Vhh-ruokavaliolla pystyy hoitamaan 2tyypin diabetesta ilman lääkkeitä
Kommentit (16)
Saat syödä pullaa kunhan muistat ottaa lääkkeesi(TM). Ja lääkäri nauraa mennessään pankkiin yhdessä lääkefirman konsultin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ja mm. lääkkeillä ilman vhh-dieettiä.
Ei parane lääkkeillä. Sokerit vain pysyy balanssissa niin kauan kuin lääkkeitä syö.
Vhh ruokavalio toimui. Oma mies parantui sillä.
Olen ikuisesti kiitollinen VHH:lle. Oli jo esidiabetes ja lukuisia oireita( suolisto- ja iho-ongelmia mm.). Kaikki ovat menneisyyttä ollut jo 10v. Lisäksi painoni laski .
Diabetes ei parane. Kun hiilareita ei syö, ei nouse sokeritkaan. Nämä pitäisi olla aika selvää av-mammoillekin. Joillakin kuitenkin maksa tuottaa niin kovasti glukoosia että tarvitaan jotain hillintää. Vaikkapa Metforem ja ehkä lisäksi Forxiga joka parantaa sokerin imeytymistä virtsaan. Nykyään voidaan aika hyvin tasata sokeripiikkejä sopivalla lääkinnällä ja syömisillä siis. Diabeetikot ovat tienneet nämä jo puoli ikuisuutta ja nyt kakkostyypin av-mammakin, jos vain ymmärtää lukemaansa?
Vierailija kirjoitti:
Diabetes ei parane. Kun hiilareita ei syö, ei nouse sokeritkaan. Nämä pitäisi olla aika selvää av-mammoillekin. Joillakin kuitenkin maksa tuottaa niin kovasti glukoosia että tarvitaan jotain hillintää. Vaikkapa Metforem ja ehkä lisäksi Forxiga joka parantaa sokerin imeytymistä virtsaan. Nykyään voidaan aika hyvin tasata sokeripiikkejä sopivalla lääkinnällä ja syömisillä siis. Diabeetikot ovat tienneet nämä jo puoli ikuisuutta ja nyt kakkostyypin av-mammakin, jos vain ymmärtää lukemaansa?
1 tyypin diabeetikolle suositellaan 250g hiilareita /pvä jotka sitten pudotetaan inskalla. Järjetöntä kun n 150g on sopiva määrä ettei piikkejä tule vaan riittää että pistää ruualle.
Mitä tuohon 2 tyypin paranemiseen tulee mieheni pystyy nykyään syömään ihan kaikkea ilman että sokerit menee sekaisin. Katsoisin kyllä taudin parantuneen jos ei ole oireita eikä tarvetta lääkkeille. Taipumus toki säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parane lääkkeillä. Sokerit vain pysyy balanssissa niin kauan kuin lääkkeitä syö.
Käytännössä se useimmille ihmisille tarkoittaa samaa ja he ovat tyytyväisiä kun eivät joudu tekemään suuria muutoksia elämäntapoihinsa. Eivätkä he lääkäriin lähtisikään jos haluaisivat hoitaa terveyttään mieluummin jollakin ruokavaliolla kuin lääkkeillä. Ihmiset ei useinkaan haluaisi hoitaa itseään he haluavat että heidän terveysongelmansa hoidetaan.
Minulla on sokeriarvot pysyneet kurissa ”Välimeren dietin” ansiosta. Syön paljon mm. kalaa, pähkinöitä ja vihanneksia. Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sokeriarvot pysyneet kurissa ”Välimeren dietin” ansiosta. Syön paljon mm. kalaa, pähkinöitä ja vihanneksia. Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.
Mitäs vhh-ruokailijat syövät??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vhh-ruokailijat syövät??
VHH:n jokainen mukauttaa itselleen sopivaksi, koska on otettava huomioon muut ruokarajoitteet. Pääsääntönä viljojen ja tärkkelyspitoisten ruokien välttäminen, siis peruna ja riisi mukaanlukien. Hiilihydraattimäärät ovat yksilöllisiä. Itselläni raja on 50g, sen kun ylittää, paino alkaa heti nousta . Liha( miel. luomu),kananmunat,juustot,kala,sienet,salaatit,marjat ( ei hedelmiä niiden korkean fruktoosipitoisuuden vuoksi), rasvana eläinrasvat,pekoni,voi ja kookosrasva(luomu!),rahka,aito kerma ( ei karrageenia sisältävä),täysmaito. Kaikki kaalikasvit ovat hyviä. Kirjallisuutta aiheesta löytyy paljon. Lopuksi, VHH EI ole pelkkää lihan ja rasvan syöntiä, kuten itsepintaisesti jotkut väittävät!
Nykyään diabeteksen hoito on uusiutunut. Ylen uutisen mukaan uusimpia diabeteslääkkeitä ovat sokerinpoistajat ja suolistohormonit. Uutta niissä on vanhoihin diabeteslääkkeisiin verrattuna se, että ne auttavat pudottamaan painoa ja ehkäisemään sydän- ja verisuonitauteja. Lähes kaikki vanhat lääkkeet ovat päinvastoin lihottaneet käyttäjiään.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään diabeteksen hoito on uusiutunut. Ylen uutisen mukaan uusimpia diabeteslääkkeitä ovat sokerinpoistajat ja suolistohormonit. Uutta niissä on vanhoihin diabeteslääkkeisiin verrattuna se, että ne auttavat pudottamaan painoa ja ehkäisemään sydän- ja verisuonitauteja. Lähes kaikki vanhat lääkkeet ovat päinvastoin lihottaneet käyttäjiään.
Kertoiko se uutinen millon tätä hoitoa pääsee diabeetikko kokeilemaan?
Minä aloin lenkkeillä, kun todettiin 2. tyypin diabetes. Ja varoin vähän syömisiä. Paino putosi 5 kuukaudessa n.30 kiloa. Lääkäri totesi terveeksi,koska veren sokeriarvot pysyneet noin viidessä jo 6 vuotta. Ja siis tosiaan juoksin itseni terveeksi. Nykyään mittaan veren sokerin vain jos olen herkutellut. Olen alkanut käydä myös kuntosalilla pari vuotta sitten. Lääkitys lopetettiin jo silloin 6 vuotta sitten.