Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta ammottaa taas nakki- ja lihapullahyllyt tyhjyyttään kun

Vierailija
12.12.2017 |

mammat ostaa jouluapetta. Kukaanhan ei tietenkään myönnä mitään mutta katselkaapas vaan miten hyllyt tyhjenee.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Asiakkaiden syy että kauppa joutuu myymään ei-oota.

Vierailija
2/5 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat kuuluvat joulupöytään lähinnä suomenruotsalaisilla ja luultavasti kyllä ihan itse tehtyinä. Toisaalta voi olla, että joku ostaa eineksiä, sillä lapset eivät useinkaan ole mitenkään ihastuneita jouluruokiin. Jotain kai heidänkin täytyy jouluna syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut useana vuonna pakkaamassa kauppakasseja Prismassa (urheiluseuran talkootyö).

Yleensä siinä ihan just ennen joulua. Siinä saa aika hyvän läpileikkauksen, väkisinkin niihin ostoksiin kiinnittää huomiota. Ei siellä kyllä nakit ja lihapullat kovasti esiin, varmaan joku nakkipaketti menee hihnalta kassiin, mutta en ole rekisteröinyt yhtäkään.. Joululaatikoita, juustoja, tossa vaiheessa pieniä kunkku- ja kalkkunarullia. Ihan sikana erilaisia maitotuotteita (kermaa, punaista maitoa, smetanaa), glögiä, mausteita, hedelmiä, ihan hulluna perunaa...

Mutta joo, hauska aloitus oli. Nakki on suomalaisessa joulupöydässä aika harvinainen. Ei lihapullakaan mikään yleinen ole. Meillä ne kuuluu, mutta itse tehtynä. Tapa on Ruotsista jossa olen asunut lapsena.

Vierailija
4/5 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikein av-mammojen mamma kun tekee nakki- ja lihapulla-aloituksia. Taitaa olla läheinenkin aihe :)

Vierailija
5/5 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän