Voiko 1 tyypin diabeteksen pääoire aikuisella olla kuivat huulet?
Olen aikuinen. Minulla on tänään ollut erikoisen kuivat huulet, mikä ei ole korjautunut, vaikka olen juonut runsaasti vettä. En käytä alkoholia. Suuni ei ole kuiva eikä minulla ole janon tunnetta sinänsä, mutta huulet vain ovat kuivat tavalla, jolla ne eivät aikaisemmin ole olleet. Voiko tyypin 1 diabetes alkaa aikuisiällä näin? Olen myös väsynyt.
Kaipaisin nimenomaan kokemuksia ihmisiltä. Netistä löytyy hirveän vähän aikuisilla tyypin 1 alkuoireista.
Kommentit (13)
Sulla on alkava flunssa, öisin menee nenä tukkoon nukut huonosti ja joudut hengittämään suun kautta.
Ja se jano on siis sellaista, että ei oikein helpotu juomalla, kuin pieneksi hetkeksi.
Pitkän selvittelyn jälkeen kävi ilmi että minun kuivan suun ja kuivat huulet aiheutti tomaatti. Ei aina mutta muutaman kerran vuodessa. Ilmeisesti joissakin lajikkeissa on vahvemmat hapot tai jotain?
Kuiva ilma tekee mulla ton.
Oletko muuten oikeasti tyhmä vai trollaatko?
Kuiva sisäilma, etenkin nyt kun pakkanen paukkuu ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Pitkän selvittelyn jälkeen kävi ilmi että minun kuivan suun ja kuivat huulet aiheutti tomaatti. Ei aina mutta muutaman kerran vuodessa. Ilmeisesti joissakin lajikkeissa on vahvemmat hapot tai jotain?
Ulkolainen tomaatti tekee itselle tuon. Suupielet myöskin halkeavat.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen. Minulla on tänään ollut erikoisen kuivat huulet, mikä ei ole korjautunut, vaikka olen juonut runsaasti vettä. En käytä alkoholia. Suuni ei ole kuiva eikä minulla ole janon tunnetta sinänsä, mutta huulet vain ovat kuivat tavalla, jolla ne eivät aikaisemmin ole olleet. Voiko tyypin 1 diabetes alkaa aikuisiällä näin? Olen myös väsynyt.
Kaipaisin nimenomaan kokemuksia ihmisiltä. Netistä löytyy hirveän vähän aikuisilla tyypin 1 alkuoireista.
Ei voi.
Ei voi. Ei mitään kauempaa haettua sitten tullut mieleen kuin diabetes?
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt varmaan kannata yhden päivän kuivahuulisuuden ja janoisuuden perusteella alkaa diagnooseja tekemään.
Sulla siis rohtuu pakkasella huulet ja epäilet ekana diabetesta? Ja mä kun luulin että mulla on paha hypokondria, sain vähän perspektiiviä...
Ei oo diabetes, vaan syöpä, pahalaatuinen sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo diabetes, vaan syöpä, pahalaatuinen sellainen.
Voihan se huulten jatkuva rohtuminen olla oire ihosyövän esiasteesta. Kävisin ap lääkärissä, mee vaan aika pian..
Ei voi olla pääoire. Kyllä 1-tyyppi voi puhjeta aikuisella.
Pääoireet ovat ne väsyttää, janottaa ja pissattaa. Hoitamaton 1. tyypin diabetekseen voi kuolla muutamassa viikossa, mutta en usko, että ap:lla sitä on, jos oireena on kuivat huulet.