Aiotteko edelleen syödä raakaa piparitaikinaa?
Kommentit (19)
Ei se ole ollenkaan vaarallista kun pidätte silmät vain tiukasti kiinni! Mitä teillä on menetettävänä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä nyt on?
IS nostanut vanhan uutisen vuodelta 2011 ja esittää sitä uutena. Varoittaa syömästä raakaa piparitaikinaa, voi tulla ties mikä kolibakteeri muka. Kolibakteerista luki siinä vanhassa uutisessa.
Teen itse taikinan, joten uskallan syödä
Eikös se piparitaikinan värikin kerro että yllätyskakka voi plörähtää kun sitä syö.
En. Minähän en raakaa kanamunaa syöpöttele.
Maistan tietysti taikinaa, mutta eihän sitä syömällä syödä. On se niin hyvää! Jopa parempaa kuin valmiit piparit mun mielestä.
Olen elänyt vaarallista elämää, kun olen ostanut piparitaikinaa ilman aikomustakaan leipoa pipareita, vaan pelkästään satunnaiseen raakana napsimiseen.
Pakkohan sitä on syödä kun se taikina on parempaa kuin valmiit piparit.
Maistelen mutten syömällä syö.
Suomessa ei vielä taida olla ensimmäistäkään tapausta, jossa kolibakteeri olisi tullut jauhoista.
Voi melko rauhassa syödä suomalaisista jauhoista ja munista tehtyä taikinaa. Niistä ei ole löytynyt kolia eikä salmonellaa.
Voisitteko linkata jutun. Missä on vaara piparitaikina syömisessä?
https://www.is.fi/terveys/art-2000005487047.html
Olkaa hyvä, saatte taas vauhkoontua amerikkalaisista uutisista.
Vierailija kirjoitti:
En. Minähän en raakaa kanamunaa syöpöttele.
Suomalaista kananmunaa voi vallan hyvin syödä raakana. Salmonellaa niissä on aniharvoin jos silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Maistan tietysti taikinaa, mutta eihän sitä syömällä syödä. On se niin hyvää! Jopa parempaa kuin valmiit piparit mun mielestä.
Minä syön :D En tykkää valmiista pipareista, joten syön aina osan taikinasta raakana, lopusta leivotaan lasten kanssa pipareita ja muut syövät ne valmiit. Nuorampana saatoin syödä koko paketin raakana, en kyllä yhtä pötköä. Vatsavaivoja en ole saanut tästä koskaan.
Mikä juttu tämä nyt on?