenne kanssa?
Tarkoittaako toi että et vietä joulua lapsiesi kanssa? Entä lasten isä? Oletteko naimisissa? Jotenkin outoa minusta ettei olla omien lasten kanssa joulua.
Siis ette itse mene mukaan? Miksi? Vai ymmärsinkö jotain väärin
Ehkä isovanhemmat valittavat tyttärelleen, kun on niin raskasta jouluna. Mutta eivät kehtaa kieltää lapsilta jouluiloa.
Kyllä meidänkin muksut ovat joulun mummolassa, veljeni lapset myös. Lapset vielä kaikki pieniä: 4, 3, 2, 1 ja 8kk ikäiset.
Tokikin me lasten vanhemmat ollaan mukana myös. Kamalalta tuntuisi ajatuskin joulun vietosta ilman lapsia.
No jos tilanne on se, että te vaan lykkäätte lapset maalle mummolaan ja jäätte itse kaupunkiin niin syystäkin sisko valittaa. Että isovanhemmat siinä nakitetaan lapsenhoitoon joulunpyhiksi. Voi ko on kiva! Mutta provohan tämä on.
Kun kerran tuntuu kiinnostavan niin sanotaanko niin, et mulla ja miehellä on aikuisten menoja :) Ap
On hyvä, että on isovanhempia, jotka välittävät lapsista.
Ja hienoa, että saavat viettää lasten kanssa aikaa.
Harmi, kun teillä on tärkeitä menoja joulunakin.
Siis lapset on ilmeisestikin sen ikäisiä, ettei tarvitse pyyhkiä peppua ja nukuttaa tissille? Jos mummo osaa heitä käsitellä, niin hehän voivat olla ihan mukavia jouluapulaisia siellä. Leipovat yhdessä tortut ja piparit, lapset tekevät pihalle lumiukon ja vaarin kanssa opetellaan tulentekoa takkaan ja saunan pesään. Jos ovat rauhallisia lapsia, joilla hyvät käytöstavat ja jotka osaavat ottaa myös toiset huomioon, niin tuo voi olla isovanhemmille ihan mukavakin juttu.
Me ollaan tänä jouluna erillään koko perhe kun mies on työmatkalla ja annoin lapselle luvan mennä seurustelukumppanin perheen luokse joulunviettoon. Olen nuorena ollut muutamia jouluja yksin vapaaehtoisesti joten tämä ei ole minulle paha juttu. On myöskin tasapuolisempaa, kun mieskin on joulun yksin. Lapsen kanssa otetaan jouluun varaslähtö ja pidetään valejoulu vähän etuajassa. Tehdään joulujuttuja ja avataan lahjat. Uskon että toimii näinkin!
Aika kamalaa tyrkätä lapset jouluksi pois kotoa ilman vanhempia.. No tosin, joissain tapauksissa se varmaan on lasten etu.
Aikuisten menoja 😂 tietenki olette vuorotyöläisiä ja aatoksi nasahti huki
Vierailija kirjoitti:
Kun kerran tuntuu kiinnostavan niin sanotaanko niin, et mulla ja miehellä on aikuisten menoja :) Ap
Eli olette töissä joulun?
Kyllähän se sitten on lasten kivempi olla mummolassa, kun yksin kotona.
Heh heh ei tod olla töissä jouluna. Mennään aattona kavereille joulusaunaan ja sieltä baariin. Joulupäivänä 24h risteily kutsuu joulupöytineen ja tapanina mennään kylään ja sitten klubbaileen stadiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Heh heh ei tod olla töissä jouluna. Mennään aattona kavereille joulusaunaan ja sieltä baariin. Joulupäivänä 24h risteily kutsuu joulupöytineen ja tapanina mennään kylään ja sitten klubbaileen stadiin. Ap
No, ei tota kaikkea vois tehdä vaikka viikko ennen joulua ja olla joulunaika lasten kanssa.
Juju tässä tietty on, että lapset jotain 3-kymppiä... hö
Vierailija kirjoitti:
Raittiita aikuisia?
Vierailija kirjoitti:
Aattona kavereille joulusaunaan ja sieltä baariin? Minkä ikäisiä olette? No, onhan tuokin tapa viettää Joulua..
No jos itse tykkäätte, niin ei auta siskojen vinkua.