Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat: Miten jaksatte tätä nykymeininkiä?

huuhkaja
07.12.2017 |

Oppilaat ja opiskelijat kaikilla asteilla ilmeisesti kuvittelevat nykyään olevansa minun ASIAKKAITANI. Jokainen on vaatimassa jos jonkinlaista erityiskohtelua ja joustoa sinne ja tänne. Kiitosta saa harvoin, mutta haukkuja sen sijaan putoilee tuhkatiheään. Ketään ei saa komentaa, kenellekään ei saa sanoa mitään, minkä voi tulkita negatiiviseksi ja niin edelleen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Olen 32-vuotias, ja lähdin opiskelemaan kokonaan uutta alaa.

Vierailija
2/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret ovat ihania. Paljon fiksumpia kuin omassa nuoruudessani parikymmentä vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaihtoehtoa. Oppilaat saavat mellastaa miten tahtovat ja siihen ei voi enää puuttua kuten ennen. Onneksi jään eläkkeelle parin vuoden päästä. Se että kakarat eivät enää osaa edes kirjoittaa yläasteella ei ole minun ongelmani. Minä en romuttanut hyvää systeemiä joka toimi pitkään erittäin hyvin.

Vierailija
4/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä aika pitkälle ajattelen että koululaiset ja heidän vanhempansa ovat asiakkaita ja minä olen asiakaspalvelija joka tuotan oppimispalveluita. Ei se sitä tarkoita että voisin aina täyttää jokaisen toiveen tai aina edes tarpeen, mutta asenne on se että olen palvelemassa ja auttamassa, en esim. pitämässä kuria tai pakottamassa oppia kovakalloiseen nuorisoon.

Vierailija
5/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanutkaan, tosin en saanut edes kunnon näyttömahdollisuutta, joten onneksi pääsin muualle töihin. Suomen koululaitos menee jatkuvasti huonompaan suuntaan. Tätä "kehitystä " ei pysty millään tavalla estämään. Valitettavaa mutta totta. Visioita eikä ideoita ole enää tarpeeksi. Lisäksi monikulttuurisuuden/globalisaation edistäminen sotii rankasti koululaitosta vastaan, koska se on kehitetty nimenomaan kansallisvaltioita varten. Tässä on ilmeinen ristiriita. Digatalisaatio on pelkkää markkina-bränsi ja myyntipuhetta , mikä sekin sotaa "konservatista" koululaitosta vastaan. Ristiriitoja on niin paljon ,että kaikki ovat jo ihan sekaisin millainen sen koulun nyt 2017 tulisi olla. Minusta se on jo kalkitettu hauta , joten R.i.P. Onneksi pääsin töihin muualle, vaikka toki opintovelat vituttavatkin. Tietysti ajan tuhlaaminen yliopistoon samoin. Toki hyviä puoliakin opiskelussa oli,ei siinä mitään. 

Vierailija
6/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kyllä aika pitkälle ajattelen että koululaiset ja heidän vanhempansa ovat asiakkaita ja minä olen asiakaspalvelija joka tuotan oppimispalveluita. Ei se sitä tarkoita että voisin aina täyttää jokaisen toiveen tai aina edes tarpeen, mutta asenne on se että olen palvelemassa ja auttamassa, en esim. pitämässä kuria tai pakottamassa oppia kovakalloiseen nuorisoon.

Ja näiden kahden välillähän ei ole mitään välimaastoa? Sinä ET ole ”palvelemassa ja auttamassa” etkä ”toteuttamassa nuorten toiveita” vaan OPETTAMASSA, herättelemässä motivaatiota ja innostusta uutta kohtaan. Tottakai koulussa saa ja pitää olla hauskaa, mutta koulun perimmäisenä tarkoituksena ei ole viihdyttää. Elämä vaatii ponnisteluja ja vaivannäköä, ja myös koulussa tulee tähän nuoria valmistaa.

Vierailija
7/7 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanutkaan, tosin en saanut edes kunnon näyttömahdollisuutta, joten onneksi pääsin muualle töihin. Suomen koululaitos menee jatkuvasti huonompaan suuntaan. Tätä "kehitystä " ei pysty millään tavalla estämään. Valitettavaa mutta totta. Visioita eikä ideoita ole enää tarpeeksi. Lisäksi monikulttuurisuuden/globalisaation edistäminen sotii rankasti koululaitosta vastaan, koska se on kehitetty nimenomaan kansallisvaltioita varten. Tässä on ilmeinen ristiriita. Digatalisaatio on pelkkää markkina-bränsi ja myyntipuhetta , mikä sekin sotaa "konservatista" koululaitosta vastaan. Ristiriitoja on niin paljon ,että kaikki ovat jo ihan sekaisin millainen sen koulun nyt 2017 tulisi olla. Minusta se on jo kalkitettu hauta , joten R.i.P. Onneksi pääsin töihin muualle, vaikka toki opintovelat vituttavatkin. Tietysti ajan tuhlaaminen yliopistoon samoin. Toki hyviä puoliakin opiskelussa oli,ei siinä mitään. 

Mihin työllistyit? Opettajia koulutetaan liikaa ja vaikka olis motivaatiota työskennellä opena, töitä ei ole kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän