Pystytkö näkemään pettämisen takana olevia syitä
vai tuomitsetko pettäjän automaattisesti suhteen ainoaksi väärintekijäksi?
Kommentit (2)
Harvoin se pettäminen on niin mustavalkoinen juttu, kuin monesti halutaan uskoa.
Exän kanssa suhde päättyi pettämisen myötä ja koko kuvio oli lopulta melko opettavainen tapaus. Liittomme oli ajautunut todella huonoksi ja minä en kyennyt tekemään mitään sen parantamisen eteen. Muutuin kylmäksi sitä ihanaa miestä kohtaan, johon olin aikanaan syvästi rakastunut. Aika oli ajanut ylitsemme ja minä pidin kiinni miehestä lähinnä tavasta ja tottumuksesta.
Mies ajautui sivusuhteeseen ja rakastui sitten tähän uuteen naiseen. Onneksi eivät salanneet asiaa minulta kovin kauaa. Ero tuli ja olisin halunnut kovasti vihata sekä exääni, että tämän uutta, mutta kun ei se ole niin yksinkertaista. Vasta pettämisen myötä pystyimme irrottautumaan kuolleesta suhteesta.
Ex on ottanut opikseen meidän suhteessa tekemistään virheistä ja vaikuttaa onnelliselta uudessa suhteessaan. Minä otin omista virheistäni opiksi ja nyt luottavainen olo uuden suhteen alkumetreillä.
Ainahan joukkoon mahtuu häikäilemättömiä kpäitä, mutta uskoisin, että harvoin hyvästä suhteesta lähdetään pettämään.
Kun eksä petti, en pystynyt näkemään syytä heti, meni pari kuukautta ennen kun pystyin ajattelemaan selkeästi.
Selvää syytä en saanut koskaan selville, meillä oli eksänkin mielestä kaikki hyvin, mutta jälkeenpäin ajateltuna meillä oli ehkä liiankin hyvät oltavat, eksä tylsistyi ja halusi jännitystä elämään.
Kun kuulet muiden ihmisten "seikkailuista", en tuomitse. Aina on olemassa syytä.
Ehkä pettäjä ei ole ainoa väärintekijä, mutta selvästi pahempi